Κατέθεσε δημόσια σήμερα τις προτάσεις του ο βουλευτής Α' Πειραιώς Δημήτρης Καρύδης ενόψει της προγραμματισμένης συνάντησης στα μέσα Φεβρουαρίου των φορέων της πόλης με το κυβερνητικό συμβούλιο υπουργών (ΚΥΣΥΜ) με στόχο την οριστικοποίηση του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος για τον Πειραιά.
Μια πολύ έξυπνη πρωτοβουλία τακτικής του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Θόδωρου Πάγκαλου.
Οι αιώνιοι γρινιάρηδες και κλαψιάρηδες Πειραιώτες θα πρέπει όχι μόνο να δεσμευθούν ατομικά αλλά και να συμφωνήσουν συλλογικά πράγμα σχεδόν αδύνατο καθώς για κάθε 10 προέδρους φορέων του λιμανιού αντιστοιχούν 11 απόψεις.
Κάποιοι δεν συμφωνούν ούτε με τον εαυτό τους!
Μεγάλο ερωτηματικό είναι επίσης με ποιό τρόπο θα πραγματοποιηθούν, αν πραγματοποιηθούν ποτέ, οι όποιες αποφάσεις τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
Η διαχείριση των κοινών στην πόλη τόσο από δόλο όσο και από αμέλεια θα μπορούσε να είχε οδηγήσει πολλούς στον Κορυδαλλό αν το σύστημα αξιών στη χώρα μας ήταν διαφορετικό.
Πάντως ο Δημήτρης Καρύδης δηλώνει παρών στο διάλογο αν και δεν συμμετείχε στην εκδήλωση που οργάνωσε την προηγούμενη βδομάδα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο ο έτερος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην πόλη, ο Μανώλης Μπεντενιώτης.
Γενικά απόντες όμως είναι οι βουλευτές των άλλων κομμάτων. Αλήθεια τα θέματα αυτά δεν τους αφορούν;
Και ποιά μεγαλύτερη ευκαιρία από αυτή ώστε να αποδείξουν την αξία τους και να συναγωνιστούν με προτάσεις δημόσια στα μάτια όλων των Πειραιωτών αποδεικνύοντας ότι θα έπρεπε ίσως να κυβερνούν σήμερα από το να περιορίζονται στο να κόβουν τη μια πίτα μετά την άλλη στις κομματικές συνεστιάσεις;
Ο Δημήτρης Καρύδης όμως, τελικά και πάλι, αδικεί τον εαυτό του σε μια παράθεση τίτλων με απλοϊκές προτάσεις που δεν δίνουν πραγματικές λύσεις.
Να δωθούν σχεδόν όλα στο δήμο Πειραιά μάλλον προτείνει ο βουλευτής αφού αποφασίσουμε ποιά θα είναι αυτά.
Με ποιό τρόπο θα τα διαχειριστεί ο δήμος όμως δεν εξασφαλίζεται.
Με παρεμβάσεις της τελευταίας στιγμής θα μπορούσατε να μεταπείσετε σε συγκεκριμένα σημεία τον βουλευτή επισκεπτόμενοι το διαδικτυακό του χώρο http://www.karidisblogs.gr/.
Το πλαίσιο του διαλόγου που θα τεθεί από την πλευρά του πάντως αν δεν αλλάξει κάτι είναι το εξής:
"Η σύγχρονη ιστορία του Πειραιά χαρακτηρίζεται από καθοριστικές αλλαγές στον οικονομικό και κοινωνικό ιστό της πόλης, που άφησαν πίσω τους σοβαρά πλήγματα τα οποία δεν κατόρθωσε πραγματικά να ξεπεράσει, ώστε να βρει ένα νέο ρόλο στην μετεξέλιξη του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας.
Ο Πειραιάς με τις μεγάλες χημικές βιομηχανίες, ίσως τις μεγαλύτερες της χώρας, τα τεράστια κλωστοϋφαντήρια, τις φαρμακοβιομηχανίες, τα μηχανουργία, τις μοναδικές για την Ελλάδα βιομηχανίες τροφίμων και τέλος το μεγαλύτερο εμπορικό και επιβατικό λιμάνι της χώρας μας, σταδιακά, από την μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, έχασε όλο αυτό το παραγωγικό δυναμικό του χωρίς να το υποκαταστήσει από οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική παραγωγική δραστηριότητα.
Το λιμάνι, αντίθετα, είχε διαφορετική εξέλιξη. Διογκώθηκε υπερβολικά για να ανταποκριθεί κύρια στις αυξανόμενες ανάγκες της Αθήνας, και κυριάρχησε πάνω σε κάθε άλλη οικονομική δραστηριότητα της πόλης.
Σήμερα, οι ανάγκες μιας σύγχρονης πόλης όπως είναι ο Πειραιάς, προϋποθέτουν τον επανασχεδιασμό των σχέσεων ανάμεσα στην πόλη, το λιμάνι και τις προοπτικές ανάπτυξής της. Το παράδειγμα της Βαρκελώνης αξίζει να μελετηθεί προσεκτικά, όχι βέβαια για να αντιγραφεί, αλλά να διδαχθούμε από καλές πρακτικές που έφεραν σε αντίστοιχες, σχεδόν παρόμοιες περιπτώσεις, θετικά αποτελέσματα.
Πρέπει να στραφούμε σε συγκεκριμένους και ξεκάθαρους στόχους. Τα σιγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης δεν είναι άλλα από την ιστορική της παράδοση στην ναυτιλία και τη θάλασσα, την εμπορική και τουριστική της μετεξέλιξη και τέλος το μοναδικό, μεταξύ των Μεσογειακών πόλεων, θαλάσσιο μέτωπο.
Η πόλη του Πειραιά έχει όλα τα «ατού» για να μετατραπεί, ίσως, στο μεγαλύτερο Ναυτιλιακό κέντρο της Μεσογείου ανταγωνιζόμενο με ίσους όρους την Βαρκελώνη, την Μασσαλία, την Γένοβα, την Βενετία και την Κωνσταντινούπολη.
Υπάρχουν οι προοπτικές εξέλιξης του Πειραιά σε εμπορικό και τουριστικό κέντρο λαμβανομένου υπόψη των προνομιακών σχέσεων του, σχεδόν με όλη, την νησιωτική Ελλάδα.
Ο Πειραιάς, χωρίς καμία αμφισβήτηση, διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά για να αποτελέσει πόλο Αναψυχής και Αθλητισμού για τους κατοίκους όλου του λεκανοπεδίου.
Οι στόχοι αυτοί είναι ρεαλιστικοί. Η επίτευξή τους εξαρτάται κύρια από την βούληση και δέσμευση όλων των εμπλεκομένων φορέων και της Κεντρικής Διοίκησης να προχωρήσουν, χωρίς παλινωδίες και δισταγμούς, στην υλοποίηση ενός συγκεκριμένου προγράμματος έργων και δράσεων.
Α. Βασικά Έργα Υποδομής:
-Συγκοινωνίες- Κυκλοφοριακό. Η επέκταση του «Μετρό» και του «Τραμ» προς τον Πειραιά θα ανακουφίσει συνολικά το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης, που σε κάθε περίπτωση επιβαρύνεται από τις αυξημένες ανάγκες του λιμανιού, και θα δώσει νέα ώθηση στο εμπορικό της κέντρο. Θετικό και αναγκαίο επίσης έργο είναι η κατασκευή ενδιάμεσου σταθμού του ΗΣΑΠ και υπογειοποίηση της γραμμής. Εφαρμογή της ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης.
-Η μετεγκατάσταση του Πανεπιστημίου, ολική η μερική, σε χώρους λειτουργικούς που να διευκολύνουν την πρόσβαση καθηγητών και φοιτητών, κρίνεται πλέον αναγκαία από όλους τους φορείς του Πειραιά και την Πανεπιστημιακή Κοινότητα (Να εξετασθεί η δυνατότητα εγκατάστασης στο κτίριο «Κεράνης», το οποίο είναι έτοιμο εδώ και δεκατρία χρόνια).
-Η εξασφάλιση νέων αξιοπρεπών χώρων για τα δικαστήρια της πόλης που σήμερα ασφυκτιούν σε ακατάλληλο κτήριο στο εμπορικό κέντρο της πόλης. Η πρόταση για την «Ρετσίνα» είναι η πλέον κατάλληλη και αποδεκτή.
- Ολοκλήρωση της περιφερειακής (λεωφόρος Α. Παπανδρέου) για την αντιμετώπιση της διαμπερούς κυκλοφορίας και αποσυμφόρηση της κίνησης προς και από το λιμάνι.
Β. Έργα Αναβάθμισης, Αναψυχής και Αθλητισμού:
-Αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από το Νέο Φάληρο μέχρι τις εγκαταστάσεις της σχολής ναυτικών δοκίμων. Μακροχρόνια παραχώρηση της χρήσης των εκτάσεων στον Δήμο, Εκπόνηση ολοκληρωμένης πρότασης αξιοποίησης και ανάδειξης των χώρων σε κύτταρα αναψυχής , περιπάτου και αθλητισμού. Ανάδειξη και απόδοση στους πολίτες των χώρων κατά μήκος και γύρο από τα «Μακρά Τείχη». Σύσταση φορέα ανάδειξης και ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων του Πειραιά.
-Συνολική μακροχρόνια παραχώρηση του Μικρολίμανου στο Δήμο, συμπεριλαμβανομένης και της χρήσης του αιγιαλού. Το Μικρολίμανο με τον συντονισμό του δήμου μετατρέπεται σε πρότυπο ανοιχτό ναυταθλητικό κέντρο και κέντρο εστίασης και αναψυχής.
-Συμμετοχή του Δήμου στη σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας της ΖΕΑΣ από την ΕΤΑ Α.Ε.
-Μακροχρόνια παραχώρηση όλων των εγκαταστάσεων και εκτάσεων του ΣΕΦ στο Δήμο. Η σημερινή υποαπασχόληση των εγκαταστάσεων, η υποβάθμιση του περιβάλλοντα χώρου και η έλλειψη αναπτυξιακής προοπτικής στερούν από τους κατοίκους όχι μόνο του Πειραιά αλλά και όλου του λεκανοπεδίου, ένα μοναδικό κέντρο Αθλητισμού, Αναψυχής, Πολιτισμού και περιπάτου. Ανάπτυξη Συνεδριακών και Εκθεσιακών δραστηριοτήτων.
-Υπογραφή ενός «Μνημονίου Συνεργασίας» και κοινών παρεμβάσεων ανάμεσα στο Δήμο και τον ΟΛΠ με γνώμονα την ομαλή λειτουργία της πόλης και του λιμανιού.
-Ίδρυση μητροπολιτικού πάρκου αναψυχής, πολιτισμού, περιπάτου και αθλητισμού στις εγκαταστάσεις του παλαιού εργοστασίου λιπασμάτων.
-Παραχώρηση του Ναυτικού Νοσοκομείου στο Δήμο και μετατροπή του σε πολυχώρο πολιτισμού και τεχνών.
-Η ανάθεση της λειτουργίας και διαχείρισης του Δημοτικού Θεάτρου στο Δήμο του Πειραιά. Τα έργα αποκατάστασης ολοκληρώνονται σύντομα και θα πρέπει άμεσα να προγραμματισθεί η λειτουργία του.
- Μετατροπή σε χώρο πρασίνου του οικοπέδου της «Χρωπεί».
- Δημιουργία αθλητικών εγκαταστάσεων στο Στρατόπεδο των Καμινιών.
-Κήρυξη διατηρητέων και αναπαλαίωση βιομηχανικών εγκαταστάσεων και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ στην περιοχή «Ρετσίνα», που παρουσιάζουν αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον.
-Παραχώρηση της γραμμής του ΟΣΕ από τον Αγ. Διονύσιο έως τα Καμίνια και μετατροπή των εκτάσεων σε «Δίαυλο πρασίνου», περιπάτου και ανάπαυσης.
-Τέλος, αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από το ΣΕΦ μέχρι το γήπεδο του ΤΑΕ ΚΒΟ ΝΤΟ το οποίο επηρεάζει την ευρύτερη περιοχή του Φαληρικού όρμου και του Πειραιά.
Γ. Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη- Επέκταση του ΒΙΠΑ Σχιστού:
Έχουμε δεσμευτεί, στο παρελθόν αλλά και πρόσφατα, να δώσουμε μια νέα δυναμική στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος και να επεκτείνουμε τον ΒΙΟΠΑ του Σχιστού που συνδέεται άμεσα με το μέλλον της «ζώνης».
Δ. Αναβάθμιση-Αναζωογόνηση των Ιστορικών, Υποβαθμισμένων Περιοχών της Πόλης:
Ουσιαστική παρέμβαση, με μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές, της περιοχής «Δηλαβέρη» και Εργοστασίου ΟΣΕ. Πρόκειται για μια ευρύτερη περιοχή αντίστοιχη με το «Γκάζι». Τα βιομηχανικά κτίρια της περιοχής παρουσιάζουν μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον και συνδέονται με την σύγχρονη ιστορία της πόλης. Ανάπτυξη μουσειακών και εκθεσιακών χώρων."
Βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων
Δημήτρης Καρύδης
Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)