Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2009

Δημοσιογραφικά αφιερώματα, αφιερωμένα εξαιρετικά




Στο φύλλο της δωρεάν εφημερίδας Free Sunday της 31.5.2009 είδαμε ένα αφιέρωμα που αφορούσε τους ΟΤΑ και το Περιβάλλον.

Υπότιτλος: "Τοπικά προβλήματα σφαιρικές ανησυχίες"

Ό,τι σχετίζεται με την έννοια της περιβαλλοντικής συνείδησης έχει πλέον πολύ μεγάλη οικονομική σημασία καθώς τεράστιοι παραγωγικοί πόροι από τους κολοσσούς διαχείρισης κεφαλαίων έχουν προωθηθεί προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς μέχρι στιγμής όμως να αποδίδουν ικανοποιητικά κέρδη.

Τα συμφέροντα αυτά, παράλληλα με τις άλλες στρατηγικές κυρίως στο τομέα της παραγωγής, χρειάζονται επικοινωνιακή κάλυψη ώστε από τη μια μεριά οι καταναλωτές να πειστούν να στραφούν προς επιλογές πιο ακριβές οικονομικά στη βάση όμως κοινωνικής συνείδησης και από την άλλη να δικαιολογούνται πλήρως οι ύποπτες επιλογές των πολιτικών φορέων για την αναδιάρθρωση της Οικονομίας ως αυτονόητες.

Έτσι γεννήθηκαν παγκόσμια και τα σλόγκαν της Πράσινης Ανάπτυξης που υιοθετήθηκαν, με το αζημίωτο φανταζόμαστε, από τους επαγγελματίες πολιτικούς ανά την υφήλιο.

Όταν όμως οι θέσεις αυτές υποστηρίζονται από ανθρώπους που πραγματικά τις πιστεύουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όπως είναι τα μέλη των οικολογικών οργανώσεων, τότε έχουν λογική βάση με την οποία μπορεί κανείς να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει.

Αντίθετα, όταν προβάλλονται απόψεις ευαισθησίας και κινητοποίησης για το Περιβάλλον από άτομα ή φορείς που βρίσκονται στο προσκήνιο λήψης των αποφάσεων εδώ και δεκαετίες αλλά μόλις πρόσφατα συνειδητοποίησαν την "αξία" της Οικολογίας τότε, που να πάει το μυαλό του καχύποπτου Έλληνα;


Συμπεράσμα:

Στο πλαίσιο αυτό και το αφιέρωμα της εφημερίδας Free Sunday.

Όλες οι εμπορικές εφημερίδες είναι κερδοσκοπικοί οργανισμοί.

Ιδίως όμως εκείνες που προσφέρονται δωρεάν έχουν αυξημένη την πίεση του κόστους.

Τα λεγόμενα αφιερώματα των εντύπων δίνουν ένα επιπλέον κίνητρο στους διαφημιζόμενους να συνδέσουν το όνομά τους με μια συγκεκριμένη αγορά.

Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία εξειδικευμένης προβολής που τιμολογείται ειδικά.

Όσοι λοιπόν θέλουν και επικοινωνούν με τους αναγνώστες μέσα από τις σελίδες των αφιερωμάτων πληρώνουν με το παραπάνω.

Γίνονται όμως και προσφορές.

Αν κλείσεις ολοσέλιδη καταχώρηση θα έχεις και ένα άρθρο στη διπλανή σελίδα, κάτι σαν συνέντευξη.

Στην τιμή του ενός παίρνεις δύο.

Έτρεξε, απ' ό,τι φαίνεται, να προλάβει για να επωφεληθεί από την προσφορά η νομαρχία Πειραιά και ο νομάρχης Γιάννης Μίχας και έπεσε το παραδάκι για την ολοσέλιδη.

Επειδή όμως οι κομματικοί της νομαρχίας δεν είχαν έτοιμο δημιουργικό σχετικό με το Περιβάλλον έστειλαν στην εφημερίδα μια μακέτα από προηγούμενη εκστρατεία προβολής των παραδοσιακών προϊόντων του νομού:

Λάδι Τροιζηνίας, φυστίκια Αιγίνης, μέλι Κυθήρων, λουλούδια Τροιζηνίας, αμυγδαλωτά Ύδρας και Σπετσών.

Πράσινα, θα πείτε, είναι και αυτά!

Στην απέναντι σελίδα το άρθρο - δώρο:

"Η μάχη κατά των κλιματικών αλλαγών είναι υπόθεση όλων μας".
Και συνεχίζει η νομαρχία με την άποψη ότι:

"Ο θεσμός της αυτοδιοίκησης, όντας πιο κοντά στον πολίτη και γνωρίζοντας καλύτερα τις ανάγκες του, πρέπει να έχει στρατηγικό λόγο και ρόλο σε θέματα που αφορούν την καθημερινότητά του, όπως είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής".

Δεν μας τα λέει καλά ο Γιάννης Μίχας.

Εδώ δεν μπορούν να τα βρουν δήμαρχος και νομάρχης στον Πειραιά για το... παζάρι, θα τα βρουν οι τοπικοί κομματικοί για το Περιβάλλον;

Την κλασική εικόνα με τα ανοικτά, πόρτες και παράθυρα και τον κλιματισμό στο μέγιστο δεν θα τη δούμε και φέτος το καλοκαίρι στις υπηρεσίες της νομαρχίας;

Ας ξεκινήσουν με τα καθημερινά οι αυτοδιοικητικοί κ. Μίχα και ας συνεχίσουν με τις θεωρίες.

2 σχόλια:

Γιώργης είπε...

οι κάδοι ανακύκλωσης αγαπητέ Μιχάλη θα μας πεις που τους πήγαν οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι;

Michael Angelopoulos είπε...

Το θέμα είναι πολύ μεγάλο και με... ουρά, όπως λέμε.

Ετοιμάζουμε ανάρτηση ειδικά γι' αυτό.

Λίγο υπομονή.

Ευχαριστούμε.



Επικοινωνία: