Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Μια άλλη γνώμη για το λιμάνι




Προσκαλέσαμε κάποιο φίλο "δικό μας άνθρωπο" να έρθει επί τόπου στον Πειραιά και να μας πει δυο λόγια για το λιμάνι. Ας πούμε ότι είναι ειδικός σε θέματα στρατηγικής ανάπτυξης δικτύων υποδομών.

Δεν ήταν δυνατό από μια τέτοια συνάντηση παρά να προκύψουν κάποια πολύ γενικά συμπεράσματα ωστόσο προσπαθήσαμε να δώσουμε όσο το δυνατό περισσότερη πληροφόρηση και να επισκεφτούμε μαζί τα σημεία κλειδιά του λιμανιού.

Ειδικά για τον Εμπορευματικό Σταθμό (ΣΕΜΠΟ) που απασχολεί την επικαιρότητα τον τελευταίο καιρό μας είπε ότι βρίσκεται σε πάρα πολύ καλό επίπεδο όσον αφορά τις βασικές του υποδομές και σε προνομιακό σημείο σε σχέση με το γεωφυσικό περιβάλλον της περιοχής.

Του άρεσε ότι βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση υπηρεσίες υποστήριξης που ουσιαστικά αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο με το λιμάνι στην περιοχή.

Μόλις είδαμε τον προβλήτα ΙΙ από ψηλά μας είπε ότι είναι φανερό ότι υπολειτουργεί σε σχέση με τις δυνατότητές του ενώ θα μπορούσε άμεσα να τριπλασιάσει την παραγωγή του αν κρίνει μόνο και μόνο από αυτά που παρατηρεί στο έδαφος.

Σχετικά με τον προβλήτα Ι είπε ότι δεν καταλαβαίνει τη σκοπιμότητα περαιτέρω ανάπτυξής του αφού πολύ πιθανό να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού.

Ρώτησε που βρίσκεται η γραμμή του σιδηροδρόμου και ο άξονας αυτοκινητοδρόμων. Μόλις πήρε την απάντηση για τα μελλοντικά σχέδια μας είπε: "Ξέχασέ το!"

Γενικά πρότεινε μια αναδιάταξη των χρήσεων με μια κύρια δραστηριότητα ανά λιμάνι με τέτοιες δυνατότητες όμως για παροχή πολλαπλών υπηρεσιών αν παραστεί ανάγκη.

Πρότεινε, υπό τις παρούσες συνθήκες:

1. Mεταφορά του Σταθμού Αυτοκινήτων (Car Terminal) από το Κερατσίνι στην Ελευσίνα και χρησιμοποίηση των χώρων στο Ικόνιο για εμπορευματοκιβώτια (containers) με εγκατάσταση εκεί των γερανογεφυρών που περιμένουν τον προβλήτα Ι.

2. Σχεδιασμό για ανάπτυξη της Ελευσίνας ως το κύριο εμπορικό λιμάνι για τα επόμενα χρόνια και δέσμευση μεγάλων χερσαίων ελεύθερων χώρων για το σκοπό αυτό αλλά και για άλλες συμπληρωματικές χρήσεις.

3. Ανάπτυξη επιβατικού λιμένα στο Φάληρο.

Μόλις επισκεφτήκαμε την περίφημη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα διαπίστωσε ότι πρέπει να γίνουν σημαντικές βελτιώσεις αλλά αφού έστω και έτσι γίνεται δουλειά έχει καλώς αν πρόκειται μόνο για μικρά έργα.

Για την COSCO είπε ότι το θέμα έχει υπερτιμηθεί και ως κίνηση, άμεσα, ο Πειραιάς δεν έχει ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την Κίνα παρά ως αντιστάθμισμα κινδύνου για άλλες στρατηγικές επιλογές.


Επικοινωνία: