Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

Νομαρχιακά κους-κους για την Κόσκο (COSCO)




Σε επίπεδο κουτσομπολιού γίνεται η επίθεση του νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα κατά της σύμβασης παραχώρησης δικαιωμάτων που αφορούν σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά.

Ο Γιάννης Μίχας, πιστός στην ιστορία του (έχει μικροκομματικά αντισταθεί σε κάθε αλλαγή της υφιστάμενης νοσηρής κατάστασης στην εκμετάλλευση δημόσιας περιουσίας στον Πειραιά αντιπροτείνοντας γενικά και αόριστα να δοθούν σχεδόν όλα στην αυτοδιοίκηση), έστειλε, σε συνέχεια των "κινητοποιήσεών" του επιστολή προς τον αντιπρόεδρο της ΕΕ, αρμόδιο για θέματα μεταφορών κ. Ταγιάνι (Tajani), με αφορμή τον έλεγχο που διεξάγει η Κομισιόν στους όρους κατακύρωσης της σχετικής σύμβασης.

Καταρχήν, μια επιστολή για το νομάρχη δεν κοστίζει τίποτα αλλά για τους πολίτες του Πειραιά κοστίζει πάρα πολλά.

Δεν αναφερόμαστε στο γεγονός ότι η νομαρχία Πειραιά "νόμιμα" αγόρασε λευκό χαρτί (αυτό που χρησιμοποιείται κατά χιλιάδες στις υπηρεσίες της και στο γραφείο νομάρχη για τις επιστολές), προς 45 ευρώ το κουτί των 5 δεσμίδων όταν στα βιβλιοπωλεία πωλείται στη λιανική προς 15 ευρώ, δηλαδή με καπέλο 300% που πληρώνουμε εμείς.

Όχι.

Αναφερόμαστε στην ποιότητα άσκησης πολιτικής με κατάχρηση των δικαιωμάτων και προνομίων που παρέχει μια αυτοδιοικητική θέση εξουσίας σε ένα περαστικό κομματικό στέλεχος.

Εκεί δηλαδή που λες "δεν μπορεί πιάσαμε πάτο", τότε υπάρχει μια νέα δήλωση, μια νέα παρέμβαση παλαιοκομματισμού που ρίχνει τον πήχη πιο χαμηλά.

Σηκώνουμε το ελαφρύ φορτίο να απαντάμε στα δελτία τύπου της νομαρχίας Πειραιά.

Άλλοι δε μπαίνουν ούτε καν σε αυτόν τον κόπο.

Εμείς θεωρούμε όμως ότι είναι πολύ σημαντικό να αντιλαμβάνονται οι δημόσιοι άρχοντες ότι οι πράξεις και παραλείψεις (επίσης και παρα-λήψεις) τους θα προκαλούν την άμεση αντίδραση κάποιων πολιτών που δεν κάθονται στον καναπέ που έχουν βολευτεί (σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του νομάρχη) οι νομαρχιακοί κομματικοί.

Στην επιστολή του προς της Ευρωπαϊκή Επιτροπή :

"Ο νομάρχης Πειραιά εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τις επιπτώσεις που θα επιφέρει στο περιβάλλον και την απασχόληση του ευρύτερου Πειραιά η παραχώρηση, που σημειωτέον, γίνεται με πρωτοφανή προνόμια υπέρ της κινεζικής εταιρείας ακόμα και σε βάρος του ΟΛΠ ΑΕ".

Αυτές τις ανησυχίες του όμως ο νομάρχης μπορούσε συγκεκριμένα και έμπρακτα να τις εκφράσει καταθέτοντας τις ανάλογες διοικητικές προσφυγές αλλά και τα σχετικά ένδικα βοηθήματα και μέσα παγώνοντας κάθε διαδικασία και εξέλιξη που αφορούσε τη σύμβαση.

Το δρόμο για τα δικαστήρια τον ξέρει πολύ καλά ο Γιάννης Μίχας αφού ήδη καταγράφηκε στην Ελληνική Ιστορία ως ο πρώτος νομάρχης που ζητά τη φυλάκιση blogger (του ΕΔΩ ΠΕΙΡΑΙΑΣ).

Μπορούσε δηλαδή αλλά δεν έπραξε. Τώρα ποιός τον πιστεύει;

Και μεθαύριο αν έρθει στην εξουσία το ΠΑΣΟΚ, διότι ο Γιάννης Μίχας είναι και συντονιστής ανασυγκρότησης του Κινήματος, θα καταγγείλει τη σύμβαση με την Κόσκο;

Μάλλον όχι.

Δικό του μπαϊράκι φαίνεται ότι έχει σηκώσει ο Γιάννης Μίχας αλληθωρίζοντας προς τα αριστερά για την πολιτική του πορεία.

Αυτό το έχουμε καταγράψει εμείς πολλές φορές στο Λιμάνι και είναι πρόβλεψη που θα δείτε ότι θα αποδειχθεί στο μέλλον.

Ο Γιάννης Μίχας θα ντυθεί στα χρώματα του Ολυμπιακού κάποια στιγμή.

Ας ξαναγυρίσουμε όμως στη σύμβαση παραχώρησης.

Το κείμενο αυτό καθ' αυτό είναι νομικά τόσο πρόχειρο που "μπάζει νερά".

Μπορεί κάποιο μέρος της σύμβασης να επικαλεστεί συγκεκριμένα άρθρα και να δημιουργήσει προβλήματα στην ομαλή συνεργασία σε τέτοιο βαθμό που ισοδυναμεί με καταγγελία της.

Το προνόμιο αυτό όμως το έχει τις περισσότερες φορές η Ελληνική πλευρά και ο ΟΛΠ.

Γιατί λοιπόν να δεχτεί κάποιος ιδιώτης βάρη και υποχρεώσεις που δεν εξηγούνται με την εμπορική λογική;

Η Ελλάδα έχει αποδείξει στο παρελθόν πολλές φορές ότι δεν μπορεί να αφομοιώσει ξένες επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα.

Αν μπορούσε, για να δώσουμε ένα παράδειγμα πολύ γνωστό, τότε θα αγοράζαμε αυτοκίνητα που θα είχαν παραχθεί στο Βόλο και όχι σε κάποια πόλη του εξωτερικού.

Αφού λοιπόν δεν εξηγείται η επιθυμία της Κόσκο να συμβληθεί με τον ΟΛΠ με ποσοτικά - οικονομικά κριτήρια τότε μόνο με ποιοτικά κριτήρια μπορεί να εξηγηθεί.

Κάτι περιμένουν οι Κινέζοι από αυτή τη συνεργασία που μάλλον δεν έχει να κάνει με εμπόριο αλλά με παραεμπόριο, όχι απαραίτητα παράνομο.

Ο νομάρχης Γιάννης Μίχας στην επιστολή του όμως συνεχίζει και λέει:

"Ιδιαίτερα μας ανησυχεί, ότι σε πολλά σημεία της σύμβασης παραχώρησης που κυρώθηκε από τη Βουλή με το Νόμο 3755 ΦΕΚ52Α/30-3-2009 παραχωρούνται προνόμια στον ανάδοχο, που μας δημιουργούν έντονο προβληματισμό, αφού δεν απολαμβάνει αντίστοιχα ούτε ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος θα συνεχίσει να λειτουργεί τμήμα του ΣΕΜΠΟ ούτε κάποιος άλλος οργανισμός διαχείρισης και λειτουργίας άλλου ιδιωτικού ή δημόσιου λιμανιού της χώρας.

Συγκεκριμένα, την Νομαρχία Πειραιά προβληματίζει ότι ο ιδιώτης επενδυτής ΑΕΑΣ (Cosco) θα δικαιούται μεταξύ άλλων:

- απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων, στη βάση της συμφωνίας αποφυγής διπλής φορολογίας (αρ. 7 της Σύμβασης), που ουσιαστικά οριοθετεί μία εκτός Ελλάδας φορολογική Ελεύθερη Ζώνη στην οποία η εταιρεία μπορεί να παρέχει οποιαδήποτε υπηρεσία - ακόμα και εργοστάσιο - που δυνητικά επιτρέπει την παροχή ευρέος φάσματος αφορολόγητων προϊόντων και υπηρεσιών.

- απαλλαγή από τέλη χαρτοσήμου για όλα τα δανεικά κεφάλαια που αντλήθηκαν για τη χρηματοδότηση του έργου (αρ. 6 της Σύμβασης), ενώ ακόμα και απλοί εργαζόμενοι στην Ελλάδα έχουν αυτή την επιβάρυνση στην Ελλάδα για δάνεια που συνάπτουν από τις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται.

- επιστροφή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 1676/1986) άμεσα και - μετά το πέρας 60 ημερών - έντοκα, ενώ η συνήθης πρακτική για άλλες επιχειρήσεις (αρ. 4 της Σύμβασης) - συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του ΟΛΠ - είναι η άτοκη επιστροφή με καθυστέρηση 2-3 χρόνων.

- τυχόν συσσωρευμένες ζημιές της ΑΕΑΣ δύνανται να μεταφέρονται προς συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη επόμενων χρήσεων, χωρίς χρονικό περιορισμό (Αρ. 5 της σύμβασης), ενώ για άλλες επιχειρήσεις - συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του ΟΛΠ - το δικαίωμα αυτό έχει συγκεκριμένο ορίζοντα πενταετίας.

- Τέλος, σε αντίθεση με κάθε άλλο ιδιώτη και τον ίδιο τον ΟΛΠ, η ΑΕΑΣ εξαιρείται από οποιαδήποτε διαδικασία αναγκαστικής απαλλοτρίωσης για χρέη προς το δημόσιο (αρ. 11). Ας σημειωθεί επίσης ότι τέτοια χρέη θα είναι σε κάθε περίπτωση δύσκολο να διαπιστωθούν, αφού η ΑΕΑΣ μπορεί να κρατά λογιστικά βιβλία και ισολογισμούς στο νόμισμα της χώρας από την οποία έχουν εισαχθεί τα επενδυτικά της κεφάλαια (Κίνα), που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο πρέπει να έχει ορκωτούς λογιστές που διαθέτουν τα προσόντα να διεξάγουν τέτοιες έρευνες."

Οι λεγόμενες "ανησυχίες" λοιπόν του νομάρχη ενώ στην εισαγωγή της επιστολής του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εμφανίζονται να αφορούν το περιβάλλον και την επίπτωση στην απασχόληση στην περιοχή του Πειραιά στη συνέχεια αναφέρεται συγκεκριμένα στην λεγόμενη προνομιακή μεταχείριση της Κόσκο σε σύγκριση με τις άλλες επιχειρήσεις και τους ιδιώτες.

Άρα για τους ιδιώτες ενδιαφέρεται ο νομάρχης Γιάννης Μίχας στην ουσία και όχι για το περιβάλλον για το οποίο δεν αναφέρει σε ποιό σημείο της σύμβασης αυτό υπονομεύεται.

Ούτε όμως για την απασχόληση ενδιαφέρεται, όπως συμπεραίνουμε, αλλά για κάποια μάλλον μικροσυμφέροντα που στηρίζουν και στηρίζονται στον κομματισμό.

Από πότε οι επενδύσεις και μάλιστα οι μεγάλες είναι σε βάρος της απασχόλησης;

Αλλά και τις συγκεκριμένες ενστάσεις στις οποίες αναφέρεται ο νομάρχης περί χαριστικής και προνομιακής μεταχείρισης αν εξετάσει κάποιος θα διαπιστώσει ότι είναι αβάσιμες.

Η σχετική νομοθεσία που διέπει παρόμοιες επενδύσεις, όπως είναι οι αναπτυξιακοί νόμοι, η νομοθεσία για τις ναυτιλιακές εταιρείες και τις αλλοδαπές επιχειρήσεις που ασκούν δραστηριότητα στην Ελλάδα δίνουν πολύ μεγαλύτερα προνόμια από αυτά που αναφέρει η σύμβαση.

Καλά δεν το γνωρίζει αυτό ο νομάρχης Γιάννης Μίχας και οι νομικοί σύμβουλοί του;

Τόσες εταιρείες που εκμεταλλεύονται παρόμοια νομοθεσία υπάρχουν και λειτουργούν στον Πειραιά.

Γιατί δε ζητά να φορολογηθούν και αυτές όπως ο ΟΛΠ και οι άλλοι ιδιώτες;

Αντίθετα όμως η Κόσκο αναλαμβάνει υποχρεώσεις να μην ασκήσει δικαιώματα, όπως η αλλαγή καταστατικού και η σύνθεση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Αυτές όμως οι υποχρεώσεις και όχι τα δικαιώματα που απορρέουν από τη σύμβαση για την Κόσκο μας βάζουν εμάς σε σκέψεις.

Γιατί μια ιδιωτική επιχείρηση να δεχθεί κάτι τέτοιο;

Σε τι ακριβώς προσδοκά σαν αντίβαρο του περιορισμού των δικαιωμάτων της;

Τέλος, σας παραθέτουμε τα άρθρα 4, 5, 6, 7 και 11 της σύμβασης στα οποία αναφέρεται ο νομάρχης:

(Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγαλύτερες).

Επειδή εμείς δεν γνωρίζουμε καλά Ελληνικά.

Μήπως εσείς διαβάζετε στη σύμβαση και στα αντίστοιχα άρθρα να υπάρχει τίποτα από αυτά που αναφέρει στην επιστολή του ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας;


Άρθρο 4:







Άρθρο 5:





Άρθρο 6:









Άρθρο 7:



Άρθρο 11:





Τα συμπεράσματα δικά σας διότι εμείς, σας το δηλώνουμε ρητά και κατηγορηματικά, τις περισσότερες φορές κάνουμε λάθος!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επικοινωνία: