Κυριακή 24 Μαΐου 2009

Τεντώθηκαν τα νεύρα του Φασούλα




Σήμερα Κυριακή 24.5.2009 πραγματοποιείται η εκδήλωση της αδελφότητας Κρητών Πειραιά "Η ΟΜΟΝΟΙΑ" στο Βεάκειο Θέατρο, στον Προφήτη Ηλία.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές οι λύρες και τα λαούτα δεν έχουν σιγήσει ακόμη.

Γύρω στις 9:30 μ.μ. αποχώρησε ο δήμαρχος Παναγιώτης Φασούλας με νεύρα, εκστομίζοντας και κάποιες λέξεις αγανάκτησης.

Μάλλον για την όλη κατάσταση που επικρατούσε από την αρχή και το θέαμα που παρουσίαζαν οι διάφοροι πολιτικοί στην πρώτη σειρά των καθισμάτων νευρίασε ο Παναγιώτης Φασούλας και δικαίως.

Εκεί δίνονταν μια άλλη παράσταση, κωμωδία αυτή την φορά, με επιφανείς πολίτες του Πειραιά να δίνουν εικόνα επαρχιώτικου καφενείου.

Και αυτές τις πρώτες κυρίες της πόλης...

Που τις βρήκαμε;

Η όλη συμπεριφορά τους θύμιζε κοριτσόπουλα δεκατετράχρονα.

Μετά από δύο ολόκληρες ώρες με διάφορους κουραστικούς μονόλογους με πολιτικά υπονοούμενα από το μικρόφωνο, ξεκίνησαν τα όργανα.

Αλλά και πάλι, ενώ ο κόσμος άρχισε να ζεσταίνεται, σουλάτσα, αποχωρήσεις και προσελεύσεις, κενά στη ροή του προγράμματος έκαναν αρκετούς να σηκωθούν και να κατευθυνθούν προς την έξοδο.

Καλύτερα η εκδήλωση να είχε γίνει στο Δελφινάριο. Το Βεάκειο απαιτεί περισσότερο σεβασμό.

Για όσους ενδιοαφέρονται:





Ο δήμαρχος δεν ήρθε με Lexus που κάποιοι "φίλοι" του λένε ότι χρησιμοποιεί, αλλά με το δημαρχιακό Αudi.


Η άτυχη τύχη της Μεταρρύθμισης




Ίσως να είναι και έτσι
«Ο μη ων μετ’ εμού κατ’ εμού εστίν και ο μη συνάγων μετ’ εμού σκορπίζει» (κατά Ματθαίον)

(Από την εφημερίδα ο Λαός της Βέροιας, 21.3.2009, του Γιάννη Καμπούρη)

Αν και η επίσημη εκκλησία δίνει τη δική της θεολογική ερμηνεία, του συγκεκριμένου εδαφίου που δεν έχει βέβαια καμιά σχέση με την αυστηρή εννοιολογική «μετάφρασή» του, όλες οι άλλες «ερμηνείες» τρίτων, όχι μόνο «δέχονται» την κατά λέξη απόδοσή του εδαφίου αλλά τη συνοδεύουν και από ανάλογες πρακτικές.

Η διατήρηση του κοινωνικού status είναι μια πάγια στρατηγική των εκάστοτε κρατούντων ομάδων, που ωφελούνται πολλαπλά - κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά - από αυτήν.

Με τη σειρά της η ιστορία ουσιαστικά καταγράφει τις διαρκείς προσπάθειες ανατροπής αυτού του status, από άλλες ομάδες, που η εξέλιξη των κοινωνιών αναδεικνύει.

Μπορεί οι μεταρρυθμιστές (*) σήμερα να μην καίγονται στην πυρά της ιεράς εξέτασης, όμως η τύχη που τους επιφυλάσσεται, ανάλογη με το πολιτισμικό μας επίπεδο, είναι αντίστοιχα σκληρή.

Η διαφοροποίηση, η άλλη άποψη είναι καταδικαστέες και ελέγχονται, χωρίς κανείς από τους επίδοξους σημερινούς «ιεροεξεταστές» να ενδιαφέρεται για το περιεχόμενό τους.

Οι μεταρρυθμιστές του 16ου αιώνα αμφισβήτησαν την παπική εξουσία και αυτό ήταν η αιτία του αφορισμού τους.

Όμως και σήμερα οι μεταρρυθμιστές, εξοβελίζονται από τις εξουσίες, γιατί τελικά κάνουν αυτό που οι πρόδρομοι τους του 16ου αιώνα έπρατταν.

«Αμφισβητούν» την ικανότητα της εξουσίας να ερμηνεύει την κοινωνία και στο επόμενο βήμα την επικρίνουν για τον τρόπο, που τη «διαχειρίζεται».

Η εξουσία σήμερα μπορεί να μην έχει την μονολιθικότητα της παπικής εξουσίας, είναι ασφαλώς πιο εκλεπτυσμένη, όμως εξακολουθεί να είναι το ίδιο άκαμπτη.

Αυτό το χαρακτηριστικό της, ο δογματισμός της και οι σκοποί που αυτός εξυπηρετεί, νομοτελειακά γεννούν την ανάγκη της μεταρρύθμισης, γεννούν τους μεταρρυθμιστές.

Η εξουσία δεν δέχεται την διαφορετικότητα. Δέχεται τη «σκέψη» μόνο αν είναι συμβατή με αυτήν.

Η διαφορετική σκέψη και αντίληψη, πόσο μάλλον η έκφρασή της, θέτουν σε συναγερμό τα αντανακλαστικά της.

Αντιδρά γιατί γνωρίζει κάλλιστα ότι αμφισβητείται η «ύπαρξή» της.

Και αν αυτή η «συμπεριφορά» χαρακτήριζε αποκλειστικά την εξουσία που ασκούν οι φυσικοί πολιτικοί εκφραστές της μεταφυσικής, σε τίποτε αυτό δεν θα μας ξένιζε.

Όμως αντίστοιχη συμπεριφορά συναντάμε και από ορισμένους φυσικούς εκφραστές του προοδευτικού χώρου.

Με διαφορετική αφετηρία οι εκφραστές των δύο αυτών χώρων, συναντώνται στο «κοινό» αποτέλεσμα.

Σχηματοποιούν ο καθένας το δικό του ιδεολογικό χώρο, μη αφήνοντας κενό για μια τρίτη άποψη.

Μηδενική σημασία έχει και για τους δύο αυτό που λέγεται, τους ενδιαφέρει απλά ποιόν υπηρετεί αυτό που λέγεται.

Μηδενική σημασία έχει και για τους δύο αυτό που δεν γίνεται, τους ενδιαφέρει όμως αυτό να μη γίνει.

Κοινός παρονομαστής ο φόβος τους για το διαφορετικό, γιατί γνωρίζουν καλά ότι στο διαφορετικό δεν υπάρχει θέση σε αυτούς, γιατί στα πλαίσια του διαφορετικού αυτοί είναι το παρελθόν.

Αλλά η γέννηση του διαφορετικού σηματοδοτεί ταυτόχρονα και το θάνατό του.

Και δυστυχώς ο θάνατος αυτός πολλές φορές είναι βίαιος, και καταστροφικός.

Είναι όμως αναγκαίος, γιατί αυτός με τη σειρά του σηματοδοτεί τη γέννηση του νέου, τροφοδοτώντας με τον τρόπο αυτό την αέναη ροή της ιστορίας.

Έτσι λοιπόν η κοινή ιδεολογία και η αντίστοιχη πολιτική πρακτική των εκάστοτε κρατούντων και ασκούντων την εξουσία ομάδων, πάντοτε θα συνοψίζεται στο εκπληκτικής καθαρότητας εδάφιο «Ο μη ων μετ’ εμού κατ’ εμού εστίν και ο μη συνάγων μετ’ εμού σκορπίζει».

Σημείωση. (*) Και βέβαια ο όρος «μεταρρύθμιση» στην εποχή μας έγινε και αυτός όπως τόσοι άλλοι, ένας όρος του συρμού και δεν έχει καμιά σχέση με την αμφισβήτηση και την επαναστατικότητα που του προσέδωσε ο Λούθηρος.

Σήμερα είναι ο όρος στο όνομα του οποίου χωρίς ντροπή συντελείται η ανατροπή του κοινωνικού κράτους, βασικού συστατικού της ευρωπαϊκής πολιτικής ιστορίας.

Λογικά λοιπόν στο παρόν άρθρο δεν ταυτίζω τον όρο μεταρρύθμιση με όσους σήμερα, αφού τον ευνούχισαν, τον χρησιμοποιούν ως «τοπόσημο» της πολιτικής τους ιδεολογίας.


Γιάννης Καμπούρης

Μούτζες Ευρωεκλογών, πρόσκληση σχολιασμού




Στον ιστοχώρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχει δημιουργηθεί ιστοσελίδα η οποία μας δίνει χρήσιμες πληροφορίες στα Ελληνικά για τις Ευρωεκλογές.

(βλ. http://www.europarl.europa.eu/elections2009/default.htm?language=el)

Εκεί μας καλούν να σχολιάσουμε κιόλας.

Πως όμως;

Με μούτζες!

Είναι αδύνατο να βάλει κάποιος στη μηχανή του ομογενοποιημένου πολιτιστικού κιμά όλους τους πολιτισμούς της Ευρώπης και τις τοπικές αναφορές σε μνήμες και παραστάσεις.

Η Ευρώπη δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει ΗΠΑ.


Η Νίκαια καταγγέλει του δολο-φώνους




Με ανορθόγραφη αφίσα ο Δήμος Νίκαιας δηλώνει τη συμπαράστασή του στο δοκιμαζόμενο Παλαιστινιακό Λαό.

Αν οι δημοτικοί άρχοντες επιθυμούν να αχοληθούν με θέματα πέρα από τα όρια του δήμου τους καλό είναι να το κάνουν περιοριζόμενοι στην παροχή πολύπλευρης πληροφόρησης και πρόσβασης σε στοιχεία ώστε ο Πολίτης να μπορέσει να διαμορφώσει άποψη.

Τα πυροτεχνήματα και οι ανέξοδες εκδηλώσεις, ψηφίσματα και διακηρύξεις προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας αλλά και τον αγώνα, δίκαιο ή άδικο, ενός ολόκληρου Λαού.

Άλλωστε, η διαμόρφωση της εξωτερικής πολιτικής είναι αυστηρή αρμοδιότητα της Κυβέρνησης.

Αν κάποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για τους Παλαιστίνιους να το αποδείξει δραστηριοποιούμενος στο πλαίσιο των κομματικών μηχανισμών που τον ανέδειξαν επηρεάζοντας τις αποφάσεις, πείθοντας για τις θέσεις του.

Οι κραυγές και οι αλαλαγμοί ιδίως σε ένα θέμα τόσο σύνθετο που ελάχιστοι κατανοούν είναι για εσωτερική κατανάλωση.

Και αυτό είναι Βαρβαρότητα για να χρησιμοποιήσουμε έναν όρο του συρμού.

Η εικόνα της ημέρας




Μικρές ελπίδες στο Πέραμα.

Αν κάποιοι πολιτικοί μας δεν είχαν μόνιμα τα χέρια στο μέλι θα είχαμε περισσότερα και καλύτερα γήπεδα, περισσότερα και καλύτερα σχολεία, περισσότερα και καλύτερα νοσοκομεία.

Αν η Κρατική Εξουσία ήταν πραγματικά αλληλοελεγχόμενη και αν η Δικαιοσύνη ξυπνούσε από το λήθαργο και τα ναρκωτικά δεν θα τολμούσε κανείς να βάλει το χέρι στο μέλι.

Αν δεν μπορείς να το δεις αλλιώς, δες το έτσι.

Η αντεπίθεση των Πολιτών άρχισε




Κάτω από τη στέγη των Δημοκρατικών (www.dimokratikoi.gr) κάποιοι πολίτες σηκώθηκαν από τον καναπέ και ενεργοποιήθηκαν.

Έχουν φτάσει στο τρίτο επίπεδο της πολιτικής χειραφέτησης:

1. Θεατής
2. Ενεργός Πολίτης
3. Δημιουργός

Έχουν θέσεις και προτείνουν λύσεις που υποστηρίζουν με λογικά επιχειρήματα.

Αδιάφορα εάν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί τους, βάζουν νέα όρια στον πολιτικό διάλογο.

Σε πολλά θέματα βάζουν τάξη στη σκέψη μας και εκφράζουν βάσιμα όλα όσα δεν βρίσκαμε τα λόγια να εκφράσουμε εμείς.

Πρόκειται για μια αντεπίθεση στο πολιτικό σύστημα από
κάτω.







Σε άλλες χρονικά περιόδους το πολιτικό κατεστημένο εξάλειψε πλήρως αυτές τις προκλήσεις με διάφορα κόλπα και τεχνάσματα κυρίως όμως προσεταιριζόμενο τους μικρούς απορροφώντας τους με υποσχέσεις και πόστα εξουσίας.

Για να δούμε ποιό θα είναι το μέλλον.

Δείτε πάντως το ενδιαφέρον βίντεο των Δημοκρατικών.

Η αντεπίθεση των Πολιτών έχει ήδη αρχίσει.

Η οικολογική πρόταση των Δημοκρατικών




Λάβαμε ανακοίνωση σχετικά με το οικολογικό πρόγραμμα των Δημοκρατικών (www.dimokratikoi.gr):


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ

Στο πλαίσιο του προεκλογικού δημόσιου διαλόγου εν όψει των ερχόμενων ευρωεκλογών, οι Δημοκρατικοί παρουσίασαν το οικολογικό τους πρόγραμμα για τις ευρωεκλογές.

Αντί της κατάθεσης μερικών ακόμη ευχολογίων για το περιβάλλον, από αυτά που ανέξοδα παρουσιάζονται από άλλες πολιτικές δυνάμεις, οι Δημοκρατικοί επεξεργάσθηκαν μια σειρά από θεσμικές παρεμβάσεις στο Ευρωκοινοβούλιο, από τις οποίες είναι εφικτό να προέλθει ένα ισχυρότερο θεσμικό πλαίσιο της περιβαλλοντικής πολιτικής σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε..

Πρόκειται για μια σειρά από τεκμηριωμένες θεσμικές προτάσεις στην κατεύθυνση της ενδυνάμωσης της προστασίας της περιβαλλοντικής πολιτικής στην Ε.Ε., για την υλοποίηση των οποίων θα εργαστεί η ευρω-ομάδα των Δημοκρατικών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, επιδιώκοντας να αποσπασθεί η απαιτούμενη συναίνεση, προκειμένου οι προτάσεις αυτές να νομοθετηθούν με την μορφή Οδηγιών ή να υιοθετηθούν με πολιτικές αποφάσεις από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο Αρχηγών της Ε.Ε., έτσι ώστε να δημιουργηθούν δεσμευτικά αποτελέσματα για τις χώρες μέλη.

Οι προτάσεις αυτές αφορούν τα εξής πεδία διαμόρφωσης περιβαλλοντικών πολιτικών στο πλαίσιο της Ε.Ε.:

1. Αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος, με βάση το ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό δίκαιο σε όλα τα κράτη μέλη. Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε την ίδρυση με Ευρωπαϊκή Οδηγία Επιτροπών Προστασίας του Περιβάλλοντος σε κάθε κράτος μέλος, κατά το προηγούμενο των Επιτροπών Ανταγωνισμού που ήδη λειτουργούν στα κράτη μέλη και οι οποίες θα ελέγχουν την τήρηση του ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού δικαίου.

2. Δημιουργία νέων εργαλείων πρόληψης και έγκαιρης αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή, με την δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας.

3. Διαμόρφωση εργαλείων για την χάραξη και εφαρμογή ενιαίας ενεργειακής πολιτικής από όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε., με την θέσπιση ενός Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Ενέργειας και την ίδρυση Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ενέργειας.

4. Δημιουργία ενός ισχυρού ευρωπαϊκού θεσμού για την περαιτέρω ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε., με την θέσπιση ποσοτικών στόχων (15% των καλλιεργούμενων εκτάεεων της Ε.Ε. με βιολογικές καλλιέργειες μέχρι το 2015) και την ίδρυση ενός Ευρωπαϊκού Κέντρου Βιολογικής Γεωργίας και Κτηνοτροφίας, με έδρα την Ελλάδα.

5. Διαμόρφωση ενός νέου ισχυρού θεσμικού πλαισίου στην Ε.Ε. για την προστασία του τοπίου και της πολιτιστικής κληρονομιάς, με την ίδρυση ενός Ευρωπαϊκού Κέντρο Προστασίας του Τοπίου και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Αναλυτικά, οι προτάσεις μας:

Α. Επιτροπές Προστασίας Περιβάλλοντος στα Κράτη Μέλη

Β. Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας

Γ. Ενοποίηση των Ενεργειακών Πόρων της Ε.Ε.

Δ. Ευρωπαϊκό Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας

Ε. Ευρωπαϊκό Κέντρο Προστασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς


Επικοινωνία: