Τετάρτη, 27 Μαΐου 2009

Απεργία στα πλοία του Αγούδημου





Απεργία διαρκείας με την κάλυψη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας πραγματοποιούν από την Τρίτη 26.5.2009 οι εργαζόμενοι στην ακτοπλοϊκή εταιρεία GA Ferries που ελέγχει ο Γεράσιμος Αγούδημος.

Ως αποτέλεσμα τα δρομολόγια της εταιρείας με αρχή το "Νταλιάνα" για Πάτμο, Λειψούς, Λέρο, Κάλυμνο, Κω, Σύμη, Ρόδο να μην εκτελούνται κανονικά.

Οι ναυτικοί ζητούν την καταβολή δεδουλευμένων που δυσκολότερα πλέον θα εισπράξουν καθώς η εταιρεία δεν πραγματοποιεί τα προγραμματισμένα δρομολόγια.

Πρόβλημα δημιουργείται και στην κίνηση επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων με άμεσες συνέπειες στις τοπικές αγορές.

Η κατάσταση στην ακτοπλοΐα είναι βόμβα έτοιμη να εκραγεί.

Τον περασμένο Δεκέμβριο σε απεργιακή αποχή από την εργασία είχαν οδηγηθεί οι ναυτικοί 5 εργοδοτικών ναυτιλιακών εταιρειών εκ των οποίων και αυτοί των ΑΝΕΚ, ΣΑΟΣ και GA Ferries.

Τα προβλήματα έχουν αφεθεί στον αυτόματο πιλότο ενώ περίεργες σχέσεις έχουν αναπτυχθεί και παγιωθεί ως κατεστημένο που προκαλούν εκρηκτικό πλέον μείγμα.

Το λεγόμενο "σκάνδαλο Παυλίδη" σε αυτό το σκηνικό παίχθηκε.

Εξάλλου, η υπόθεση των οικονομικών προβλημάτων του Γεράσιμου Αγούδημου είναι γνωστή στο ευρύ κοινό καθώς πολλά είχαν ακουστεί για την πρόσφατη ξαφνική εισαγωγή του σε νοσοκομείο λόγω προβλημάτων υγείας.

Επίσης, πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτά που ζούμε στο χώρο και πιθανόν να ζήσουμε στο μέλλον είναι σε ένα βαθμό παράπλευρες απώλειες της εμπλοκής των εταιρειών άμεσα ή έμμεσα στο Χρηματιστήριο.

Σε αυτές τις περιπτώσεις δύο πάντως λύσεις υπάρχουν:

1. Η γενναία χρηματοδότηση από τις τράπεζες κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις επιχειρηματικής αναδιάρθρωσης των προβληματικών εταιρειών.

2. Η εκκαθάριση της αγοράς με κλείσιμο των άρρωστων επιχειρήσεων έτσι ώστε να αφεθούν οι υγιείς και αποτελεσματικές εταιρείες να λειτουργήσουν με κέρδος.

Η πρώτη περίπτωση είναι καταδικασμένη επιλογή κάτω από τις σημερινές συνθήκες αναξιόπιστης εμπλοκής του Κράτους στην ακτοπλοΐα κάτω από το μανδύα της κοινωνικής αναγκαιότητας.

Η δεύτερη περίπτωση θα οδηγήσει σε αυξήσεις των εισητηρίων τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Άποψή μας είναι ότι οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις θέσεις τους σχετικά με το ρόλο και την αποστολή τους και να διευρύνουν τον ορίζοντά τους προς άλλες αγορές.

Επίσης, αποφάσεις που δεν βασίζονται σε οικονομικά κριτήρια αλλά σε συναισθηματικούς ή άλλους λόγους θα πρέπει εξαρχής να απορρίπτονται.

Θυμίζουμε τέλος ότι η Ελληνική Ναυτιλία δε γεννήθηκε στα ναυπηγεία της Ευρώπης και της Ασίας αλλά στα αζήτητα των μεγάλων παικτών του κλάδου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επικοινωνία: