Δευτέρα 15 Ιουνίου 2009

Να λειτουργήσει ο ελεύθερος ανταγωνισμός στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος ζητά ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας




Με σημερινή του (15.6.2009) ανακοίνωση ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας συντάσσεται με τις απόψεις που θεωρούν ότι και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος θα πρέπει να λειτουργήσει, επιτέλους, ο ελεύθερος ανταγωνισμός.

(βλ. Δελτίο Τύπου 15.6.2009)

Αν και η κατάργηση των προνομίων που απολαμβάνουν χαριστικά κάποιες επιχειρήσεις σε βάρος άλλων οι οποίες λειτουργούν με οικονομικά κριτήρια στην αγορά είναι φιλελεύθερη άποψη, ωστόσο, εκφράστηκε ως αναγκαιότητα από το ΠΑΣΟΚ, με τον πιο επίσημο τρόπο, από το στόμα του Συντονιστή Ανασυγκρότησης του κόμματος, κ. Γιάννη Μίχα.

"Καταγγέλλουμε στους εργαζόμενους, στον επιχειρηματικό κόσμο και την κοινή γνώμη, τη νέα σκανδαλώδη κυβερνητική ενέργεια, που εκ νέου παγώνει οφειλές και κατ’ ουσία χαρίζει σε ορισμένους επιχειρηματίες, χρήματα των εργαζομένων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη" δήλωσε ο Γιάννης Μίχας και συνέχισε:

"Η οικονομική κρίση και η κρίση στη ναυτιλία, δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη χαριστική διάταξη, την επιβράβευση του αθέμιτου ανταγωνισμού, την υπόθαλψη παράνομων επιχειρηματικών πρακτικών, την καταλήστευση των ασφαλιστικών ταμείων."

Βέβαια, αυτή η παρατηρούμενη σύγκρουση ορίων νεο-σοσιαλισμού με νεο-φιλελευθερισμό έχει καταγραφεί πάλι πρόσφατα για το συγκεκριμένο θέμα με καταγγελτικό τρόπο όταν στις 3.4.2009 προωθήθηκε από την Κυβέρνηση στη Βουλή το νομοσχέδιο για ρύθμιση χρεών προς το ΙΚΑ και αφορούσε τη Ζώνη Περάματος.

Η Εύη Χριστοφιλοπούλου, Πολιτική Εκπρόσωπος Απασχόλησης του ΠΑΣΟΚ είχε ειδικά αναφερθεί τότε στις σχετικές διατάξεις που αφορούν επιχειρήσεις στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και είχε δηλώσει ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιφυλάσσεται να τις μελετήσει, για να αποφανθεί εάν πρόκειται για φωτογραφική ρύθμιση ή όντως επιλύουν εξειδικευμένα προβλήματα του κλάδου.

Οι απόψεις αυτές είναι εκ διαμέτρου αντίθετες από εκείνες που εξέφραζαν στελέχη του ΠΑΣΟΚ παλαιότερα.

Μόλις το 2004, από τη θέση του υπουργού Ανάπτυξης ο Άκης Τσοχατζόπουλος απαντούσε στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γ. Διαμαντίδη:

"Η στήριξη των σχετικών Ναυπηγείων [ στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος ] από την πλευρά της Κυβέρνησης είναι επιβεβλημένη και προωθείται με παρεμβάσεις συστηματικά, τον τελευταίο καιρό, τόσο του Υπουργείου Εργασίας, όσο και του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Τόσο ο κ. Τζιόλας, όσο και ο κ. Καλαφάτης είχαν το τελευταίο διάστημα συνομιλίες και με τους εργαζομένους και με την ιδιοκτησία, προκειμένου να υπάρξει διαδικασία ρύθμισης των υψηλών χρεών της επιχείρησης προς το ΙΚΑ και δεύτερον, από την πλευρά του ΥΠΑΝ, να υπάρξει παρέμβαση και διευθέτηση προς την κατεύθυνση ρύθμισης θεσμικών θεμάτων για τη λειτουργία της επιχείρησης, για να μπορέσουν να ξεπεραστούν τα προβλήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή."

Και συνέχισε:

"Είναι απόλυτα κατανοητό και αποτελεί προτεραιότητα, όταν υπάρχει επίσχεση εργασίας σε μια μονάδα από την πλευρά των εργαζομένων, και κατά συνέπεια είναι αβέβαιη η μισθολογική τους κάλυψη, ότι αυτό είναι το πρώτο κοινωνικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει κανείς.

Για αυτό ακριβώς, το Υπουργείο Εργασίας προσπαθεί να βρει ρυθμίσεις στο θέμα των χρεών της επιχείρησης προς το ΙΚΑ, που είναι μια από τις βασικές προϋποθέσεις για να δοθεί η νέα άδεια λειτουργίας της επιχείρησης, την οποία επίσης χρειάζεται, για να

μπορέσουν να καταλήξουν σε επιτυχία οι οποιεσδήποτε διαπραγματεύσεις κάνει αυτή τη στιγμή με οποιονδήποτε επενδυτή."

Ίσως γι' αυτό τελικά να μαλώνουν οι πέριξ πολιτικοί και οι κομματικοί της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ σε ... ξένο αχυρώνα.

Το ζήτημα δηλαδή της εμπορικής εκμετάλλευσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης είναι ιδιαίτερα επίκαιρο μετά και την τελική ψήφιση του σχετικού νόμου για την παραχώρηση δικαιωμάτων στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) στην κινεζική COSCO.

Αναζητείται (ή βρέθηκε) επενδυτής για τη Ζώνη;

Όπως μας διδάσκει και το σκάνδαλο Siemens οι εταιρείες που επιθυμούν να κλείσουν μεγάλες δουλειές φαίνεται να είναι αναγκασμένες να πληρώνουν πλαγίως τα δύο κόμματα εξουσίας (αν όχι αναλογικά όλα τα κόμματα).

Αυτός όμως που ελέγχει την εξουσία όταν κλείνει η συμφωνία, όπως τουλάχιστον φαίνεται, παίρνει και τη μερίδα του Λέοντος.

Δικαιολογημένα λοιπόν φωνάζουν και διαμαρτύρονται μερικοί αφού τα κονδύλια είναι πάρα πολύ μεγάλα και σπανίζουν τις περιόδους κρίσης.

Οι δικαιολογίες και οι αφορμές ανάσχεσης είναι γνωστές:

1. Η προστασία του Περιβάλλοντος
2. Τα δικαιώματα των εργαζομένων
3. Ο αθέμιτος ανταγωνισμός
4. Παραβίαση του Κοινοτικού Δικαίου
5. Το Δημόσιο Συμφέρον

Καταλάβατε λοιπόν γιατί εξεγείρονται ορισμένοι;

(Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, δεν εννοούμε κανέναν Έλληνα πολιτικό ή κομματικό και ιδιαίτερα τον κ. Μίχα).

Είναι ένα ερώτημα πάντως αν η λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού και η εξάλειψη των προνομίων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά "την καταλήστευση των ασφαλιστικών ταμείων" απευθύνεται και στους εργαζόμενους στη Ζώνη Περάματος μαζί με τις επιχειρήσεις.

Διότι, πάνω από δέκα χρόνια όλες οι Κυβερνήσεις, κατά παρέκκλιση του νόμου, έδιναν το δικαίωμα με Υπουργική απόφαση (!), της δυνατότητας θεώρησης του βιβλιαρίου ασθενείας στους εργαζόμενους που είχαν συμπληρώσει μόλις 25 ένσημα είτε κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος είτε κατά το τελευταίο δεκαπεντάμηνο.

Εμείς ωστόσο θέλουμε να συγχαρούμε όλους όσους αντιλήφθηκαν, έστω και αργά, ότι δεν είναι αποδεκτό πλέον να υπάρχουν Έλληνες πολλών κατηγοριών και ότι οι Ευρωπαϊκές αρχές του Δίκαιου και Αποτελεσματικού Κράτους πρέπει να λειτουργήσουν και στη χώρα μας.

Επικοινωνία: