ΘΑ ΤΑ ΚΑΨΩ
Παραιτήθηκε τελικά από τη θέση της προϊσταμένης διεύθυνσης στην Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Πολιτισμού του δήμου Κερατσινίου (ΔΗΚΕΠΟΚ) η Μαρία Ψαρρού, το γένος Μελά, αν σας λέει κάτι το όνομα.
Μετά από διαρροή ενός πολύ επικοινωνιακού δημοτικού συμβούλου στην εφημερίδα Αυτοδιοίκηση μάθαμε όλοι ότι η Μαρία Ψαρρού, "ανιψιά του δημάρχου και κόρη της δημοτικής συμβούλου Αγγελικής Μελά (αδελφής του δημάρχου) τοποθετήθηκε διευθύντρια μετά από ανοιχτή προκήρυξη ειδικών θέσεων που έγινε λίγες ημέρες πριν την ψήφιση του νόμου για το ΑΣΕΠ.
Μόνο που εμφανίστηκαν μόλις δύο (!) άτομα και η βαρύτητα της συνέντευξης στην τελική μοριοδότηση έφτανε το 40%!" όπως καταγγέλλει η εφημερίδα.
Επίσης η Αυτοδιοίκηση έγραψε ότι ένας άλλος ανιψιός του δημάρχου (γιος εξαδέλφης του αυτός), ο Γιώργος Χρηστίδης τοποθετήθηκε διευθυντής του Αθλητικού Οργανισμού του δήμου Κερατσινίου.
Και σε αυτή την περίπτωση κατόπιν ανοιχτής προκήρυξης της θέσης.
"Μόνο που και σε αυτή την περίπτωση η θέση φαίνεται ότι ήταν από την αρχή «καπαρωμένη».
Αν και εμφανίστηκαν 12 άτομα, το 40% της συνέντευξης αλλά και η προαναγγελία του ίδιου του κ. Χρηστίδη όταν εργαζόταν ως συμβασιούχος στον Αθλητικό Οργανισμό ότι θα επιστρέψει επικεφαλής και θα βάλει σε τάξη τους εργαζόμενους (σχετική καταγγελία έχει γίνει στο δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου), δεν άφηνε… περιθώρια για άλλη επιλογή."
ΚΑΤΑ(Γ)ΓΕΛΩ
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι ο ένας εκ των δύο που δημιούργησαν σοβαρό θέμα στο δήμο για την υπόθεση αυτή είναι ο Ζαχαρίας Ζούπης, ο οποίος εκτός από δημοτικός σύμβουλος στο Κερατσίνι (με μακρά ιστορία στον Πειραιά για τις ανανεωτικές του πρωτοβουλίες) είναι και Γενικός Γραμματέας του νομάρχη Δυτικής Αττικής Αριστείδη Αρκουδάρη χωρίς μάλιστα όπως έχουμε καταγγείλει να το δικαιούται.
(βλ. Νομαρχιακή εκτροπή στη Δυτική Αττική. Στα διδάγματα του Γιάννη Μίχα ο νομάρχης Αριστείδης Αρκουδάρης)
Ο Ζαχαρίας Ζούπης, γενικά για τις προσλήψεις στο Κερατσίνι αλλά και για το θέμα των τοποθετήσεων μελών της ευρύτερης οικογένειας του δημάρχου Κερατσινίου Φώτη Μελά σε θέσεις ειδικών συνεργατών δήλωσε στην Αυτοδιοίκηση:
Πρόκειται για «προκλητικά αδιαφανή, δίχως κανένα κριτήριο, τρόπο προσλήψεων ημετέρων, όταν στο Κερατσίνι υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι νέοι και το πάζλ συμπληρώνεται.
Προσθέστε επιπλέον και την πρόσληψη Διευθυντών στην Πολιτιστική και Αθλητική Επιχείρηση με συνεντεύξεις που έπιαναν 30% και 40%!
Προσθέστε και την πρόσληψη συγγενών του και θα καταλάβετε τι συμβαίνει αυτή την στιγμή στον δήμο Κερατσινίου».
ΤΟ ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ
Οι θέσεις ειδικών συνεργατών θεσπίστηκαν με την προοπτική να έχουν οι αυτοδιοικητικοί μια ομάδα τεχνοκρατών δίπλα τους που θα τους βοηθούν, παράλληλα με τους γενικούς Γραμματείς, αλλά και τους μετακλητούς υπαλλήλους (ανθρώπους εμπιστοσύνης), να διοικούν αποτελεσματικά το δήμο, τη νομαρχία, κλπ.
Άλλωστε, ένας πολύ μεγάλος αριθμός αιρετών δεν έχει να επιδείξει πολλά πέραν της κομματικής του ταυτότητας.
Αντί όμως ο θεσμός να αναβαθμίσει την αυτοδιοίκηση, η αυτοδιοίκηση υποβάθμισε το θεσμό τοποθετώντας στις θέσεις αυτές ανθρώπους του περιβάλλοντος, κατ' εικόνα και ομοίωση.
Η αρρώστια αυτή έχει πλήξει όμως και όλους τους οργανισμούς αλλά και όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις της αυτοδιοίκησης όταν ειδικά πρόκειται για θέση προϊσταμένων ή διευθυντών όπως και να ονομάζονται οι τεχνοκράτες, ανάλογα με την περίπτωση.
Εμείς, στο μπλόγκ ΕΔΩ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, δεν ασχολούμαστε καν με περιπτώσεις υπέρβασης εξουσίας, δηλαδή με εκείνα τα θέματα που οι αρμόδιοι αποφασίζουν, ξεπερνώντας τα όρια του νόμου, με ελαφρώς μεροληπτικά κριτήρια.
Σε αυτήν την περίπτωση θα έπρεπε να καταγράφουμε σε ηλεκτρονικούς... τόμους τις περιπτώσεις νεποτισμού και κακοδιοίκησης.
Πρώτιστα μας ενδιαφέρει η κατάχρηση εξουσίας, η περίπτωση δηλαδή που δεν υπάρχει κανένα νομικό υπόβαθρο για την απόφαση της Διοίκησης ή το παρακράτος παρερμηνεύει σκόπιμα όχι μόνο το πνεύμα αλλά και το γράμμα της νομοθεσίας ή του Συντάγματος.
Σε αυτές τις περιπτώσεις το λόγο έχουν οι Εισαγγελείς.
ΑΧ ΜΑΡΙΑ
Για να κλείσουμε όμως το θέμα όπως το ξεκινήσαμε, ας θυμηθούμε μια χαρακτηριστική περίπτωση που ο Ζαχαρίας Ζούπης ή δεν γνωρίζει ή κάνει ότι δεν γνωρίζει.
Άραγε θα καταγγείλει με την ίδια θέρμη και αποφασιστικότητα και αυτή τη συμπεριφορά τοποθέτησης οικογενειακού προσώπου σε θέση ειδικού συνεργάτη;
Είναι 3 Φεβρουαρίου 2003.
Με την με αριθμ. Πρωτ. 74/3.2.2003 απόφαση της Προέδρου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών - Πειραιώς Φωτεινής (Φώφης) Γεννηματά, σημερινής υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, προσελήφθη στην υπερνομαρχία Αθηνών - Πειραιώς, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, η αδελφή της Φώφης, η Μαρία Γεννηματά του Γεωργίου, ως Ειδική Συνεργάτης της αδελφής της.
Αντικείμενό της (άγνωστο με ποιά κριτήρια) ήταν ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων της Φώφης Γεννηματά και η διατύπωση γραπτών εισηγήσεων καθώς και η σύνταξη σημειωμάτων που ανήκαν στην αρμοδιότητα της προέδρου της Ν. Α. Αθηνών - Πειραιώς.
Δηλαδή η Φώφη Γεννηματά έπραξε ορθά και ο Φώτης Μελάς όχι; Ή το αντίθετο;
Καταδικαστέες όλες αυτές οι συμπεριφορές που αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στον πολιτικό μας πολιτισμό.
Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010
Διευκρινίσεις από το δήμαρχο Δραπετσώνας Αλέξανδρο Χρυσό
Σε απάντηση της ανάρτησής μας Βρήκαν παράθυρο στη Δραπετσώνα ο δήμαρχος Δραπετσώνας Αλέξανδρος Χρυσός διευκρινίζει τα εξής:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
Αγ. Πολυτεχνείου & Γ. Καραϊσκάκη
186 48 Δραπετσώνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Δραπετσώνα, 2/2/10
Σε απάντηση της από 29/1/10 ανάρτησης σας και για την σωστή ενημέρωση των φίλων του «ΕΔΩ ΠΕΙΡΑΙΑΣ», θα θέλαμε αρχικά να τονίσουμε ότι καλό είναι για τη σωστή ενημέρωση των δημοτών η τοποθέτηση κάποιου να έχει σαν βάση τη σωστή και πλήρη πληροφόρηση από τις υπεύθυνες πηγές τις οποίες φυσικά στη συνέχεια έχει και κάθε δικαίωμα να κρίνει, και όχι από ανεύθυνες πηγές που στόχο έχουν τον αποπροσανατολισμό και τη διαστρέβλωση των γεγονότων.
Σχετικά λοιπόν με το θέμα θέλουμε να σας πληροφορήσουμε για τα εξής:
• Ειλικρινά δεν γνωρίζουμε από ποια πηγή ενημερωθήκατε ότι πρόκειται για δύο έργα με το ίδιο όνομα.
Αντίθετα είναι δύο εντελώς διαφορετικά έργα με διαφορετικά ονόματα:
1. «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 250.000,00 € ΜΕ Φ.Π.Α. (Αρ. Απόφασης Δ.Σ. 176/18222/23-12-2009) και
2. «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 250.000,00 € ΜΕ Φ.Π.Α. (Αρ. Απόφασης Δ.Σ. 177/18223/23-12-2009).
Τα συγκεκριμένα έργα έχουν ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του έτους 2010 του Δήμου (Αρ. Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου 140/13-10-2009), όπως επίσης και στον Προϋπολογισμό έτους 2010 (Αρ. Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου 174/15-12-2009) και θα εκτελεστούν με αυτεπιστασία σύμφωνα με τις με αρ. 176 και 177/22-12-2009 του Δημοτικού Συμβουλίου.
• Έργα τέτοιου προϋπολογισμού όπως είναι ευνόητο δεν μπορούν να εκτελεστούν με το προσωπικό του Δήμου το οποίο είναι επαρκές μόνο για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του.
• Η πρόσληψη των -μέχρι 10 για κάθε έργο- εργαζομένων θα γίνει μέσω της διαδικασίας του Α.Σ.Ε.Π και θα ισχύει μέχρι τη λήξη των συγκεκριμένων έργων.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ
Απάντηση ΕΠ:
Κύριε δήμαρχε,
Από κακή σύνταξη του άρθρου αναφέρονται και τα δύο έργα με τον ίδιο τίτλο ενώ όπως εσείς σωστά αναφέρετε τα έργα έχουν διαφορετικό τίτλο δηλαδή:
1. «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 250.000,00 € ΜΕ Φ.Π.Α. (Αρ. Απόφασης Δ.Σ. 176/18222/23-12-2009) και
2. «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 250.000,00 € ΜΕ Φ.Π.Α. (Αρ. Απόφασης Δ.Σ. 177/18223/23-12-2009).
Αυτό δεν αλλάζει την ουσία του άρθρου καθώς όπως έχουμε πληροφορηθεί αφορούν εργασίες με το ίδιο αντικείμενο, πρόκειται δηλαδή στην ουσία για το ίδιο έργο που έχει επιμεριστεί σε διαφορετικές αποφάσεις έτσι ώστε να αποφευχθεί η υποχρέωση δημοσίευσης στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σύμφωνα με την οδηγία 2004/18/ΕΚ όπως ισχύει.
Σύμφωνα λοιπόν με την ως άνω οδηγία το όριο της υποχρέωσης για δημοσίευση στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων είναι 251.000 ευρώ με ΦΠΑ δηλαδή μια μόνο ανάσα από τον προϋπολογισμό καθενός εκ των δικών σας επιμερισμένων έργων (250.000 ευρώ).
Για να μην υπάρχει καμία υπόνοια ή αμφιβολία, είμαστε στη διάθεσή σας και με τη σχετική εισήγηση της Τεχνικής σας Υπηρεσίας στο χέρι θα επισκεφθούμε τους σχετικούς χώρους για να φωτογραφίσουμε και στη συνέχεια να δημοσιεύσουμε εικόνες με τις θέσεις και τις ανάγκες υλοποίησης, ακόμη και αύριο αν το επιθυμείτε.
Επίσης, όπως γνωρίζετε σύμφωνα με τις γενικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου οι αποφάσεις τις Διοίκησης θα πρέπει να είναι σαφείς, να επικαλούνται επακριβώς τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις και να είναι πλήρως αιτιολογημένες. Η έλλειψη αυτή είναι λόγος ουσιαστικός ακύρωσής τους.
Άρα, η αναφορά και μόνο σε οποιαδήποτε απόφαση του αόριστου όρου "σύμφωνα με τις ανάγκες" καθιστά την απόφαση διοικητικά παράνομη και ακυρωτέα.
Ειδικά για τους διορισμούς, εμείς δεν γνωρίζουμε ούτε μία προκήρυξη του ΑΣΕΠ ή έστω άλλης δημόσιας υπηρεσίας, που να αναφέρει πρόσληψη υπαλλήλων "μέχρι" έναν συγκεκριμένο αριθμό.
Στη διάθεσή σας για κάθε δημοσίευση.
ΑΠΤΣΥΝΤΞ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
Αγ. Πολυτεχνείου & Γ. Καραϊσκάκη
186 48 Δραπετσώνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Δραπετσώνα, 2/2/10
Σε απάντηση της από 29/1/10 ανάρτησης σας και για την σωστή ενημέρωση των φίλων του «ΕΔΩ ΠΕΙΡΑΙΑΣ», θα θέλαμε αρχικά να τονίσουμε ότι καλό είναι για τη σωστή ενημέρωση των δημοτών η τοποθέτηση κάποιου να έχει σαν βάση τη σωστή και πλήρη πληροφόρηση από τις υπεύθυνες πηγές τις οποίες φυσικά στη συνέχεια έχει και κάθε δικαίωμα να κρίνει, και όχι από ανεύθυνες πηγές που στόχο έχουν τον αποπροσανατολισμό και τη διαστρέβλωση των γεγονότων.
Σχετικά λοιπόν με το θέμα θέλουμε να σας πληροφορήσουμε για τα εξής:
• Ειλικρινά δεν γνωρίζουμε από ποια πηγή ενημερωθήκατε ότι πρόκειται για δύο έργα με το ίδιο όνομα.
Αντίθετα είναι δύο εντελώς διαφορετικά έργα με διαφορετικά ονόματα:
1. «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 250.000,00 € ΜΕ Φ.Π.Α. (Αρ. Απόφασης Δ.Σ. 176/18222/23-12-2009) και
2. «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 250.000,00 € ΜΕ Φ.Π.Α. (Αρ. Απόφασης Δ.Σ. 177/18223/23-12-2009).
Τα συγκεκριμένα έργα έχουν ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του έτους 2010 του Δήμου (Αρ. Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου 140/13-10-2009), όπως επίσης και στον Προϋπολογισμό έτους 2010 (Αρ. Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου 174/15-12-2009) και θα εκτελεστούν με αυτεπιστασία σύμφωνα με τις με αρ. 176 και 177/22-12-2009 του Δημοτικού Συμβουλίου.
• Έργα τέτοιου προϋπολογισμού όπως είναι ευνόητο δεν μπορούν να εκτελεστούν με το προσωπικό του Δήμου το οποίο είναι επαρκές μόνο για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του.
• Η πρόσληψη των -μέχρι 10 για κάθε έργο- εργαζομένων θα γίνει μέσω της διαδικασίας του Α.Σ.Ε.Π και θα ισχύει μέχρι τη λήξη των συγκεκριμένων έργων.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣ
Απάντηση ΕΠ:
Κύριε δήμαρχε,
Από κακή σύνταξη του άρθρου αναφέρονται και τα δύο έργα με τον ίδιο τίτλο ενώ όπως εσείς σωστά αναφέρετε τα έργα έχουν διαφορετικό τίτλο δηλαδή:
1. «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 250.000,00 € ΜΕ Φ.Π.Α. (Αρ. Απόφασης Δ.Σ. 176/18222/23-12-2009) και
2. «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ. ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 250.000,00 € ΜΕ Φ.Π.Α. (Αρ. Απόφασης Δ.Σ. 177/18223/23-12-2009).
Αυτό δεν αλλάζει την ουσία του άρθρου καθώς όπως έχουμε πληροφορηθεί αφορούν εργασίες με το ίδιο αντικείμενο, πρόκειται δηλαδή στην ουσία για το ίδιο έργο που έχει επιμεριστεί σε διαφορετικές αποφάσεις έτσι ώστε να αποφευχθεί η υποχρέωση δημοσίευσης στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σύμφωνα με την οδηγία 2004/18/ΕΚ όπως ισχύει.
Σύμφωνα λοιπόν με την ως άνω οδηγία το όριο της υποχρέωσης για δημοσίευση στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων είναι 251.000 ευρώ με ΦΠΑ δηλαδή μια μόνο ανάσα από τον προϋπολογισμό καθενός εκ των δικών σας επιμερισμένων έργων (250.000 ευρώ).
Για να μην υπάρχει καμία υπόνοια ή αμφιβολία, είμαστε στη διάθεσή σας και με τη σχετική εισήγηση της Τεχνικής σας Υπηρεσίας στο χέρι θα επισκεφθούμε τους σχετικούς χώρους για να φωτογραφίσουμε και στη συνέχεια να δημοσιεύσουμε εικόνες με τις θέσεις και τις ανάγκες υλοποίησης, ακόμη και αύριο αν το επιθυμείτε.
Επίσης, όπως γνωρίζετε σύμφωνα με τις γενικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου οι αποφάσεις τις Διοίκησης θα πρέπει να είναι σαφείς, να επικαλούνται επακριβώς τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις και να είναι πλήρως αιτιολογημένες. Η έλλειψη αυτή είναι λόγος ουσιαστικός ακύρωσής τους.
Άρα, η αναφορά και μόνο σε οποιαδήποτε απόφαση του αόριστου όρου "σύμφωνα με τις ανάγκες" καθιστά την απόφαση διοικητικά παράνομη και ακυρωτέα.
Ειδικά για τους διορισμούς, εμείς δεν γνωρίζουμε ούτε μία προκήρυξη του ΑΣΕΠ ή έστω άλλης δημόσιας υπηρεσίας, που να αναφέρει πρόσληψη υπαλλήλων "μέχρι" έναν συγκεκριμένο αριθμό.
Στη διάθεσή σας για κάθε δημοσίευση.
ΑΠΤΣΥΝΤΞ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)