Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2009

Ολυμπιακή Πειραιώς (ΟΛΠ) + Πόρτο ΚορΛεόνε




Στις 9.6.2005 ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης με αφορμή ανάλογη με σήμερα απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά είχε προβεί σε δήλωση:

Οι αριστοκράτες λιμενεργάτες των ρετιρέ οι οποίοι αμείβονται με 150.000 € ετησίως διαμαρτύρονται.

«Η επίμονη διαμαρτυρία των Λιμενεργατών, καθώς και η απαράδεκτη στάση αδιαλλαξίας είναι ασυμβίβαστα με τα προνόμιά τους.

Ο ελληνικός λαός γνωρίζει την πραγματικότητα και αισθάνεται το μέγεθος της πρόκλησης σε εποχές ύφεσης και δεν υποκύπτει σε εκβιασμούς από αριστοκράτες λιμενεργάτες των ρετιρέ οι οποίοι αμείβονται με πάνω από 140.000 € ετησίως.

Οι απειλές και οι εκβιασμοί των ολίγων λιμενεργατών όχι μόνο δεν διαθέτουν κοινωνικό έρεισμα αλλά είναι και ασύμβατες με το κοινό περί κοινωνικής ισότητας αίσθημα.

Τελικός κριτής είναι ο Ελληνικός λαός ο οποίος συμφωνεί με την διακηρυχθείσα πολιτική της Κυβέρνησης για εξορθολογισμό των στρεβλώσεων στη δημόσια διοίκηση.»

Σε επίρρωση των ανωτέρω ο υπουργός είχε δημοσιεύσει πίνακα με τις προκλητικά υψηλές αμοιβές κάποιων υπαλλήλων λιμενεργατών του ΟΛΠ.





Στη συνέχεια, την επόμενη βδομάδα, παραχώρησε συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας όπου με τη βοήθεια των ερωτήσεων των δημοσιογράφων αποκαλύφθηκαν συγκεκριμένες δυναμικές και αδυναμίες της κυβερνητικής πολιτικής της ΝΔ στο χώρο αρμοδιότητας του κου Κεφαλογιάννη.


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ Μ.Μ.Ε.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

ΠΕΜΠΤΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2005

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχήν θα ήθελα να θέσω τα θέματα της σημερινής μας συνάντησης.

Πρώτον. Προγραμματίστηκε το ταξίδι στην Κίνα. Η αποστολή του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αναχωρεί το Σάββατο 18/06 και επιστρέφει την Παρασκευή 24/06. Λεπτομέρειες όσον αφορά στο πρόγραμμα και τις συναντήσεις θα ανακοινωθούν από το Γραφείο Τύπου.

Δεύτερον. Ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Γιώργος Παπανδρέου χτες στην ομιλία του ξαναμίλησε μετά από καιρό για μονοπύθμενα, τα οποία βεβαίως δεν έχουν καμία σχέση με την πολιτική της Κυβέρνησής μας. Θεωρώ ότι παραπλανήθηκε από τα στελέχη του κόμματός του.

Προφανώς ο κ. Παπανδρέου ήθελε να αναφερθεί στο θέμα της ποινικοποίησης της ναυτικής εργασίας, το οποίο η ελληνική κυβέρνηση αντιμετώπισε με μεγάλη επιτυχία μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχοντας την συμπαράσταση όλων των ελληνικών και διεθνών Ναυτεργατικών Σωματείων αλλά και των Ναυτιλιακών Εταιρειών.

Νομίζω, ότι ο κ. Παπανδρέου, πρέπει να ζητήσει καλύτερη ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα.

Όποιος επιθυμεί να ανοίξει εκ νέου το θέμα για τα μονοπύθμενα, μπορεί να ζητήσει από το Γραφείο Τύπου τη λίστα με τα 12 μονοπύθμενα της ακτοπλοΐας του ΠΑΣΟΚ, που υπογράφηκαν από το 1994 μέχρι το 2004.

Τα μονοπύθμενα της ακτοπλοΐας έχουν βαρύνουσα σημασία για το περιβάλλον και για την ασφάλεια των επιβατών, γιατί αφορούν επιβατηγά πλοία και τις ελληνικές θάλασσες. Αυτό για να κλείσει το θέμα των μονοπύθμενων.

Τρίτον. Σε μεγάλη εφημερίδα και συγκεκριμένα «ΤΑ ΝΕΑ», κάποιοι υπάλληλοι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με την ειδικότητα του Λιμενεργάτη ισχυρίστηκαν ότι δεν αληθεύουν τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας.





Για παράδειγμα ο κύριος Ορφανός, αναφέρει ότι έχει ετήσιο εισόδημα 80.000 € ενώ το καθαρό εισόδημά του είναι 40000 €.

Η αλήθεια είναι με στοιχεία που σας καταθέτω, ότι ο συγκεκριμένος λιμενεργάτης έχει μισθό 9.200 € μηνιαίως, που σημαίνει ότι ο μισθός του αγγίζει τις 110.000 € ετησίως και οι καθαρές του αποδοχές αν αφαιρέσουμε τις εισφορές είναι 7.900 €, δηλαδή 94.800 € ετησίως.

Ο κ. Ορφανός έχει μέσο εγγυημένο μεροκάματο για 365 μέρες το χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσα στη Βουλή 281,00 €.

Για παράδειγμα το Σαββατοκύριακο, 9/4/2005 και 10/4/2005 που δεν ήταν παρόντες όλοι στις βάρδιες, όπως αποδείχθηκε από την αιφνιδιαστική επίσκεψη του Υπουργού και στελεχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, εισέπραξε 344 € την μία μέρα και 296 € την άλλη, σύνολο 650 €.

Το Σάββατο 30/4/2005 εισέπραξε μεροκάματο 356 €.

Βεβαίως δεν είναι ο πιο υψηλά αμειβόμενος, άλλοι την ίδια μέρα εμφανίζουν αμοιβές μέχρι και 560 €.

Τέταρτον. Ολοκληρώθηκε η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Συμφωνήθηκε το τελικό κείμενο, το οποίο ικανοποιεί πλήρως τις ελληνικές θέσεις, για το δάνειο των 3 δισεκατομμυρίων € από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Πετύχαμε εξαιρετικά προνομιακούς όρους, δηλαδή 2,1% επιτόκιο κυμαινόμενο και 4% σταθερό με 7ετή περίοδο χάριτος και 25 χρόνια αποπληρωμή για τη χρηματοδότηση του 50% όλων των έργων με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ή με συμπράξεις μεταξύ Λιμανιών.

Τα έργα που προγραμματίζουμε να γίνουν σε όλα τα Λιμάνια της χώρας είναι ύψους 6 δισεκατομμυρίων €.

Άμεσα θα καθοριστεί και η ημερομηνία και ο τόπος υπογραφής της συμφωνίας.

Πέμπτον. Με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής υλοποιείται η ανάπτυξη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και συγκεκριμένα την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδος – Κύπρου (Πειραιάς – Ηράκλειο και πιθανόν Λεμεσός).

Ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον δύο ναυτιλιακές εταιρείες (ΑΝΕΚ – ΛΟΥΗΣ) για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Τέλος. Υπογράφηκε και με τη Μάλτα η συμφωνία για την ανάπτυξη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και των θαλασσίων λεωφόρων όσον αφορά στην από κοινού υποβολή
πρότασης και εκπόνησης μελέτης για τη σύνδεση μεταξύ Ελλάδος, Ιταλίας, Κύπρου και Μάλτας.

Οι συγκεκριμένες μελέτες χρηματοδοτούνται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η πολιτική που έχουμε χαράξει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις θαλάσσιες λεωφόρους προχωράει με γοργούς ρυθμούς.

κα ΚΟΤΖΟΓΛΟΥ («ΣΚΑΪ»): Κύριε υπουργέ, αναφερθήκατε πάλι σε κάποιον λιμενεργάτη, αναφέροντας ότι πήρε 356,00 € μόνο το Σάββατο, θα ήθελα να μας πείτε, αν πραγματικά ισχύει ή δεν ισχύει ότι είναι 23,50 € το μεροκάματο, ότι πληρώνεται επί τρία όταν πρόκειται για εναερίτες και ανθρώπους που εργάζονται στις γέφυρες με κίνδυνο τη ζωή τους, ότι τα Σάββατα και οι Κυριακές, η εργασία αυτή και οι αργίες απαιτείται από την Διοίκηση του ΟΛΠ και πληρώνεται επίσης βάση εργατικής νομοθεσίας.

Εάν αυτά ισχύουν όντως;

Και όπως επίσης θα ήθελα να μας πείτε, εάν όντως τέθηκε θέμα πλαφόν 45.000,00 €, άσχετα με το πόσες υπερωρίες θα κάνουν οι εργαζόμενοι;

Γιατί ενώ μάθαμε ότι πήγε για αποκλιμάκωση το θέμα της απεργίας, τέθηκε το θέμα των 45.000,00 € σαν να τους λέει η Διοίκηση, θα εργαστείτε όσες ώρες χρειάζεται για να καλύψουμε τις ανάγκες του Οργανισμού, αλλά θα πάρετε το μάξιμουμ 45.000,00 €, συν το γεγονός ότι οι 50-60 άνθρωποι που μπορούν να κάνουν αυτή την εργασία σας το έχουν πει από πέρσι, αυτό μας λένε, να προσλάβετε τακτικό προσωπικό που θα ειδικευτεί για να πάψουν να κάνουν αυτοί οι άνθρωποι υπερωρίες, για να πάψουν να παίρνουν τις 120.000,00 € και τις 140.000,00 €.

Είναι ψέματα κ. υπουργέ, ισχύει ή δεν ισχύει;

Και επίσης το θέμα των 45.000,00 € πλαφόν.

Ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ξέρω ποιος κάνει τέτοια κουβαρνταλίκια για 45.000,00 €, να μου το πει κι εμένα, ποιος είναι τόσο ανοιχτοχέρης και υπόσχεται 45.000,00 €.

Αυτό θέλω να το ξέρω κι εγώ.

Όλοι οι βουλευτές έχουν εκπλαγεί στο άκουσμα της μισθοδοσίας των 150.000 €.

Δεν υπάρχει κοινωνική συμμαχία για να στηρίξει τον παραλογισμό.

Είναι απομονωμένες αυτές οι διαδικασίες και αυτές οι ακραίες μισθοδοσίες και από την κοινωνία και από το Κοινοβούλιο.

Υπάρχει λογική να λένε , όπως φαίνεται και από τα στοιχεία ότι δουλεύουν 31 μέρες το μήνα σε τρεις βάρδιες την ημέρα;

Είναι ανθρωπίνως αδύνατον, δηλαδή δεν τρώνε, δεν κοιμούνται, δεν καλύπτουν τις καθημερινές υποχρεώσεις τους.

Γιατί στη Θεσσαλονίκη η βάρδια καλύπτεται από 4 έως 6 άτομα και στον Πειραιά
χρειάζονται 9 άτομα; Δουλεύουν ή μας δουλεύουν;

Ο Υπουργός επισκέφθηκε το λιμάνι τέσσερις φορές, και τις τέσσερις με καλή πίστη.

Μάλιστα τη μία φορά με συνάδελφό σας δημοσιογράφο επισκεφτήκαμε το λιμάνι στις 01:00 μετά τα μεσάνυχτα και περάσαμε από τις βάρδιες.

Δύο άτομα δούλευαν στη βάρδια των 9 και όταν ρώτησα γιατί δύο, μου απάντησαν, «εσύ θα φτιάξεις τον κόσμο»;

Δύο στους εννιά, αυτή είναι η πραγματικότητα.

Το ξέρουν και οι ίδιοι.

Όταν παρακάλεσα τη διοίκηση να μου πει αν αυτό είναι χρόνιο ζήτημα και αναζήτησα τις καταστάσεις με τις βάρδιες, αρνήθηκαν να δώσουν στη διοίκηση του ΟΛΠ τα στοιχεία.

Έπρεπε να πάρει άδεια η διοίκηση του ΟΛΠ, ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος από τα συνδικάτα των λιμενεργατών και απ’ το Εργατικό Κέντρο για να πάρουν τα στοιχεία.

Δεν τα είχε ο υπεύθυνος βάρδιας.

Αυτό είναι λογική εισηγμένης εταιρείας στο Χρηματιστήριο; Το θέλει κανείς αυτό το πράγμα;

Πρώτον. Δεν δουλεύουν τις υπερωρίες τις οποίες λένε.

Δεύτερον. Δεν έχουν λογική στην ελληνική κοινωνία αμοιβές 140.000 €.

Δεν είναι η αμοιβή του Προέδρου της Δημοκρατίας, δεν είναι η αμοιβή των βουλευτών, δεν είναι η αμοιβή κανενός.

Ποια είναι η πρόταση που τους έκανα όταν συναντηθήκαμε εδώ;

Θα παίρνετε το μισθό του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος. Θα γίνετε 324 Αρχηγοί Λιμενικού Σώματος μισθολογικά.

Αρνήθηκαν.

Τους πρότεινα το μισθό του Διευθυντή Καρδιολογικής Κλινικής μεγάλου νοσοκομείου.

Αρνήθηκαν και αυτό.

Πως έχει λογική στην ελληνική κοινωνία ο λιμενεργάτης να παίρνει τρεις φορές τον μισθό του βουλευτή, τέσσερις φορές το μισθό του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, τρεις φορές το μισθό του καρδιοχειρούργου Διευθυντή Πανεπιστημιακού νοσοκομείου;

Και να διαμαρτύρονται.

Καταλαβαίνω ότι αυτά δεν είναι παράνομα.

Ποιοι όμως, υπέγραψαν τα προηγούμενα χρόνια;

Στο άρθρο 12 του Ν.2688 εγγυήθηκαν 158 € μεροκάματο.

Με βάση το άρθρο αυτό του νόμου όπως είναι διατυπωμένο αναφέρει 26 € αρχικό μεροκάματο και με τα διάφορα καταλήγει στα 158 €.

Θα πρέπει να υπάρχει μια σοβαρότητα σ’ αυτή τη χώρα επιτέλους.

Να στηρίζουμε τα εργατικά δικαιώματα βέβαια και είμαστε πολύ ευαίσθητοι και το έχουμε αποδείξει.

Βλέπετε τι γίνεται με τους ναυτεργάτες, που κάνουν πραγματικά μια δύσκολη δουλειά.

Πόσο πρέπει να αμείβεται ο ναυτεργάτης, ο οποίος είναι 400 και 500 και 1.000 χιλιόμετρα μακριά από λιμάνι και περνάνε 6 μήνες για να δει την οικογένειά του;

Γιατί αυτά τα χρήματα, τα οποία δεν δουλεύονται στο σύνολό τους, να μην πάνε στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που έχει 2.000 ανέργους;

Γιατί να μην προσληφθούν στο λιμάνι του Πειραιά με τα ίδια χρήματα, χωρίς επιβάρυνση του Έλληνα πολίτη, 1000 άνθρωποι, με έναν φυσιολογικό μισθό.

Κάπου πρέπει να υπάρχει και σοβαρότητα, να πρυτανεύει η λογική.

Από κάθε πλευρά.

Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί στην ελληνική κοινωνία των 500.000 ανέργων, απ’ τους οποίους το 45% είναι νέοι και το 60% γυναίκες, με πτυχία και μεταπτυχιακά, οικογενειακές και προσωπικές επενδύσεις δεκαετιών που δεν μπορούν να βρουν δουλειά, ότι κάποιοι ξύπνιοι παίρνουν μισθούς 150.000 €.

Θα συζητήσουμε, αλλά μέσα στα πλαίσια της λογικής.

Η πολιτεία έχει υποχρέωση απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και όχι απέναντι στα ρετιρέ.

Νομίζω ότι αυτό ήταν το θέμα.

Το παραμύθι «κάντε μόνιμες προσλήψεις», γιατί το λένε κάποιοι;

Διότι γνωρίζουν ότι οι προσλήψεις που έγιναν στον ΟΛΠ πριν μερικούς μήνες, προγραμματίστηκαν το 2002, περάσανε τρία χρόνια.

Η δικιά μας η κυβέρνηση προσέλαβε αυτούς που είχε προγραμματίσει η προηγούμενη κυβέρνηση απ’ το 2002.

Εάν εμείς προγραμματίζαμε την πρώτη μέρα που ήρθαμε προσλήψεις, οι διαδικασίες θα ολοκληρώνονταν το 2007 ή το 2008.

Με τη λογική αυτή συμβάσεις που υποτίθεται πως υπέγραψαν με 6 και 12% αυξήσεις, σημαίνει ότι το 2007 ή το 2008 θα παίρνουν 200.000 € και τότε με το δίκιο σας θα με ρωτάτε, τι κάνατε κ. Κεφαλογιάννη τέσσερα χρόνια;

Γιατί άφησες του μισθούς να πάνε στα 200.000 €;

Διότι εσείς θα με εγκαλέσετε τότε και θα έχετε δίκιο.

Θα κάνω λοιπόν τώρα που είναι νωρίς.

Το λέω σε εσάς και προς κάθε κατεύθυνση, ότι ό,τι γίνει, θα γίνει τώρα.

Για να μη με ρωτήσετε το 2008 γιατί άφησα να πάνε οι μισθοί 200.000 €.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακούστε όμως κάτι, υποστηρίζουν ότι και οι 8μηνίτες δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις. Τζάμπα θα πληρωθούν πολλούς απ’ τους 8 μήνες και μετά όταν θα αποκτήσουν την ειδικότητα θα φύγουν.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουν γνώση οι φύλακες. Ξέρουμε τα θέματα. Ας περιμένουν. Καλό θα είναι να συνεννοηθούμε. Εμείς τους ανοίξαμε το διάλογο. Τους είπαμε τι λέει το κοινό αίσθημα και έχουμε ευρύτερη κοινωνική συμμαχία.

Ρωτήστε τις εφημερίδες σας ο καθένας από εσάς για το θέμα αυτό τι έχουν εισπράξει στα τηλεφωνικά τους κέντρα.

Και ρωτήστε και τα τηλεοπτικά σας κανάλια να δείτε τι έχουν εισπράξει, τα ρεπορτάζ που έχετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι και πολύφερνους γαμπρούς τους έχουν πια.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο εργάτης με την κασκέτα σίγουρα δεν αφορά τα ρετιρέ των λιμενεργατών του Πειραιά.

Μάλλον με κουστούμι, γραβάτα και σμόκιν περισσότερο παρά με τραγιάσκα και φόρμα.

Τα ώριμα σωματεία βλέπουν τις αρτηριοσκληρώσεις.

Διανύουμε περίοδο συναίνεσης, ωριμότητας της κοινωνίας και των εργατικών συνδικάτων και μέσα στα πλαίσια της λογικής όπως έγινε με την ΠΝΟ, είμαι σίγουρος ότι και με τα εργατικά συνδικάτα των λιμανιών θα βρούμε κοινό τόπο συνεννόησης. Θα πρυτανεύσει η λογική.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, το ίδιο θέμα, αλλά από μια άλλη σκοπιά.

Αναφέρομαι στη δημοσιότητα των ονομάτων των λιμενεργατών, τους οποίους αποκαλείτε αριστοκράτες. Εγώ δικαιολογημένα, σας δικαιολογώ απολύτως, διότι κατά την έννοια, κατά την ερμηνεία η λέξη αριστοκράτης σημαίνει πλούσιος. Και όταν βλέπει η κοινή γνώμη αυτά τα κονδύλια τα 140.000 €, ασφαλώς είναι πλούσιοι άνθρωποι.

Ερώτηση. Το θέμα όμως κύριε Υπουργέ επέχει τεραστίων νομικών ευθυνών. Γιατί το λέω αυτό.

Όχι γι’ αυτούς που έπαιρναν τα λεφτά αλλά γι’ αυτούς που ενέκριναν τα κονδύλια των υπερωριών και γι’ αυτούς που τα έδιναν φυσικά.

Θεωρώ ότι έχετε στο χέρι σας το μίτο της Αριάδνης και το προχωράτε. Αν προκύψουν ευθύνες σε μεγαλόσχημα στελέχη του παρελθόντος, θα ποινικοποιήσετε τα ενδεχόμενα ζητήματα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε, δεν ποινικοποιούμε τη ζωή του τόπου και σίγουρα δεν ποινικοποιούμε το λιμάνι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ είναι το θέμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και θέλω να σας πω και εξαρχής, ότι οι άνθρωποι αυτοί αυτά που εισπράττουν, δεν τα εισπράττουν παρανόμως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το είπα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πως τώρα αυτές τις 2-3 μέρες είναι στη βάρδια οι 9; Δεν μιλάμε για παρανομία. Μιλάμε για πρόκληση του δημοσίου αισθήματος. Εμείς δεν κατηγορούμε κανέναν και η εισαγγελική παραγγελία δεν έγινε κατόπιν παρεμβάσεως πολιτικής.

Η εισαγγελική παραγγελία έγινε κατόπιν δημοσιογραφικών ρεπορτάζ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα είναι αυτεπάγγελτη η δίωξη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτεπάγγελτη, βεβαίως. Αλλά σας λέω και πάλι ότι δεν είναι παράνομες αυτές οι υπερωρίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για να μην τρελαθούμε κιόλας, επιτρέψτε μου να διατυπώσω μια διαφορετική άποψη απ’ αυτή που εκφράζετε εσείς.

Όταν υπάρχει μία αυτόνομη εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο και έχει μία αυτοτέλεια, μπορεί να παρέμβει ο αρμόδιος υπουργός σε μια εισηγμένη με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ανώνυμη εταιρεία και να λέει, δεν θα παίρνει 500 χιλιάδες, θα παίρνει 10;

Αυτός είναι παραλογισμός και είναι λάθος να εγκαλούν οι δημοσιογράφοι τους εισαγγελείς για διάφορα θέματα.

Είναι μια απαράδεκτη μεθοδολογία, την έχουμε ζήσει στον Πειραιά, την έχει πληρώσει ο Πειραιάς κατά το δοκούν παρεμβάσεις εισαγγελέων για το παραμικρό. Πρέπει να σταματήσει αυτή. Δεν μπορεί να ποινικοποιήσουμε και τον εισαγγελέα και είναι απαράδεκτο να εγκαλούν οι δημοσιογράφοι, είτε είναι από εμένα, είτε από το φίλο μου τον…

Δηλαδή είναι απαράδεκτη αυτή η ιστορία, με το παραμικρό που γίνεται στον Πειραιά να παρεμβαίνει ο εισαγγελέας. Πολύ δε περισσότερο όταν μία ανώνυμη εταιρεία εισηγμένη, που θέλει να πληρώνει όσο θέλει. Δηλαδή θα πούμε εμείς σε μια εφημερίδα αν θα δίνει στον Λαζάρου ή στον Αθανασίου 150 χιλιάδες €;

Υπογράφετε εσείς και αύριο θα παρεμβαίνει ο Εισαγγελέας γιατί το υπογράφετε οι Υπουργοί. Όχι, δεν μπορεί να γίνουν έλεγχοι. Υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί που δεν μπορεί να ελέγχει ούτε ο Υπουργός ούτε οι άλλοι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να βάλουμε τα πράγματα σε μια τάξη. Θέμα πρώτον.

Σας υπενθυμίζω ότι το Δημόσιο είναι ο μέτοχος με ποσοστό 75%.

Έχει λοιπόν καταστατική πλειοψηφία και έχει υποχρέωση να προστατεύσει το δημόσιο πλούτο.

Δεύτερον. Ορισμένες εταιρείες έχουν μαζέψει το 4,75% της μετοχικής σύνθεσης του ΟΛΠ και με 5% μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε έλεγχο.

Οποιοδήποτε έλεγχο διαχειριστικό.

Άρα δουλεύει η αγορά.

Τρίτον, υπάρχει μια ιδιομορφία στις ΔΕΚΟ και ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι υπάλληλοι ανώνυμης εταιρείας όπου υπάρχει το διευθυντικό δικαίωμα. Οι υπάλληλοί τους δεν κρίνονται με βάση την αποδοτικότητά τους. Είναι δημόσια υπηρεσία με βάση το δίκαιο το υπαλληλικό και απολαμβάνουν όλων των προνομίων των δημοσίων υπαλλήλων με βάση το νόμο 2688.

Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είναι η εποπτεύουσα αρχή.

Εποπτεύει αν προστατεύεται το δημόσιο χρήμα στη συγκεκριμένη εταιρεία. Σ’ αυτή λοιπόν την ιδιόμορφη κατάσταση, που ενώ είναι εισηγμένη εταιρεία με το 75% να ανήκει στο δημόσιο, έχει 1.500 δημόσιους υπαλλήλους.

Δεν υπάρχει δικαίωμα απολύσεως και καλώς δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει δικαίωμα μεταθέσεως. Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Όλα αυτά μπαίνουν με το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο υπάγεται στους δημοσίους υπαλλήλους.

Άρα ορθώς το Υπουργείο εποπτεύει τη λειτουργία και αυτό κάνει μόνο, δεν παρεμβαίνει στη διοίκηση, ούτε υπογράφει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό το κρατάω ως παρατήρηση δική σας και αν θέλετε μπορείτε να το πείτε στους συναδέλφους σας …

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μπορείτε να βάλετε τους συναδέλφους σας στο δικαστικό ρεπορτάζ να ρωτήσουν το αρμόδιο Υπουργείο για τη δικαιοσύνη. Εγώ είμαι ο τελευταίος που θα κρίνω τη δικαιοσύνη. Η δικαιοσύνη ελέγχει και εμένα, ελέγχει και εσάς, ελέγχει ολόκληρο τον ελληνικό λαό. Δεν μπορούμε εμείς να παρέμβουμε στο έργο της δικαιοσύνης. Τότε δεν έχουμε δημοκρατία.

κ. ΜΠΑΡΔΟΥΝΙΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Εγώ θα ήθελα κ. Υπουργέ να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένος αφού το ανοίξαμε το θέμα και ούτως ή άλλως απασχολεί.

Αυτή η κατάσταση η μισθολογική και εργασιακή που υπάρχει στον ΟΛΠ ήταν γνωστή χρόνια.

Ποιοι ήταν αυτοί που αποδεχόντουσαν αυτή την κατάσταση και υπέγραφαν τις καταστάσεις;

Εγώ θέλω από την πλευρά σας να γίνουν όλες οι καταγγελίες. Αν γνωρίζετε ποιοι ήταν αυτοί που αποδέχονταν αυτή την κατάσταση.

Διότι δεν μπορεί από μόνοι τους κάποιοι να πηγαίνουν τις καταστάσεις και να πληρώνονται.

Σημαίνει ότι κάποιοι από κάποια Διοίκηση αποδέχονταν αυτή την κατάσταση και υπέγραφαν.

Θέλω να μάθω αν γνωρίζετε ποιοι ήταν αυτοί και τι θα γίνει με αυτούς τους ανθρώπους, διότι διαχειρίστηκαν δημόσιο χρήμα και πρέπει να έκαναν σωστή, χρηστή διαχείριση που δεν έκαναν απ’ ότι φαίνεται.

Και ένα δεύτερο …

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε τώρα. Και τα 9 άτομα να πέσουν επάνω σε ένα εμπορευματοκιβώτιο δεν έχουν δουλειά να κάνουν. Δηλαδή πρέπει να βιδώνουν 2 μια βίδα σε κάθε γωνία του εμπορευματοκιβωτίου ή 4 εδώ και 4 επάνω. Μια βίδα ο καθένας τη φορά. Δεν γίνεται. Γι’ αυτό στη Θεσσαλονίκη και στα άλλα μέρη του κόσμου είναι τουλάχιστον στο μισό ο αριθμός της βάρδιας απ’ αυτό που είναι στο λιμάνι του Πειραιά.

κ. ΜΠΑΡΔΟΥΝΙΑΣ: Κάποιοι αποδέχονταν αυτή την κατάσταση. Ποιοι είναι αυτοί Υπουργέ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποια είναι η πραγματικότητα. Πρώτον, δεν βάζει κανένας το κεφάλι του εκεί που δεν χωράει.

Υπήρχε ένα βασίλειο στο λιμάνι στο οποίο κανείς δεν μπορούσε να επέμβει και να διαχειριστεί.

Ο καθένας λοιπόν το άφηνε για τον επόμενο.

Δεύτερον, κάποιοι έκαναν τα στραβά μάτια και για άλλα πράγματα που γίνονται στο λιμάνι.

Γιατί λοιπόν να ξεκινήσουν από τους εργαζόμενους; Το αφήνανε κι αυτό.

Ούτε έλεγχοι λοιπόν γίνονταν και ό,τι τους παρουσιαζόταν το υπέγραφαν.

Εμείς έχουμε ένα ελάττωμα. Διαβάζουμε τα κείμενα, δηλαδή διαβάζουμε τη συλλογική σύμβαση μελετούμε το παραμικρό.

Οι έλεγχοι πρέπει να γίνουν και θα γίνουν βεβαίως, με την προτροπή της πολιτικής ηγεσίας που εποπτεύει, από τις Διοικήσεις, γιατί αυτές έχουν και την ευθύνη. Αυτές απολογούνται σε 15 μέρες στη Γενική Συνέλευση.

κ. ΜΠΑΡΔΟΥΝΙΑΣ: Κύριε Υπουργέ, φαίνεται λοιπόν ότι δεν υπάρχει κοινή συνισταμένη μεταξύ Υπουργείου και Σωματείου Λιμενεργατών, η απεργία συνεχίζεται.

Το λιμάνι είναι κλειστό, ήδη υπάρχει πρόβλημα με τα προϊόντα και τα εμπορεύματα που συσσωρεύονται και οι πρώτες ελλείψεις στην αγορά άρχισαν να εμφανίζονται.

Κάτι δεν πρέπει να γίνει;

Διότι εξαιτίας αυτής της απεργίας καλούνται κάποιοι άλλοι, χρήστες του λιμανιού και γενικότερα οι πολίτες να πληρώσουν τη νύφη. Κάτι δεν πρέπει να γίνει, λύση δεν πρέπει να βρεθεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι μια κυκλική διαδικασία. υπό την πίεση της πίεσης της αγοράς πάντα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας διαχρονικά και οι Διοικήσεις των Οργανισμών υποχωρούσαν.

Αυτό έγινε πολλές φορές, στο παρελθόν.

Εμείς έχουμε σχέδιο για εναλλακτικούς τρόπους τροφοδοσίας της αγοράς.

Επειδή δεν υπάρχει πια κοινωνική συμμαχία, δεν υπάρχουν άλλες κοινωνικές ομάδες εργαζομένων να συμπαρασταθούν σ’ αυτά τα ακραία φαινόμενα και αντίδρασης, η κοινωνία συμπαραστέκεται σε μια πολιτική εξορθολογισμού του συστήματος.

Έχουμε λοιπόν σχέδιο με βάση το οποίο η αγορά τροφοδοτείται κανονικά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεσμεύεστε ότι η αγορά δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάντα σε μια απεργία η αγορά δεν λειτουργεί όπως λειτουργεί όταν δεν υπάρχει απεργία. Αλλά είναι σίγουρο ότι η απεργία δεν θα μας πτοήσει να κάνουμε το σωστό.

Θα σας πω και μια ιστορία από διεθνή εμπειρία.

Θυμάστε τον Άρθουρ Σκάγκελ;

Ο Άρθουρ Σκάγκελ ήταν ο μεγάλος εκπρόσωπος - συνδικαλιστής των ανθρακωρύχων στην Αγγλία. Αυτός έριξε 4 κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και 3 εργατικές. Του Γουίλσον, του Σκιπ, του Κάλαχαν, μέχρι που συνάντησε κάποιες άλλες.

Αλλά το κατάφερε για 10 χρόνια, εδώ γίνεται 20.

Στην Αγγλία τουλάχιστον γινόταν 10 χρόνια. Και η απεργία κράτησε ένα χρόνο.

Τελικά ο κ. Σκάγκελ υπέγραψε αυτό που ήθελε η κοινωνία στην Αγγλία και σήμερα οι συνδικαλιστές του συγκεκριμένου συνδικάτου, όπως και στα λιμάνια, είναι αυτοί που περιφέρονται στα λιμάνια της Μεσογείου και σε άλλες περιοχές αναλύοντας τα οφέλη από μια πολιτική εξορθολογισμού της διαχείρισης των δημοσίων επιχειρήσεων.

Έχουμε ζητήσει να έρθουν στην Ελλάδα οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστών αγγλικών λιμανιών και να αναλύσουν τα οφέλη από τον εξορθολογισμό του συστήματος σε θεσμικό επίπεδο, σε θέματα ασφάλειας καιτέλος οικονομικά.

Εμείς θα τους βοηθήσουμε, θα τους προτρέψουμε, θα τους ενισχύσουμε ίσως να πραγματοποιήσουν να οι ίδιοι ταξίδι να δουν τι γίνεται στα λιμάνια αυτά.

Για να αναδειχτούν οι κρυφές αξίες, των λιμανιών πρέπει να υπάρχει λογική και συνεννόηση.

Γι΄ αυτό θέλουμε να πρυτανεύσει η λογική με τα συνδικάτα.

Με τη δύναμη των επιχειρημάτων προχωρεί μια διαδικασία και προς όφελος των εργαζομένων και όχι με τη νομοθετική δύναμη και τη δυνατότητα που έχει η εκάστοτε πολιτεία να νομοθετεί.

Γι΄ αυτό και αφήνουμε το διάλογο να εξελίσσεται εδώ και πάρα πολλούς μήνες.

Γιατί θέλουμε να εξαντλήσουμε και το τελευταίο περιθώριο καλής πίστης και συνεννόησης.

Αλλά όπου δεν υπάρχει λογική, βεβαίως η πολιτεία θα αναλάβει τις ευθύνες της.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, αυτή η πολιτική σας απέναντι στα ρετιρέ του ΟΛΠ, είναι αποσπασματική του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ή σκέφτεται η κυβέρνηση γενικότερα να προχωρήσει σε έναν εξορθολογισμό αυτών των καταστάσεων, γιατί ρετιρέ δεν ακούγεται πρώτη φορά και ρετιρέ υπάρχουν πολλά στην Ελλάδα.

Δεν είναι μόνο αυτοί, αν δεχτούμε ότι είναι αυτοί, είναι Υπουργοί ολόκληροι, υπάλληλοι της Βουλής, είναι υπάλληλοι του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, είναι κατηγορίες εργαζομένων σε ΔΕΚΟ.

Υπάρχει σκέψη από την κυβέρνηση να εξορθολογιστεί όλο το σύστημα; Η, είναι μια αποσπασματική πολιτική δική σας αυτή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέχρι τώρα στην Ελλάδα τις πιο πολλές φορές ενδιέφερε τι δεν γίνεται καλά στο διπλανό Υπουργείο. Εμείς αναλαμβάνουμε την ευθύνη να βάλουμε τάξη στο δικό μας το χώρο. Αυτό κάνουμε.

Τι θα κάνουν τα άλλα Υπουργεία, ας ρωτήσουν οι συνάδελφοί σας τους αρμόδιους Υπουργούς να αναπτύξουν την πολιτική του κάθε Υπουργείου και βεβαίως τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, τον Υπουργό Τύπου τον κ. Ρουσόπουλο για τη γενικότερη πολιτική.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάιος 2004, στη Βουλή είχατε καταθέσει για πρώτη φορά τα στοιχεία αυτά για τους λιμενεργάτες, τους μισθούς αυτούς.

Εδώ και ένα χρόνο υπάρχει η Διοίκηση ΟΛΠ. Γιατί επί ένα ολόκληρο χρόνο, 13 μήνες από τότε που το είπατε, το διαπιστώσατε αυτό το πράγμα, δεν μειώσατε τις μαϊμού υπερωρίες;

Μας λετε καταρχήν ότι πήγατε και βρήκατε δύο αντί για εννιά.

Δηλαδή δεν είναι μαϊμού;

Και μετά μας λέτε ότι δεν είναι παράνομο αυτά που κάνουν.

Πώς γίνεται να δουλεύουν δύο;

Προφανώς οι μισθοί αυτοί που αναφέρετε είναι όταν δουλεύουν οι εργαζόμενοι.

Αν δεν δουλεύουν, δεν θα πάρουν αυτά τα μεροκάματα.

Γιατί δεν πήγατε το Πάσχα, που λέτε ότι πήραν 566 ευρώ, πόσο πήραν, την ημέρα, μεροκάματο, να ελέγξει η Διοίκησή σας, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, δεν μπορεί να μην έχει τους μηχανισμούς ο ΟΛΠ, να ελέγξουν αν δούλεψαν και πήραν το μεροκάματο των 566 ευρώ.

Γιατί δεν το κάνατε;

30/4 που λέτε ότι πήραν αυτό το μεροκάματο ενώ εδώ και ένα χρόνο το έχετε καταγγείλει.

Δεν είναι εύλογο το ερώτημα;

Δεν είναι εύλογη μετά η παρέμβαση του εισαγγελέα, αυτεπαγγέλτως, που εσείς λέτε ότι δεν δουλεύουν;

Δουλεύουν ή δεν δουλεύουν τελικά;

Είναι παράνομη ή δεν είναι παράνομη πράξη;

Ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εσείς μπορεί να καταγγείλετε κάποιες καταστάσεις ακραίες αλλά βράδυ δεν θα πάτε εκεί, σε κάποιους χώρους.

Υπήρχε μια δυσκολία των Διοικήσεων και σας το ανέλυσα, μια δυσκολία των Διοικήσεων να πάρουν τα στοιχεία ακόμα.

Και αυτό τελικά έγινε με πίεση.

Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι όλες οι υπερωρίες είναι παράνομες διότι δεν μπορώ να έχω τέτοια στοιχεία

Πήγα τέσσερις φορές, και τις τέσσερις φορές, βρήκα την ίδια κατάσταση. Και άλλες τρεις φορές οι διευθύνοντες σύμβουλοι.

Γιατί;

Διότι όταν ζητούν τα στοιχεία από τους επόπτες βάρδιας τους λένε δεν τις παίρνουμε από τους αρχιεργάτες.

Και όταν με πίεση τις ζητούν, πρέπει να πάρουν την έγκριση του συνδικάτου των λιμενεργατών του Πειραιά και του Εργατικού Κέντρου του Πειραιά.

Πρώτα θέλουμε να συζητήσουμε το θέμα, και μετά να το ανοίξουμε για να το καταλάβει ο καθένας. Εγώ μέχρι και σήμερα προσπαθώ να σας πείσω ότι αυτό δεν έχει λογική.

Πρέπει να δημιουργήσεις να χτίζεις και τις κοινωνικές σου συμμαχίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ και ένα χρόνο το έχουμε κάνει.

κα ΖΥΜΑΡΗ «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ»: (χωρίς μικρόφωνο) Κύριε Υπουργέ αν
μπορείτε να μας δώσετε μια γραμμή ....... Για ποιο λόγο δεν θέλετε την ...... του
κρατικού προϋπολογισμού ...... στον κλάδο των λιμενεργατών .......

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στις συζητήσεις που είχαμε με την Ομοσπονδία των Λιμενεργατών και με την ΟΜΥΛΕ, είπαμε ότι δεν είμαστε εναντίον των μονίμων προσλήψεων, το αντίθετο μάλιστα.
Λέμε ναι στους μόνιμους υπαλλήλους.

Ναι στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.

Λέμε επίσης ναι στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ εκτάκτων, διότι αλλιώς θα πρέπει να περιμένουμε δύο χρόνια.

Δεν αρνούμαστε τις μόνιμες προσλήψεις, το αντίθετο μάλιστα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τόσο είναι του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος;

Εμείς δίνουμε τουλάχιστον σε 25 άτομα παραπάνω μισθό απ’ τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος εδώ στον ΟΛΠ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: 231.000 € το χρόνο μόνο ο Πρόεδρος.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι ακριβές αυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα καταδικάζω, σας το λέω απερίφραστα. Μισθοί οι οποίοι προκαλούν το δημόσιο αίσθημα είναι καταδικαστέοι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καταδικάζετε το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή οι εφοπλιστές …

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας λεω το εξής: Καταδικάζω οποιοδήποτε μισθό ο οποίος προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Τον καταδικάζω. Για τον λόγο αυτό μειώσαμε μέχρι και 50% τους μισθούς των διευθυνόντων συμβούλων.

Στο γραφείο μου και θα σας τα δώσω κάποια άλλη στιγμή, έχουν έρθει ήδη οι προσφυγές και μάλιστα όλων αυτών των στελεχών που είχε διορίσει το ΠΑΣΟΚ και με την ίδια επιχειρηματολογία, τον ίδιο γραφικό χαρακτήρα και τις ίδιες παραγράφους, σαν να έχει συντονιστεί απ’ την Χαριλάου Τρικούπη αυτή η προσπάθεια.

Εγκαλούν τους Οργανισμού Λιμένος ανά την Ελλάδα, γιατί τους μειώσαμε τους μισθούς από 6.800 και 5.800 σε 3.200 και για το διάστημα που τα μειώσανε οι Γενικές Συνελεύσεις, μετά από παραγγελία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ζητούν τα χρήματα ως διαφυγόντα κέρδη μέχρι σήμερα, μέχρι που απολύθηκαν και επιπλέον για ηθική βλάβη.

Δηλαδή μας ζητούν δεν ξέρω πόσες χιλιάδες ευρώ, απ’ τα λεφτά που υποτίθεται έχασαν απ’ τη μείωση των μισθών την οποία επιβάλλαμε. Τους μειώσαμε ηθικά επειδή μειώσαμε τους μισθούς. Αυτό επειδή θα σας το δώσω και γραμμένο με τις δικαστικές τους διεκδικήσεις, θα το πούμε σε μια άλλη συνάντηση.

Περιμένω μια απάντηση και απ’ τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Οργανώνεται απ’ τη Χαριλάου Τρικούπη ή καταδικάζει τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ σε όλα τα λιμάνια της χώρας, οι οποίοι διεκδικούν αυτά που υποτίθεται η ανάλγητη επάρατος τους έκοψε και μείωσε τους μισθούς για το διάστημα που έμειναν μέχρι να αντικατασταθούν κατά 50%.

Θέλουμε να πηγαίνει καλά η εμπορική ναυτιλία.

Μας ενδιαφέρει να πηγαίνει καλά. Δημιουργούνται θέσεις εργασίας και βοηθάει την ελληνική οικονομία. Διαχρονικά η ελληνική οικονομία στηρίχθηκε στο ναυτιλιακό συνάλλαγμα.

κ. ΠΑΝΟΥ («STAR»): (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: «Όταν πετάς στον ουρανό πέτρες με κέφι, φέρνεις αποτέλεσμα.

Και αν πιστεύεις ότι αυτό που κάνεις έχει βάσεις να σταθεί στην ηθική και στη
λογική, πάντα πετυχαίνεις».

κ. ΠΗΓΑΔΑΣ («ΕΘΝΟΣ»): Τώρα νομίζω μας παραπλανάτε, προσπαθείτε να μας ρίξετε σε κάποια στράτα απίθανη, που δεν ξέρουμε που να πάμε, με το θέμα των 50 λιμενεργατών.

Διάολε, εσείς είστε υπουργός, είστε κυβέρνηση.

Αλλάξτε το νόμο αφού δεν είναι παράνομοι.

Δεν μπορείτε να με πείσετε εμένα προσωπικά ότι αυτό είναι το θέμα το μεγάλο των λιμανιών.

Πείτε μου, τι θα κάνετε με το λιμάνι του Πειραιά. Βοά ο Πειραιάς κάτω. Βοά το λιμάνι κύριε υπουργέ. Την προβλήτα 1 θα τη δώσετε στους ιδιώτες.

Επανήλθε η οδηγία, η πρώτη απορρίφθηκε απ’ το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και η δεύτερη επανήλθε.

Επανήλθε αυτή η οδηγία;

Δεν σας λέειτίποτα; Μέσα σε έξι μήνες. Το ξέρετε εσείς, δεν είναι ότι δεν το ξέρετε.

Αυτοί είναι οι στόχοι σας.

Να δώσετε το κερδοφόρο λιμάνι στους ιδιώτες και δεν είναι το θέμα με τους 50 λιμενεργάτες. Εδώ το ζουμί είναι το λιμάνι. Όταν το δώσετε από εκεί και πέρα, τι τους παίζετε τους λιμενεργάτες.

Αφού με την οδηγία την κοινοτική θα παίρνει ο καθένας όποιον θέλει να ξεφορτώνει και να φορτώνει.

Είναι ξεκάθαρα τα πράγματα. Πείτε μας που πάει η κυβέρνηση αυτό το θέμα. Αφήστε τους λιμενεργάτες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και τους λιμενεργάτες κουβεντιάζουμε και όλα τα κουβεντιάζουμε.

κ. ΠΗΓΑΔΑΣ: Λες και εκεί είναι το πρόβλημα του λιμανιού.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Παντού είναι τα προβλήματα. Το πρόβλημα του λιμανιού είναι στο ότι το κόστος είναι 78%.

Εάν συνεχίσει μ’ αυτή τη λογική είναι πολύ εύκολο σε δύο χρόνια να παραδώσουμε ένα προβληματικό λιμάνι, μια νέα Ολυμπιακή.

Να πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος τα τρισεκατομμύρια των δραχμών που
πλήρωσε για την εξυγίανση της Ολυμπιακής, και του ΟΣΕ.

Όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση που μου κάνατε το συγκεκριμένο ερώτημα και θέλω να σας δώσω συγκεκριμένη απάντηση, σας είπα και πάλι ότι 6 δισεκατομμύρια δραχμές, 3 δισεκατομμύρια δραχμές από ιδιώτες, στους ιδιώτες βάζω και τον ΟΛΠ π.χ. για το λιμάνι του Λαυρίου, αυτός είναι ο ιδιώτης, αυτή η σύμπραξή του, δεν πάει να πει δηλαδή ότι θα είναι ιδιώτης-ιδιώτης, μπορεί να είναι σύμπραξη οποιουδήποτε, δημόσια επιχείρηση, με δημόσια επιχείρηση, του ΟΤΕ με δεν ξέρω τι που είναι δημόσιο με κάτω από 33% και οτιδήποτε.

Είπα επίσης στους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών φορέων, για μένα τους λέω είναι πάρα πολύ εύκολο να σας πω στο συγκεκριμένο παράδειγμα που με ρώτησε και ο κ. Πηγαδάς, ότι αυτό θα γίνει με χρηματοδότηση του ΟΛΠ, γιατί μπορεί να την κάνει τον προβλήτα 1, είναι πολύ εύκολο.

Διότι είναι τόσο μικρό το έργο αυτό της χρηματοδότησης ενός προβλήτα, του προβλήτα 1 που το κάναμε τόσο μεγάλο θέμα, μπροστά σ’ αυτό που θέλουμε να κάνουμε στο λιμάνι, που ο ίδιος ο ΟΛΠ θα ζητάει ιδιωτικά κεφάλαια να μπουν μέσα για άλλες δραστηριότητες.

Υπάρχουν λιμάνια που το 2000 είχαν ένα εκατομμύριο κοντέινερς.

Σήμερα μετά από πέντε χρόνια έχουν 6,4, και επιπλέον έχουν το management 35 λιμανιών.

Εμείς τέτοιον ΟΛΠ οραματιζόμαστε.

Στους 1.500 εργαζομένους δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε ανασφάλεια. Ότι θα χάσουν τις θέσεις τους. Θέλουμε να συνεργαστούμε δημιουργικά μαζί τους να μας πουν με ειλικρίνεια τις τους λείπει.

Δηλαδή μπορεί κάποιοι άνθρωποι να μην ξέρουν να κάνουν χρήση υπολογιστών. Αυτό δεν πάει να πει ότι η νέα τεχνολογία δεν θα έρθει ποτέ στο λιμάνι.

Τα νέα παιδιά που θα μπολιάσουν τον ΟΛΠ μαζί με τους παλιούς που γνωρίζουν τη λειτουργία του λιμανιού, μπορούν να στήσουν ένα πρότυπο λιμάνι.

Έχουμε όραμα δε θέλουμε μετά από 20 χρόνια να παραδώσουμε τα λιμάνια όπως τα βρήκαμε και με τους ρυθμούς ανάπτυξης που είχαν τα προηγούμενα 20 χρόνια. Θέλουμε να δείξουμε στην Ελλάδα ότι εκεί που υπάρχουν αξίες θα τις αναδείξουμε.

Εάν δεν δημιουργήσουμε πλούτο και παραγωγή, τι κάνουμε;

Αναδιανομή της φτώχειας.

Εάν υπάρχουν οι αξίες και μπόνους θα υπάρχουν στους εργαζόμενους και κομμάτια από τα κέρδη θα παίρνουν.

Εμείς θέλουμε να τους βάλουμε σε μια δημιουργική διαδικασία.

Θα τα δούμε όλα εξ αρχής. Και πάντα με γνώμονα το συμφέρον των υπαλλήλων.

Αν όλο το θέμα είναι ο προβλήτας 1, το είπα και στους εργαζόμενους, για να μπορέσουν να απεγκλωβιστούν κάποιοι από τις απεργίες με αξιοπρέπεια «εντάξει τον προβλήτα να τον κάνει ο ΟΛΠ, αλλά ελάτε να κουβεντιάσουμε και το δια ταύτα.

Όχι κουβεντιάζουμε για το προβλήτα για να κρύψουμε τα 150.000 € των μισθών».

Μέχρι τώρα τι γινόταν; Γίνονταν οι αναθέσεις των έργων, δεν υπήρχαν τα χρήματα και τρέχανε οι εργολήπτες των δρόμων, όπως γίνεται ακόμα στη Θεσσαλονίκη με τον προβλήτα 6.
Εμείς βρήκαμε τα λεφτά, εγγυηθήκαμε, ξεκίνησε το έργο και βάλαμε τον εργολάβο μετά ακόμα και την ανάθεση, την κατοχύρωση του διαγωνισμού να πει ότι «αν δεν του παραδώσω σε συγκεκριμένο χρόνο θα τρέχουν σε βάρος μου αυτές οι ποινικές ρήτρες».

Και επειδή είδαμε και τη μελέτη, γιατί σας λέω διαβάζουμε, η άποψη που φαινόταν από τη μελέτη κάτω που είναι βραχισμός, βάλαμε μέσα ότι αν είναι βραχισμός δεν θα μας πει επί 7 φορές το κόστος στο συγκεκριμένο κομμάτι του έργου.

Αυτό θα γίνεται από δω και πέρα. Τα πράγματα ωραία, νοικοκυρεμένα, καθαρά, όπως τα κάνει κανείς στο σπίτι του και όχι όπως στη γωνία του μαχαλά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας είπα, μέσα στα πλαίσια της λογικής και όχι της μετωπικής σύγκρουσης εμείς …

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή ήμουν κι εγώ το Σαββατοκύριακο στην Κρήτη κι έχω πάρει τον παρορμητισμό των Κρητικών θα είμαι λιγάκι πιο παρορμητικός ακόμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Περίμενε. Πήγες ως δημοσιογράφος ή ως μικρομέτοχος;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μεγαλομέτοχος. Αλλά να σας πω το εξής:

Ομολογουμένως κ. Υπουργέ είναι πρόκληση για την ελληνική κοινωνία ότι υπάρχουν εργαζόμενοι με 600 € και 1.000 € να βλέπουν άλλους εργαζόμενους, στον ΟΛΠ παράδειγμα, να παίρνουν 140.000 € και 150.000 €.

Ομολογουμένως είναι μια πρόκληση ακόμα και για μένα που παίρνω σαφώς λίγο περισσότερα από αυτά της συλλογικής σύμβασης.

Εσείς καταγγέλλετε ότι παίρνουν 140.000 €. Από την άλλη υπάρχει ένας παραλογισμός από τους εργαζόμενους, οι οποίοι κάνουν απεργίες επειδή θίγονται επειδή τους ανακοινώνετε ότι παίρνουν αυτά τα ποσά.

Και λέω παραλογισμός γιατί αν είχαν μια άλλη σοφία, αν ήμουν εγώ παράδειγμα συνδικαλιστής τους, θα τους έλεγα «αφήστε τον Υπουργό να φωνάζει, φωνάζει 1 χρόνο, να πηγαίνουμε στις δουλειές μας, να πηγαίνουμε στις πόστες και να παίρνουμε τις 150.000 €».

Το ερώτημα.

Εάν εξακολουθούν και δουλεύουν οι εργαζόμενοι - και εγώ μάλιστα τους λέω και δημόσια «πηγαίνετε στη δουλειά σας και πάρτε τα 150.000 €» ευθέως - το ερώτημα είναι το εξής:

Έχετε εσείς τη θεσμική δυνατότητα με μια Υπουργική Απόφαση να μειώσετε τους μισθούς;

Έχετε τη θεσμική δυνατότητα να ακυρώσετε τις συλλογικές συμβάσεις;

Έχει τη θεσμική δυνατότητα από το Σύνταγμα η κυβέρνηση να φέρνει διάταξη στη Βουλή να ακυρώσει συλλογική σύμβαση και να μειώσει τους μισθούς;

Σαφώς όχι κατά την άποψη μου.

Άρα το ζητούμενο είναι:

Αν οι εργαζόμενοι ακολουθήσουν μια ευέλικτη πολιτική και βγάλουν το εγώ τους και πάνε στις δουλειές τους θα εξακολουθήσουν να παίρνουν επ’ άπειρον τα 150.000 €, εσείς ίσως και οι μελλοντικοί Υπουργοί θα φωνάζετε, αλλά αυτό το πράγμα δεν μπορεί να ανατραπεί.

Προς τι αυτή η διαδικασία;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δηλαδή προσπαθείτε να μου πείτε … Πρέπει να είστε πολύ μελετημένος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, αν ήμουν εγώ στη θέση τους θα σας έλεγα «πάμε για δουλειά» να πάρω τις 150.000 €.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρέπει να είστε πολύ μελετημένος, γιατί εσείς τι μου αναλύσατε με λίγα λόγια;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ερώτημα κ. Υπουργέ μου έγινε με σαφήνεια. Κατά την άποψη μου, έχετε τη θεσμική δυνατότητα να μειώσετε τις συλλογικές συμβάσεις, να ακυρώσετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι μου λέτε με λίγα λόγια;

Μου λέτε με λίγα λόγια μια κατάσταση που έχει δημιουργηθεί εδώ και 20 χρόνια για να μπορούν κάποιοι και κυρίως το σημερινό κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ελέγχει κάποια ρετιρέ συνδικαλιστών σε ευαίσθητους τομείς της οικονομίας όπως ήταν οι Τράπεζες τότε, όπως ήταν η ΔΕΗ τότε, όπως ήταν ο ΟΤΕ τότε, και οι Σταμουλοκολλάδες να κατεβάζουν τους διακόπτες όπως έγινε το ένα ή να σταματάνε στο δρόμο και δημιουργούν μια ολόκληρη ιστορία, τους έδωσαν ό,τι προνόμιο ήθελαν για να κινητοποιούν μια διαδικασία.

Τώρα και η οικονομία έχει διαφοροποιηθεί και η κοινωνία.

Τότε έλεγε κάποιος απεργία και μαζευόντουσαν 500.000 στο Σύνταγμα.

Δεν υπάρχουν κοινωνικές συμμαχίες στον παραλογισμό και έχει αλλάξει η κοινωνία. Η κοινωνία θέλει άλλα πράγματα. Γιατί; Γιατί το θέλει η λογική.

Εσείς λοιπόν μου περιγράφετε ένα σύστημα το οποίο έχει στηθεί εδώ και 20 χρόνια αυτό που λέμε εμείς βαθύ κράτος, που ούτε αυτοί που το έστησαν το υπερασπίζονται σήμερα.

Γιατί αν πάτε στη Βουλή και δείτε τις τοποθετήσεις του σημερινού αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των πρώην Υπουργών έχουν αλλάξει.

Γιατί βλέπουν ότι η κοινωνία δεν ανταποκρίνεται και τους αφήνει στο περιθώριο της ιστορίας.

Η λογική θα πρυτανεύσει.

Έχουν γνώση οι φύλακες, δεν θέλουμε όμως κανένα να τσαλακώσουμε. Δεν θέλουμε δηλαδή εμείς να φέρουμε σε αντιπαράθεση τους εργαζόμενους με τα συνδικάτα τους, θέλουμε να υπάρχει σύμπνοια. Πιστεύουμε ότι πιο πολύ ψωμί τρώγεται με το μέλι παρά με το ξύδι.

Αλλά εάν δεν πρυτανεύσει η λογική θα πάρουμε αποφάσεις.

Χίλιους πεντακόσιους θα πάρουμε με τα ίδια λεφτά. 1.500 λιμενεργάτες θα πάρουμε.

Να φάνε ψωμάκι στο ΣΕΜΠΟ.

Και όλοι θα πληρώνονται κανονικά. 1.500 των 400 σε κάθε οχτάμηνο. 400 που θα μάθουν και άλλοι 400 και άλλοι 400 και θα έχουμε σε ένα χρόνο 1.000 ανθρώπους στο ΣΕΜΠΟ.

Δεν θα δώσουμε σε 420 ανθρώπους 10 δις.

Προωθούμε τροπολογία ώστε οι άνεργοι ναυτικοί να μπορούν να δουλεύουν στο λιμάνι.

Το ξεκαθαρίζουμε, δεν το κουβεντιάζουμε.

Δεν διαπραγματευόμαστε.

Δεν έρχομαι στο σπίτι σας που έχετε τρία δωμάτια να σας καταλάβω τα δύο και μετά να παζαρέψουμε «άντε πάρε το ένα, μείνε με δύο, σου κρατάω το ένα». Δεν γίνεται δουλειά έτσι.

Το παραμύθι τέλειωσε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να υποβάλω το τελευταίο ερώτημα κ. Υπουργέ. Ο κ. Νικήτας Κακλαμάνης πήγε στη Βουλή και ζήτησε κατ’ εξαίρεση και πήρε τη διακομματική συναίνεση να προσλάβει 1.500 για τα νοσοκομεία.

Γιατί δεν πάτε στη Βουλή να πάρετε 500 υπαλλήλους λιμενεργάτες στον ΟΛΠ κατ’ εξαίρεση και να τους προσλάβετε σε 3 μήνες με συνοπτικές και συναινετικές διαδικασίες;

Είναι μια λύση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εάν καταθέσουν πρόταση τα κόμματα και υποσχεθούν ότι θα το ψηφίσουν, θα το πάω αύριο το πρωί.

Αλλά δεν το κάνουν.

Το κάνουμε για την υγεία. Αλίμονο αν δεν το κάναμε για την υγεία. Αλλά να σας πω κάτι;

Εμείς παρατείναμε μέχρι τη Δευτέρα την προθεσμία υποβολής αιτήσεων για να προλάβουν οι άνεργοι ναυτικοί αιτήσεις. Εμείς παρατείναμε την προθεσμία μέχρι τη Δευτέρα. Εντάξει;

Σε 10 μέρες από τη Δευτέρα θα ποντιστεί με ανθρώπους το λιμάνι. Σε 10 μέρες με τη διαδικασία των εκτάκτων. Και θα ξαναπροσληφθούν, σας λέω μέχρι 1.500.

160 δεν θέλετε;

1.700 θα προσληφθούν γιατί είναι τα ίδια λεφτά για τον ΟΛΠ.

Δεν θέλετε 160;

1.640 θα προσληφθούν.

Να φάνε ψωμί όλοι οι άνεργοι του Πειραιά. Αυτή είναι η απάντηση ότι δεν θέλουμε εκτάκτους. Πάντα με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.

Κ. ΓΙΟΓΑΚΑΣ («ΝΕΑ»): Κύριε Υπουργέ, για να αλλάξουμε και λίγο κλίμα, 1,5 ώρα για τον ΟΛΠ, μιλάμε, με τους γιατρούς στα πλοία τι γίνεται;

Ιούλιος μπαίνει σχεδόν και η υπόθεση έχει νομίζω φρακάρει.

Και ήθελα να ρωτήσω και τον αρχηγό να μας πει και δυο στοιχεία για το χθεσινό ατύχημα με τον Σέρβο που βρέθηκε σήμερα. Τελικά είναι ατύχημα ή κάτι παραπάνω;

Ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Περιμένουμε την τροπολογία, είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Υγείας.

Ο κ. Κακλαμάνης γνωρίζω ότι είναι επιμελής Υπουργός. Έχουμε συμφωνήσει, στο πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας να περάσει και η τροπολογία.

Καταλαβαίνετε ότι το Δημόσιο δεν λειτουργεί πάντα όπως θα θέλαμε.

Εγώ θα ήθελα από την επόμενη μέρα που το ανακοινώναμε να το κάνουμε. Αλλά ξέρετε, έχουμε κάνει μια συμφωνία στη Βουλή, να μη μπαίνουν άσχετες διατάξεις σε άσχετα νομοσχέδια.

Το έχουν συμφωνήσει στη Βουλή όλα τα κόμματα και όσο ηθική βάση και να έχει δεν το περνάνε από τη διάσκεψη των Προέδρων αν δεν είναι συναρμόδιο Υπουργείο.

Εν ανάγκη ο κ. Κακλαμάνης θα το φέρει ως άρθρο 1 του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.

Οι αυξήσεις ξέρετε ότι είναι στα όρια της μελέτης ΜΑΓΚΑΝΑ κλπ.

Αυτό ισχύει, διοικητικά δεν μπορούμε εμείς να επιβάλλουμε τώρα, αφού δεν έχει περάσει ακόμα ο νόμος, σε εταιρείες «βάλτε τους γιατρούς, γιατί διοικητικά δεν υπάρχει μηχανισμός χωρίς τη ψήφιση του νόμου.

Εναπόκειται στη καλή τους θέληση προς το παρόν.

ΑΡΧΗΓΟΣ Λ.Σ.: Για το Σέρβο. Ο Σέρβος ήταν αλκοολικός, είχε μεθύσει και πρόκειται για ατύχημα, απλά.

Ήταν αλκοολικός και πρόκειται για ατύχημα, τίποτα άλλο.

κα ΚΑΛΛΗ («ΗΜΕΡΗΣΙΑ»): (μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εννοώ ό,τι οι ανάγκες υπάρχουν ακόμα και στο κομμάτι των λιιμενεργατών και υπάρχει η δυνατότητα και η θέληση να πάρουμε ανθρώπους ανέργους από τον Πειραιά, πολύτεκνους, μακροχρόνια άνεργους και σε ηλικία με τη διαδικασία των 8μηνιτών όπως ορίζει ο νόμος ο κανονισμός του ΟΛΠ και όπως ορίζει η διαδικασία.

Πάντα μέσα από το ΑΣΕΠ. Με αυτή την έννοια σας το λέω.

Τώρα θα πάρουμε τους 160. Αν χρειαστεί θα πάρει μέχρι εκείνου του αριθμού που χρειάζεται για να καλύψουν όλες τις βάρδιες 24 ώρες το 24ωρο, να φάει ψωμάκι ο κόσμος και να μην παίρνουν κάποιοι 160.000 €.


Συνέντευξη τύπου (16.6.2005) του ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επικοινωνία: