Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009
33 ερωτήσεις για την COSCO + 1 για τη Δικαιοσύνη
Μια διαρροή προς την εφημερίδα "Κέρδος" εμφανίστηκε σήμερα αναφορικά με το γνωστό θέμα του λιμανιού.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα με δημοσίευμά της (1.11.2009):
"Με επιστολή της Κομισιόν προς την κυβέρνηση, την οποία διαβίβασε ο κ. Λεωνίδας Κ. Ροκανάς, αναπληρωτής μόνιμος αντιπρόσωπος στην ΕΕ, ζητείται να απαντηθούν 33 ερωτήματα σχετικά με τον διαγωνισμό και τη σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων από τον Οργανισμό Λιμένος.
[Ο κος Ροκανάς μιλά Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Γερμανικά και υπηρετεί από το 2006 στη μόνιμη αντιπροσωπεία της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ανέλαβε πρώτα χρέη προϊσταμένου στο Τμήμα Εξωτερικών Σχέσεων και Διεύρυνσης και μετά ως πληρεξούσιος Υπουργού (Minister Plenipotentiary).
Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και είναι μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών. Ξεκίνησε την καριέρα του από τη Διπλωματική Ακαδημία και διορίστηκε στη συνέχεια στο Προξενείο μας στην Κολωνία.
Εργάστηκε στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) ως ειδικός σύμβουλος του Γενικού Διευθυντή σε θέματα εξωτερικών και διεθνών σχέσεων και συνεργασίας κατά της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος.]
Η επιστολή, η οποία κοινοποιείται στους υπουργούς Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη, βάζει καταληκτική ημερομηνία απάντησης, ώστε να εξετασθεί από την Κομισιόν άμεσα το όλο θέμα.
Η επιστολή περιέχει τρία κεφάλαια. Στο πρώτο επισημαίνονται τα φορολογικά πλεονεκτήματα, στο δεύτερο οι εικαζόμενες διαφορές μεταξύ της σύμβασης παραχώρησης και της διακήρυξης, στο τρίτο τα εικαζόμενα πλεονεκτήματα προς τον ΟΛΠ."
Η είδηση για την εμφανιζόμενη ως επιστολή από την Κομισιόν προς την Ελληνική κυβέρνηση και τους αρμόδιους υπουργούς είναι λίγο περίεργη καθώς δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο από επισήμανση της Επιτροπής ότι δεν έχει πάρει ακόμη απάντηση σε προηγούμενη επικοινωνία με την Ελληνική πλευρά όσον αφορά το θέμα της Σύμβασης με την COSCO.
Εξάλλου, στις 13 Ιουλίου 2009 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ανακοινώσει (Reference: IP/09/1132) ότι εγκρίνει ως συμβατή με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο τη χρηματοδότηση του ΟΛΠ από την Ελληνική Κυβέρνηση με το ποσό των 5,1 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή της πεζογέφυρας στον ηλεκτρικό σταθμό Πειραιά και τα έργα αναβάθμισης της επιβατικής αποβάθρας του ΟΛΠ.
IP-09-1132_EL
Όσον αφορά όμως τα έργα στον προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) η ΕΕ ανακοίνωσε ότι:
"Επίσης, η Ελλάδα προτίθεται να χρηματοδοτήσει την κατασκευή μόλου στην αποβάθρα Ι του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά, καθώς και στην αγορά εξοπλισμών συνολικού κόστους 52,8 εκατ. ευρώ.
Μέρος των εν λόγω υποδομών και του εξοπλισμού τίθεται στη διάθεση του ΟΛΠ.
Το υπόλοιπο πρόκειται να αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης βάσει συμφωνίας παραχώρησης, από ιδιωτική επιχείρηση που επελέγη βάσει πανευρωπαϊκής ανοικτής πρόσκλησης υποβολής προσφορών.
Η Επιτροπή πιστεύει ότι η εν λόγω χρηματοδότηση συνιστά κρατική ενίσχυση υπέρ του ΟΛΠ, δεδομένου ότι απαλλάσσει τις λιμενικές αρχές από επενδυτικό κόστος σε εμπορικά εκμεταλλεύσιμες υποδομές, κόστος το οποίο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα υφίσταντο.
Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία εις βάθος αξιολόγησης του θέματος."
Αυτό που αναφέρει δηλαδή η ΕΕ είναι ότι όποιος θα έχει όφελος από μια επένδυση θα πρέπει να αναλαμβάνει και το κόστος της.
Δεν πρέπει να απαλλάσσεται διακριτικά από αυτό ούτε συνολικά, ούτε ως προς μέρος του και επίσης δεν επιτρέπεται να αναλαμβάνει άμεσα το κόστος αυτό το κράτος διότι τότε οι περιπτώσεις αυτές συνιστούν κρατική ενίσχυση ασύμβατη καταρχήν με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο.
Η Επιτροπή θα εξετάσει λοιπόν περαιτέρω το θέμα για να αποφασίσει καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που η κρατική ενίσχυση δεν είναι ασύμβατη με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, όπως η περίπτωση της πεζογέφυρας του ΟΛΠ όπου η ΕΕ έκρινε ότι δεν υπάρχει θέμα παραβίασης της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Με αυτή τη λογική εξετάζεται και η Σύμβαση Παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ από τον ΟΛΠ στον ΣΕΠ (COSCO).
Ανάμεσα στις γραμμές διαβάζουμε επίσης ότι σκοπός της κυβέρνησης ήταν να παραχωρηθεί και ο προβλήτας Ι του ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ σε ιδιωτική εκμετάλλευση καθώς αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΕ ότι "Το υπόλοιπο πρόκειται να αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης βάσει συμφωνίας παραχώρησης,..."
Το κείμενο όμως δεν αναφέρεται στην ήδη συμφωνία με την COSCO καθώς αυτή αφορά τον προβλήτα ΙΙ και το ανατολικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ και όχι τον προβλήτα Ι.
Εμείς όμως εξετάζουμε το θέμα ειδικά του προβλήτα Ι και από μια άλλη άποψη:
Μια γνωστή κομπίνα των απατεώνων επίορκων του δημόσιου τομέα είναι να εντάσσουν το ίδιο έργο σε διαφορετικά προγράμματα χρηματοδότησης με σκοπό να οικειοποιηθούν με τους εργολάβους αναδόχους των έργων τα Ευρωπαϊκά και άλλα κονδύλια.
Έτσι, για παράδειγμα, η κατασκευή ενός δρόμου προτείνεται για χρηματοδότηση από πόρους της Περιφέρειας αλλά και της Νομαρχίας.
Το ίδιο έργο εντάσσεται και στα δύο προγράμματα χρηματοδότησης και ο ανάδοχος το μόνο που έχει να κάνει είναι να καταθέτει και στις δύο αρχές τα σχετικά έγγραφα και να πληρώνεται και από τα δύο ταμεία για ένα έργο όμως που κατασκεύασε μια φορά.
Η παραπάνω ανακοίνωση της ΕΕ επιτροπής σχετικά με τα έργα στον προβλήτα Ι του ΟΛΠ μας κάνει να υποψιαζόμαστε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε άλλο ένα "κόλπο γκρόσο" των παρακρατικών που άμεσα ή έμμεσα κυβερνούν τη χώρα αυτή.
Τα έργα του ΟΛΠ στον προβλήτα Ι έχουν χρηματοδοτηθεί από το περίφημο χρηματοδοτικό πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) κατόπιν της υπογραφής αρχικά του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε ο τότε υπουργός Μανώλης Κεφαλογιάννης και στη συνέχεια με δύο δανειακές συμβάσεις που υπέγραψε ο τότε πρόεδρος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος.
(βλ. Η πορεία προς την COSCO)
Απ' ό,τι φαίνεται όμως τα ίδια έργα χρηματοδοτήθηκαν και από Ευρωπαϊκά κονδύλια και ως προς αυτό το σημείο και μόνο έχει παρέμβει εποπτικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζοντας τη νομιμότητα της χρηματοδότησης για το αν αποτελεί κρατική ενίσχυση.
Έχει αξία επίσης να σημειωθεί ότι ενώ όλοι έχουν ξεσηκωθεί και ρωτούν για τα πεπραγμένα του ΟΛΠ οι μόνοι που δεν ρώτησαν είναι οι καθ' ύλην αρμόδιοι να προστατεύουν το επενδυτικό κοινό δηλαδή η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και η Διοίκηση του Χρηματιστηρίου Αθηνών στο οποίο ο ΟΛΠ είναι εισηγμένη εταιρεία.
Όσο για την Εισαγγελία Πειραιά τι να πει κανείς.
Παλεύουν ακόμη να βρουν άκρη από το 2005 για τους μισθούς και τις υπερωρίες των υπαλλήλων του ΟΛΠ.
Μήπως έχει ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και δεν το μάθαμε;
Συνάντηση ενημέρωσης για το λιμάνι
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΟΛΠ ΚΑΙ COSCO ΔΕΥΤΕΡΑ 02/11
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Βουλευτής Β’ Πειραιά Παν. Λαφαζάνης και ο Θοδ. Δρίτσας, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α’ Πειραιά, θα συναντηθούν, τη Δευτέρα 02/11 και ώρα 10:00 π.μ. με την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη, στο κτίριο του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο Λιμάνι του Πειραιά.
Η συνάντηση πραγματοποιείται κατόπιν πρωτοβουλίας των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να ενημερωθούν για τις θέσεις της κυβέρνησης όσον αφορά την τύχη της σύμβασης μεταξύ ΟΛΠ και COSCO, για την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί την καταγγελία και ακύρωσή της.
Εν τω μεταξύ, με θαυμαστές κινήσεις τακτικής αντικρούονται οι καταγγελίες για υπέρογκες αμοιβές που απολαμβάνουν οι λιμενεργάτες.
Με απίστευτο επικοινωνιακό τρίκ η εφημερίδα το Έθνος (απρόσκλητα;) προσπαθεί να ανασκευάσει τις δυσάρεστες εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί από τις ενέργειες των λιμενεργατών και να ανατρέψει την παγιωμένη πλέον αρνητική αντίληψη της κοινωνίας κατά των λίγων προνομιούχων κομματικών και παρακρατικών υπαλλήλων που στοιχίζουν όμως στο κοινωνικό σύνολο ανεκτίμητα.
Η εφημερίδα δημοσιεύει(16.10.2009):
"Όλη η αλήθεια για το λιμάνι
Τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα στον ΟΛΠ; Ο συντάκτης του Εθνους Σταύρος Μαλαγκονιάρης δίνει 12 απαντήσεις σε ισάριθμα ερωτήματα"
Στη συνέχεια ο ίδιος ο Σταύρος Μαλαγκονιάρης συντάκτης του Έθνους ανταποκρίνεται σε ερωτήσεις που εκείνος θεωρεί ότι απασχολούν την κοινή γνώμη με απαντήσεις που εκείνος επίσης πιστεύει ότι πρέπει να δοθούν.
Μετά τη δημοσίευση έμπειροι και άπειροι της επικοινωνίας αναδημοσίευσαν το κείμενο που έχει τη μορφή συνέντευξης σε διάφορα μέσα και κυρίως σε μπλόγκς χωρίς όμως να προσέξουν ότι ερωτά και απαντά το ίδιο άτομο και μάλιστα ο ίδιος ο δημοσιογράφος, ο Σταύρος Μαλαγκονιάρης.
Τόσο σοβαρά ηθικά ατοπήματα μόνο από οπαδούς και νοσταλγούς ενός συγκεκριμένου παρελθόντος θα μπορούσαμε να δούμε, αλλά και βέβαια από μια από τις τρεις εφημερίδες που είχαν φέρει με το ζόρι τον Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα επ' ευκαιρία των εγκαινίων του Μουσείου της Ακρόπολης.
Να θυμίσουμε, καθώς μπορεί να έχει σημασία, ότι με τα καρτούν της νομαρχίας Πειραιά η εν λόγω εφημερίδα έχει αγαστή συνεργασία με εκθέσεις και εκδόσεις.
Συμπτωματικά την ίδια ακριβώς στιγμή, παρουσιάστηκε στα μπλόγκς αντίγραφο εκκαθαριστικού σημειώματος εμφανιζόμενου λιμενεργάτη ο οποίος εργάζεται στον ΟΛΠ, έχει 21 χρόνια υπηρεσία και τρία παιδιά.
Αυτός ο λιμενεργάτης είτε πρέπει να έχει προσληφθεί πέρυσι με αποτέλεσμα το εκκαθαριστικό του να αντιστοιχεί σε πολύ λίγους μήνες απασχόλησης είτε να είναι πολύ ... κορόιδο.
Οι αμοιβές όλων των εργαζομένων του ΟΛΠ παρουσιαζόμενες σε πίνακα ανά αριθμό μητρώου και ειδικότητα συμπεριλήφθηκαν στη σχετική διακήρυξη του ΟΛΠ για επιλογή αναδόχου που θα αναλάμβανε το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτή η διακήρυξη κατέληξε στη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO) και στον νόμο με τον οποίο κυρώθηκε από τη βουλή η σχετική συμφωνία.
Στο κείμενο λοιπόν του νόμου ως παραρτήματά του έχουν συμπεριληφθεί και οι πίνακες της μισθοδοσίας και έχουν κυρωθεί, ως αποτέλεσμα, και αυτοί.
Δεν υπάρχει λοιπόν τίποτα πιο επίσημο από τον ίδιο το νόμο για να μας βεβαιώσει ποιες είναι οι μισθοδοσίες των εργαζομένων στον ΟΛΠ, τουλάχιστον για το έτος 2007, στο οποίο αναφέρονται οι σχετικοί πίνακες.
Τόσο εξωφρενικές είναι λοιπόν οι αμοιβές έτσι ώστε κλητήρας υποχρεωτικής εκπαίδευσης (ΥΕ,) του δημοτικού δηλαδή, εισέπραξε το 2007 τα εξής:
17.434 ευρώ ως βασική αμοιβή
+5.135 ευρώ ως υπερωρίες
+3.925 ευρώ ως νυκτερινά-αργίες
+2.479 ευρώ ως εργοδοτικές εισφορές
------------------------------------
28.973 ευρώ σύνολο
Πότε ήταν άμεση ανάγκη, χρειάστηκε και για ποιο λόγο κλητήρας να εργαστεί υπερωριακά, αλλά και νύχτα ή αργία μπορούμε να το φανταστούμε.
Άρα λοιπόν καμία αμφισβήτηση δεν μπορεί να υπάρχει για το αν και κατά πόσο σκανδαλωδώς αμείβονται υπάλληλοι του ΟΛΠ και όχι μόνο οι λιμενεργάτες.
Επιπλέον, οι αμοιβές αυτές είναι προφανώς χαριστικές και θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες ενώ όσα χρήματα έχουν δοθεί χωρίς να οφείλονται θα πρέπει να επιστρέψουν στο Δημόσιο Ταμείο.
Υπάρχει ειδική νομοθεσία που ρυθμίζει τις αμοιβές στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και από αυτή δεν μπορεί να παρεκλίνει κανείς ούτε βέβαια ο ΟΛΠ ακόμη και στη σημερινή του ιδωτικοποιημένη μορφή με τη συμμετοχή του κράτους κατά 74%.
Όμως με νόμους και αποφάσεις ιδιωτικοποιήσεων που δεν μπορεί παρά να είναι αντισυνταγματικές καθορίστηκαν και συνεχίζουν να θεσπίζονται ειδικά καθεστώτα εργασιακών σχέσεων που καμία σχέση με το δημόσιο συμφέρον δεν έχουν. Ο υπέρτερος γενικός κανόνας εδώ υπερισχύει και η ειδική ρύθμιση θα έπρεπε να έχει κριθεί ήδη παράνομη σε ένα κράτος δικαίου.
Έχει δημιουργηθεί δηλαδή ένα κράτος τραβεστί που νομοθετεί και δικάζει κατά περίπτωση επίτευξης πρόσκαιρων σχέσεων, προϋποθέσεων και αποτελεσμάτων.
Πάνω απ' όλα η Αρχή της Σκοπιμότητας.
Από το 2005, όταν παρενέβη αυτεπαγγέλτως η Εισαγγελία Πειραιά μετά από δημόσιες καταγγελίες του τότε υπουργού του ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη μέχρι σήμερα δεν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη, σε κανέναν.
Τα αδικήματα οδεύουν προς, (τι άλλο;) παραγραφή.
Πολύ ακριβά τα λιμανιάτικα
Μισθοί έως και 140.000 ευρώ!
(Από Το Βήμα της Κυριακής 25 Οκτωβρίου 2009.)
Ετήσιους μεικτούς μισθούς οι οποίοι ξεπερνούν τις 140.000 ευρώ αλλά και λιμενεργάτες για τους οποίους ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς έχει καταβάλει εργοδοτικές εισφορές χωρίς να έχουν εργαστεί ούτε μία ώρα εντοπίζει ο πραγματογνώμονας σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια του 2008 ύστερα από παραγγελία του εισαγγελέως Πρωτοδικών Πειραιώς.
Η έρευνα του πραγματογνώμονα η οποία απευθύνεται προς τον εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιώς, την οποία διαθέτει «Το Βήμα» και την οποία δεν δημοσιεύει σε ό,τι αφορά τα ονόματα των εργαζομένων και τους ακριβείς μισθούς που έλαβαν στο πλαίσιο του νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, αφορά τους μισθούς του 2004.
Η έρευνα αυτή προκλήθηκε με απόφαση του εισαγγελέα Πρωτοδικών ύστερα από τις καταγγελίες που έγιναν κατά τη διάρκεια του 2005 από τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Εμμ. Κεφαλογιάννη . Το γεγονός ότι η έρευνα αποφασίστηκε το περασμένο έτος 2008 καταδεικνύει ότι για την Εισαγγελία Πειραιώς το θέμα δεν θεωρείται λήξαν. Αντίθετα, συνεχίζεται η δικαστική έρευνα προκειμένου να διαπιστωθούν οι πραγματικές συνθήκες κάτω από τις οποίες δόθηκαν οι μισθοί αυτοί.
Για τον λόγο αυτόν ο εισαγγελέας Πρωτοδικών έχει ήδη καλέσει σε απολογία τους δύο διευθύνοντες συμβούλους της περιόδου εκείνης και συγκεκριμένα τους κκ. Σ. Θεοφάνη και Ν. Γιαννή, από τους οποίους και ζήτησε να ενημερωθεί για το καθεστώς υπό το οποίο δόθηκαν οι εν λόγω μισθοί. Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Πειραιώς διατυπώνει επτά συνολικά ερωτήματα στα οποία και καλείται να απαντήσει η εν λόγω πραγματογνωμοσύνη. Συγκεκριμένα ζητεί να μάθει:
* Ποιες κατηγορίες εργαζομένων απασχολούνταν στον ΟΛΠ ΑΕ κατά το 2004 (μόνιμοι λιμενεργάτες, αρχιεργάτες, επόπτες, φορτοεκφορτωτές κ.ά.).
* Με ποιον τρόπο και βάσει ποιων διατάξεων, αποφάσεων και συλλογικών συμβάσεων καθοριζόταν το ύψος των αποδοχών των εν λόγω κατηγοριών εργαζομένων κατά το έτος 2004.
* Τι άλλο λαμβανόταν υπόψη για τον καθορισμό των ανωτάτων μισθών.
* Αν μπορεί να καθοριστεί και με ποιον τρόπο ανά κατηγορία εργαζομένων το ανώτατο δυνατό ύψος των συνολικών αποδοχών τους κατά το 2004, λαμβανομένης υπόψη της μέγιστης δυνατής και νόμιμης υπερωριακής απασχόλησης ανά μήνα.
* Στην περίπτωση που μπορεί να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα, να αναφερθούν τα ονόματα των εργαζομένων ανά κατηγορία των οποίων οι αποδοχές ξεπερνούν το ανώτατο ύψος αποδοχών κατά το 2004.
* Να αναφερθούν οι εργαζόμενοι οι οποίοι εμφανίζεται ότι εργάστηκαν υπερωριακά κατά το έτος 2004 περισσότερες από 20 ημέρες ανά μήνα και περισσότερες από 80 ώρες ανά μήνα.
* Να αναφερθεί και ο συγκεκριμένος αριθμός των ανωτέρω ημε ρών και ωρών ανά εργαζόμενο από τους παραπάνω, όπως επίσης το αν υπάρχουν παράνομες παραβάσεις.
Από την έρευνα του πραγματογνώμονα προκύπτει ότι κατά τη διάρκεια του 2004 εργάστηκαν 418 εργάτες σε διάφορες ειδικότητες στο κοντέινερ τέρμιναλ, ενώ ο Οργανισμός κατέβαλε εργοδοτικές εισφορές για 444 εργάτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στην πραγματογνωμοσύνη, υπάρχουν 26 εργάτες για τους οποίους κατεβλήθησαν εργοδοτικές εισφορές χωρίς να έχουν εργαστεί. Εξάλλου, με βάση την ίδια έρευνα, κατά τη διάρκεια του 2004 εντοπίστηκαν και 33 εργάτες που έλαβαν άδεια μεγαλύτερη των 44 ημερών.
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στην εν λόγω πραγματογνωμοσύνη, κατά το έτος 2004 καταγράφονται:
* Είκοσι τρεις (23) εργαζόμενοι οι οποίοι έλαβαν μεικτές ετήσιες αποδοχές ύψους από 141.145,34 ευρώ ως και 120.634,59 ευρώ. Αντίστοιχα οι καθαρές ετήσιες αποδοχές τους, πλην των εργοδοτικών εισφορών, ήταν από 122.022,73 ευρώ ως και 103.269,51 ευρώ.
* Είκοσι πέντε (25) εργαζόμενοι οι οποίοι έλαβαν μεικτές ετήσιες αποδοχές ύψους από 119.686,14 ευρώ ως και 116.379,57 ευρώ. Αντίστοιχα, οι καθαρές αποδοχές τους, πλην των εργοδοτικών εισφορών, ήταν από 102.393,39 ευρώ ως και 99.401,59 ευρώ.
* Είκοσι έξι (26) εργαζόμενοι οι οποίοι έλαβαν μεικτές ετήσιες αποδοχές από 115.998,55 ευρώ ως και 112.149,40 ευρώ. Αντίστοιχα, οι καθαρές αποδοχές τους, πλην των εργοδοτικών εισφορών, ήταν από 99.147,77 ευρώ ως και 95.576,01 ευρώ. Οπως αναφέρει στα συμπεράσματά του ο πραγματογνώμονας, από τα στοιχεία που του παραδόθηκαν από το 7ο Προανακριτικό Τμήμα του Πταισματοδικείου Πειραιώς προκύπτει ότι:
* Οι περισσότεροι από τους εργαζομένους έχουν εργαστεί από 325 ως και 335 ημέρες τον χρόνο και έχουν λάβει άδεια από 21 ως και 54 ημέρες. Συγκεκριμένα εντοπίζονται 33 λιμενεργάτες να έχουν λάβει άδεια μεγαλύτερη των 44 ημερών.
* Οι καταβληθείσες καθαρές βασικές αποδοχές για 139 λιμενεργάτες αρχίζουν από 84.716 ευρώ και φτάνουν ως και 122.022,73 ευρώ ετησίως. Αντίστοιχα, οι μεικτές ετήσιες αποδοχές αυτών των 139 κινούνται από 100.266,11 ευρώ και φτάνουν ως 144.145,34 ευρώ. Επίσης εντοπίζονται λιμενεργάτες, επτά τον αριθμό, οι οποίοι άλλους ετήσιους μισθούς εμφανίζεται ότι λαμβάνουν στις 13 Μαρτίου 2008 και άλλους στις 4 Απριλίου 2008, ενώ η έρευνα εντόπισε και 26 εργαζομένους για τους οποίους κατεβλήθησαν εργοδοτικές εισφορές από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς χωρίς να έχουν προσφέρει έστω και μία ώρα εργασίας. Εξάλλου από την έρευνα του πραγματογνώμονα προκύπτει ότι όσα είναι τα πραγματοποιηθέντα από τους λιμενεργάτες ημερομίσθια από την 1η Ιανουαρίου 2004 ως και τις 31 Δεκεμβρίου του ιδίου έτους μηνιαίως είναι και οι ώρες της υπερωριακής απασχόλησής τους, αν και ο εισαγγελέας Πρωτοδικών δηλώνει στα ερωτήματα που θέτει προς εξέταση ότι θα πρέπει να απασχολούνται 20 ημέρες μηνιαίως και να εργάζονται υπερωριακά 80 ώρες τον μήνα.
Με βάση τους παραπάνω όρους που έχει θέσει ο εισαγγελέας οι μισθοί των εργαζομένων στο κοντέινερ τέρμιναλ του ΟΛΠ θα έπρεπε να διαμορφώνονται στην ανώτερη κλίμακά τους ως εξής:
* Επόπτες: 240 ημέρες εργασίας, 66% τριετίες, 10% οικογενειακή κατάσταση, 80 υπερωρίες, 30 ημέρες άδεια, 45 δώρα, αμοιβή με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας: 69.409,52 ευρώ.
* Αρχιεργάτες: 240 ημέρες εργασίας, 66% τριετίες, 10% οικογενειακή κατάσταση, 80 υπερωρίες, 30 ημέρες άδεια, 45 δώρα, αμοιβή με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας: 61.818,08 ευρώ.
* Ειδικοί λιμενεργάτες: 240 ημέρες εργασίας, 66% τριετίες, 10% οικογενειακή κατάσταση, 80 υπερωρίες, 30 ημέρες άδεια, 45 δώρα, αμοιβή με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας: 27.042,50 ευρώ.
* Φύλακες φορτηγίδων: 240 ημέρες εργασίας, 66% τριετίες, 10% οικογενειακή κατάσταση, 80 υπερωρίες, 30 ημέρες άδεια, 45 δώρα, αμοιβή με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας: 27.042,50
ευρώ.
* Εργάτες φορτηγίδων: 240 ημέρες εργασίας, 66% τριετίες, 10% οικογενειακή κατάσταση, 80 υπερωρίες, 30 ημέρες άδεια, 45 δώρα, αμοιβή με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας: 27.042,50
ευρώ.
Αντί των παραπάνω ποσών η έρευνα εντοπίζει μισθούς από 32.061,52 ευρώ ως και 141.145,34 ευρώ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)