Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2009

Συνέντευξη ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιαννή (2.9.2004). Αναφορές στον ΟΛΠ.




Παραθέτουμε απόσπασμα συνέντευξης που παραχώρησε προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες, στις 2.9.2004, ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης.

(Ολόκληρη η συνέντευξη του κου Κεφαλογιάννη, που περιλαμβάνει και αναφορές σε άλλα ενδιαφέροντα θέματα του λιμανιού, σε ηλεκτρονικό αρχείο στο τέλος)

Από το κείμενο είναι φανερό ότι δεν υπήρχε τότε έτοιμο σχέδιο συνεργασίας με τους Κινέζους, όπως υποστηρίζουν κάποιοι.

Είναι φανερή όμως η πολιτική θέληση για ανάπτυξη των λιμένων πέρα από τα στενά οικονομικά όρια αλλά και η απόφαση για ρήξη με το κατεστημένο των λιμανιών.


Συγκεκριμένα ο δημοσιογράφος ρωτά για το λιμάνι και ο υπουργός τοποθετείται σχετικά:

κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: κ. Υπουργέ πολλοί χρήστες στο λιμάνι του Πειραιά διαμαρτύρονται για την κατάσταση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και υπάρχουν αντικρουόμενες δηλώσεις από την ηγεσία του Ο.Λ.Π. αν θα καταργήσει συμβάσεις, αν θα αυξήσει συμβάσεις, αν θα ελαττώσει το μεταφορικό έργο για να ανταποκρίνεται.

Το γεγονός είναι ότι έχει μια σταθερή πορεία το λιμάνι, αυξητικά, με αυτά που ακούγονται που μπορεί να μειωθεί στο 40% της κίνησης της σημερινής και να εξυπηρετεί ομαλά, αυτό είναι μία λύση που την απευχόμαστε νομίζω οι περισσότεροι, αλλά τι θα γίνει με την επέκταση του ΣΕΜΠΟ, αν θα αγοραστούν γερανογέφυρες καινούργιες, εάν θα συνεχίσει το έργο της πρώτης προβλήτας και μελλοντικά της τρίτης, εάν θα προσληφθούν νέοι εργαζόμενοι για να επανδρώσουνε τις βάρδιες, γιατί δουλεύουνε όπως ξέρετε όχι οκτάωρο αλλά εξάωρο και τελικά τι θα γίνει, θα το διαλύσουμε το λιμάνι, θα υπάρξουν παρεμβάσεις, θα συνεχίσουνε τα έργα;

κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως ξέρετε ο ΟΛΠ είναι μια εισηγμένη εταιρία στο χρηματιστήριο και έχει διοικητικό συμβούλιο, το οποίο είναι αρμόδιο να σας παρουσιάσει το αναπτυξιακό πρόγραμμα του λιμανιού.

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είναι η εποπτεύουσα αρχή και βεβαίως η Ελληνική Κυβέρνηση έχει την ευθύνη της διαχείρισης του 75% των μετοχών του ΟΛΠ.

Ως γενική αρχή πρέπει να σας πω το εξής:

1ον Ότι συγκροτήθηκε επιτροπή υπό τον κ. Βλάχο με στόχο να αναπτύξει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για όλα τα λιμάνια της Ελλάδος.

Θέλουμε να υπάρχει σύνδεση και συσχετισμός μεταξύ όλων των λιμένων της Ελλάδος και κυρίως των δύο εισηγμένων εταιρειών που είναι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ.

2ον Ότι δεν ερχόμαστε εδώ διαχειριστές.

Δεν ήρθαμε δηλαδή να διαχειριστούμε μια κατάσταση, να πάρουμε μια γερανογέφυρα, να πάρουμε τρεις υπαλλήλους, να μπαλώσουμε καταστάσεις.

Πιστεύουμε ότι το λιμάνι είναι ένας εθνικός πλούτος πολύ σημαντικός, ο οποίος πρέπει να αποδώσει στην Ελληνική οικονομία και βεβαίως να καρπωθεί τις υπεραξίες του.

Εάν το Ελληνικό Δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια π.χ. στο λιμάνι του Πειραιά είχε επενδύσει 300-400 δισεκατομμύρια δραχμές, πρέπει να δούμε σήμερα ποια είναι η απόδοση αυτής της επένδυσης.

Σε σχέση με την προοπτική ανάπτυξης των λιμένων και κυρίως του λιμανιού του Πειραιά, πέραν από την παρουσία και την ασφάλεια, θα πρέπει να έχει και μια επιθετική – στρατηγική ανάπτυξης.

Στην επιθετική αυτή στρατηγική ανάπτυξης θα εμπλακεί και ο ιδιωτικός τομέας, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες αλλά με διαφάνεια.

Πολλές φορές έχετε και εσείς εντοπίσει και επισημάνει φαινόμενα όπως π.χ. η εκβάθυνση του λιμανιού για να μπει το QUEEN MARY, που ήταν πρόταση έτοιμη «πακεταρισμένη» να γίνει σε 15 μέρες, δεν το πληρώσαμε.

Θα ελέγξουμε και ποιοι μας έκαναν τις εισηγήσεις και δεν το πληρώσαμε για δύο λόγους.

Ο πρώτος γιατί διαπιστώσαμε μετά από έρευνα ότι το QUEEN MARY πλαγιοδετεί με κομπιούτερ, οπότε γνωρίζει τι βρίσκεται γύρω του και ο δεύτερος γιατί σε σύσκεψη και ευχαριστώ ιδιαίτερα τον Αρχηγό και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, είχαμε εναλλακτικές λύσεις κόστους μηδενικού.

Αυτά τα παραμύθια σας το είπα εξαρχής θα τελειώσουν προς κάθε κατεύθυνση. Δισεκατομμύρια πεταμένα από το παράθυρο δεν θα υπάρξουν.

Δεύτερον συζητούμε, σε επίπεδο διαχείρισης, σε συνδικαλιστικό επίπεδο, με όλους τους φορείς ανοικτά και καθαρά.

Ό,τι δεν πάει καλά, όχι μόνο θα αναφέρεται και θα στιγματίζεται, αλλά θα ενημερώνετε και η Βουλή.

Στην πίεση υπάρχει και το «Ελληνικέ λαέ», μέσα από την Βουλή όμως, με ονόματα και διευθύνσεις.

Όλα θα λειτουργήσουν όπως πρέπει.

Δεν υπάρχουνε εκκρεμότητες από το παρελθόν, ούτε πολιτικές ούτε οικονομικές και θέλουμε όλα να λειτουργήσουν προς το συμφέρον της Ελληνικής πολιτείας του Έλληνα πολίτη.

Μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε το λιμάνι, διότι πιστεύουμε ότι υπάρχουν συγκοινωνούντα δοχεία με το μεγάλο κομμάτι που λέγετε ναυτεργασία και ναυτική ανεργία.

Άνθρωποι που έδωσαν τη ζωή τους στη θάλασσα, έχουν ρόλο και δυνατότητα να αξιοποιηθούν και στα λιμάνια μας.

Θέλουμε όλο αυτό το πράγμα να το δούμε γενικά σε σχέση με την ανεργία των ναυτικών, με την ανάπτυξη του λιμανιού, με το όφελος το κοινωνικό, και βεβαίως να προχωρήσει η ανάπτυξη των λιμανιών γιατί βοηθάει και όμορες περιοχές που δεν είναι και από τις πιο πλούσιες της Αττικής.

Αυτό που έχουμε πει από την αρχή και το κάνουμε πράξη ήδη σε κάποια λιμάνια όπως είναι το λιμάνι του Πειραιά το λιμάνι της Πάτρας και το λιμάνι του Ηρακλείου, είναι να τα εντάξουμε στον κοινωνικό ιστό των πόλεων.

κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Καλά είναι καυτηριάσατε κάποιες καταστάσεις, καλό είναι να τα ξέρουμε και εμείς, αλλά θα προχωρήσει να αποκτήσουμε νέες γερανογέφυρες, θα επεκταθεί ο προβλήτας; Τι θα κάνουμε;

κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα αποκτήσουμε νέους προβλήτες, όταν θα είναι έτοιμος ο ΟΛΠ και βεβαίως το ΥΕΝ ως εποπτεύουσα αρχή θα ενημερωθεί.

Θα αποκτήσουμε νέους προβλήτες. Θέλουμε να αυξήσουμε τον όγκο εργασιών και θέλουμε ανταγωνιστικό περιβάλλον στα λιμάνια.

Θέλουμε δηλαδή ότι καλύτερο διαθέτουμε σε υπηρεσίες να συνεχίσει να λειτουργεί με τον καλύτερο τρόπο.

Θέλουμε επίσης τα βαπόρια να ξεφορτώνουν όλα, την ίδια μέρα και όχι κάποια να περιμένουν τρεις μέρες και άλλα να ξεφορτώνουν την ίδια ώρα.

Γι΄ αυτό στοχεύουμε σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όχι μόνο στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Έχουμε προγραμματίσει μια συνάντηση το Σάββατο το πρωί, στον ΟΛΘ για να δούμε πως θα αξιοποιήσουμε καλύτερα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, με την Εγνατία Οδό.

Θα δούμε επίσης με ποιους άλλους τρόπους μπορούν να συνδεθούν τα διάφορα λιμάνια μας όπως της Καβάλας και βέβαια μην ξεχάσουμε να «ευλογήσουμε τα γένια μας» το λιμάνι του Ηρακλείου.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΕΝ ΜΑΝΩΛΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ 2.9.2004

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επικοινωνία: