Την έχετε ακούσει σίγουρα αυτή την έκφραση.
Το
Πρωτόκολλο (σήμερα υπάρχει και σε ηλεκτρονική μορφή), είναι στην ουσία ένας πίνακας όπου με αριθμητική σειρά και ημερολογιακή προτεραιότητα αποτυπώνονται σε εγγραφή όλα τα απαραίτητα και προβλεπόμενα στοιχεία ενός εισερχόμενου εγγράφου σε μια δημόσια υπηρεσία.
Σε αυτό λοιπόν αναγράφονται όσα ορίζει το
άρθρο 12 του Ν. 2690/1999 (ΦΕΚ Α 45/1999):
"Κάθε έγγραφο που περιέρχεται στην υπηρεσία
με οποιοδήποτε τρόπο, καταχωρίζεται
αυθημερόν στο βιβλίο εισερχομένων, κατ' αύξοντα αριθμό, με χαρακτηρισμό και μνεία του θέματος στο οποίο αναφέρεται και του αριθμού των στοιχείων που το συνοδεύουν. Στο ίδιο βιβλίο αναγράφονται επίσης το όργανο προς το οποίο το έγγραφο απευθύνεται, καθώς και η ημερομηνία εισόδου του.
Η υπηρεσία οφείλει να χορηγεί βεβαίωση καταχώρισης του εγγράφου με όλα τα παραπάνω στοιχεία".
Με τον ίδιο τρόπο καταχωρούνται υποχρεωτικά και τα στοιχεία ενός
εξερχομένου εγγράφου στο Πρωτόκολλο κάθε δημόσιας αρχής.
Στην περίπτωση αυτή, αν η δημόσια υπηρεσία είναι εκείνη που έχει την πρωτοβουλία για την έκδοση του εγγράφου ο αριθμός πρωτοκόλλου φέρει την ένδειξη
"Οίκοθεν".Εάν το εξερχόμενο έγγραφο εκδίδεται σε απάντηση εισερχομένου σχετικού τότε το εξερχόμενο έγγραφο φέρει τον αριθμό πρωτοκόλλου του αντίστοιχου εισερχόμενου που προκάλεσε τη δράση της Διοίκησης.
Κάπως έτσι θα έπρεπε να λειτουργεί το Πρωτόκολλο στις δημόσιες υπηρεσίες.Καθώς όμως η εγγραφή και αναφορά ενός εγγράφου στο Πρωτόκολλο παράγει και
έννομα αποτελέσματα ιδίως αυτά που αφορούν τις
υποχρεώσεις της Διοίκησης, μερικοί επίορκοι δημόσιοι λειτουργοί
"μαγειρεύουν" τα βιβλία κατά το δοκούν.
Καταρχήν "
κρατούν" αριθμούς Πρωτοκόλλου για την περίπτωση που θα χρειαστεί να καλύψουν αστοχίες ή ακόμη και παρανομίες παρουσιάζοντας με
προγενέστερη ημερομηνία έγγραφα που έχουν εκδοθεί σε
μεταγενέστερο χρόνο.
Επίσης
δεν καταχωρούν αυθημερόν τα εισερχόμενα έγγραφα αλλά τα κρατούν στο συρτάρι τους μέχρι να αποφασίσουν πως θα πράξουν.
Ακόμη, χρησιμοποιούν αριθμό πρωτοκόλλου από ένα μη διεκπεραιωμένο, μη σχετικό, έγγραφο αν χρειαστεί στο μέλλον να εξέλθει
εκτάκτως κάποιο έγγραφο της υπηρεσίας.
Υπάρχουν βέβαια και άλλοι πολλοί τρόποι παραποίησης των εγγράφων γιατί
όταν θέλει ο δημόσιος υπάλληλος και οι αρμόδιοι εντολείς όλα φαίνονται να είναι δυνατά.
Για την απόδειξη αυτών που σας περιγράφουμε παραθέτουμε έγγραφα που μας αφορούν (για να μην υπάρχει πρόβλημα με τα προσωπικά δεδομένα τρίτων).
Το πρώτο έγγραφο (φωτογραφία επάνω, κάντε κλικ για μεγαλύτερη) στάλθηκε με fax στη Νομαρχία Πειραιά στις 18.9.2007.Ουδέποτε έλαβε αριθμό Πρωτοκόλλου αλλά οι αρμόδιοι το επικαλούνταν για να πιέσουν τον γράφοντα σε έκνομες ενέργειες παρά τη θέλησή του.
Στο δεύτερο (φωτογραφία αμέσως επάνω) και τρίτο έγγραφο (φωτογραφία πιο κάτω) έχει αποδοθεί ο ίδιος αριθμός πρωτοκόλλου αν και το ένα αποτελεί απάντηση των ΕΛΤΑ σε εξερχόμενο οίκοθεν έγγραφο της Νομαρχίας Πειραιά και το άλλο απάντηση της Νομαρχίας Πειραιά σε έγγραφο της Περιφέρειας Αττικής.
Η υπόθεση που αφορά κοινό διοικητικό και ποινικό δίκαιο, θα έπρεπε να έχει απασχολήσει ήδη τις αρμόδιες αρχές στις οποίες έχουμε απευθυνθεί λεπτομερώς.
Τίποτα όμως.
Το τελευταίο έγγραφο φέρει την υπογραφή του νομάρχη Γιάννη Μίχα που είναι έτσι κι αλλιώς ο διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος όλων των υπηρεσιών και των υπαλλήλων της νομαρχίας Πειραιά.
Καμία ενέργεια από τον κ. νομάρχη.
Όχι μόνο αυτό. Βρισκόμαστε και διωκόμενοι, όπως μάλλον γνωρίζετε, διότι έχουμε αποκαλέσει τον κ. Μίχα "παράνομο".
Εσείς πώς θα τον αποκαλούσατε;