Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2009

Στρες τεστ για την Κυβέρνηση




Συνεχίζονται και συσσωρεύονται οι εντάσεις και οι δοκιμές αντοχής της Κυβέρνησης από τις πρώτες κιόλας ημέρες ανάληψης της εξουσίας από το ΠΑΣΟΚ.

Στα κομματικά κυβερνητικά πηγαδάκια υπάρχουν διαφορετικές απόψεις που εκφράζονται για όλα τα θέματα που απασχολούν την επικαιρότητα ενώ υποστηρίζονται μάλιστα με σθένος και λίγο απομένει να κοινοποιηθούν δημόσια αμφισβητώντας τις κυβερνητικές τακτικές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του λιμανιού του Πειραιά και της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί εκεί λόγω της απεργίας των λιμενεργατών.

Είναι πολύ συγκεκριμένες οι τάσεις κάποιων στην Κυβέρνηση που απαιτούν αλλαγή ρότας και σκληρή στάση με τον όρο της λύσης της απεργίας ως προϋπόθεση συνέχισης οποιουδήποτε διαλόγου.

Αυτή η μεταβολή στη θέση της Κυβέρνησης επιβεβαιώνεται καταρχήν με "σιγή ασυρμάτου" σε υψηλό επίπεδο σχετικά με το θέμα, αλλά και με την αναστολή για την ώρα των συζητήσεων που αφορούν την εκμετάλλευση του προβλήτα Ι στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, με κοινό σχήμα ΟΛΠ - COSCO.

Η δημοσιοποίηση μιας ενδεχόμενης συμφωνίας για τον προβλήτα Ι είχε προκαλέσει αντίδραση από ξένη αντιπροσωπεία που ζήτησε να ενημερωθεί σχετικά και αμέσως δόθηκαν κάποιες διευκρινιστικές πληροφορίες ενώ έσπευσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής να δηλώσει ρητά ότι δεν υπάρχει θέμα συζήτησης για τον προβλήτα Ι.

Επίσης, έχουν υπογραμμιστεί αρμοδίως τα νομικά εμπόδια και τα προβλήματα στα οποία οδηγεί μια "επαναδιαπραγμάτευση" ή οποιασδήποτε άλλης μορφής αμφισβήτηση καθώς μπορεί να ανατραπεί το καθεστώς και της ήδη υπάρχουσας σύμβασης από διάφορες πλευρές που θα επιθυμούσαν ανατροπή ή καθυστέρηση εφαρμογής της συμφωνίας. Ακόμη και από την πλευρά της ιδίας της COSCO.

Παράπλευρη απώλεια των ημερών μπορεί να θεωρηθεί και η σημερινή αποδοχή παραίτησης του Νίκου Αναστασόπουλου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ.

Σύμφωνα με δικές του δηλώσεις, ο κος Αναστασόπουλος είχε υποβάλει την παραίτησή του ήδη από τη Δευτέρα αλλά μόνο εχθές αυτό έγινε γραπτά.

Σύμφωνα με τις δικές μας όμως πληροφορίες, ο "κυρ Νίκος" όπως αποκαλείται από τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ, εξόργισε την πλευρά της Κυβέρνησης και την ίδια την υπουργό Λούκα Κατσέλη λόγω της ατελούς πληροφόρησης που της παρείχε και της γενικής στάσης του με συνεντεύξεις στα ΜΜΕ.

Όποια και να είναι η αλήθεια, σίγουρο πάντως είναι ότι σχεδόν κανείς δεν έκανε τον κόπο να διαβάσει την ίδια τη σύμβαση του ΟΛΠ με την ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) ή "ΑΕΑΣ" όπως αναφέρεται σε αυτήν.

Σύμφωνα λοιπόν με τη σύμβαση η ΣΕΠ ΑΕ οφείλει να λειτουργήσει τους πρώτους 6 μήνες με το προσωπικό της ΟΛΠ ΑΕ η οποία για το σκοπό αυτό θα έχει το ρόλο υπεργολάβου. Στη συνέχεια μονομερώς ο ΟΛΠ μπορεί να κάνει χρήση δικαιώματος για επιπλέον δύο μήνες αναγκαστικής αποδοχής των υπηρεσιών του από την ΣΕΠ ΑΕ.

Δηλαδή οι υπάλληλοι του ΟΛΠ θα απασχοληθούν 6+2 μήνες στη νέα Διοίκηση η οποία έχει αναλάβει την υποχρέωση να τους αμείβει με το ελάχιστο ποσό της σημερινής μισθοδοσίας τους συν 15%.

Μετά το πέρας της περιόδου αυτής η ΣΕΠ ΑΕ είναι ελεύθερη να λειτουργήσει σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία και ακόμη να προσλαμβάνει προσωπικό από τον ΟΛΠ εάν το επιθυμούν και οι εργαζόμενοι.

Ωστόσο έχει προβλεφθεί ειδικός όρος με τον οποίο δεσμεύεται η ΣΕΠ ΑΕ ότι οι ανάγκες σε προσωπικό να καλυφθούν σε ελάχιστο ποσοστό 10% από τα παιδιά των υπαλλήλων του ΟΛΠ που θα έχουν το προβάδισμα στη διαδικασία πλήρωσης των θέσεων εργασίας!

Όσον αφορά τις λεγόμενες ποινικές ρήτρες τις οποίες τάχα θα κληθούμε να καταβάλουμε αυτές υπάρχουν μόνο στη φαντασία όσων τις αναφέρουν.

Έχουμε γράψει στο παρελθόν ότι η σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ είναι τόσο θετική για τον ΟΛΠ σε βαθμό που μας έκανε εντύπωση τότε και σημειώσαμε ότι δεν μπορεί να προσδοκά η Κινεζική πλευρά μόνο σε αυτονόητους επιχειρηματικούς στόχους, αλλά επίσης σε άλλα οφέλη στρατηγικής σημασίας για να δικαιολογηθεί μια τέτοια ενέργεια με τη λογική.

Ο ΟΛΠ έχει ήδη παραδώσει τον ΣΕΜΠΟ την 1.10.2009 και έχει υπογραφεί το σχετικό πρωτόκολλο Παράδοσης - Παραλαβής έστω στην εκπνοή της προθεσμίας που ορίζει η σύμβαση.





Άρα πρέπει να διερευνηθεί για ποιο λόγο περίμεναν οι λιμενεργάτες να παραδοθεί πρώτο ο ΣΕΜΠΟ και μετά να ξεκινήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις.

Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι δεν μιλάμε μόνο για απεργία, αποχή δηλαδή από την εργασία, αλλά κυρίως για κατάληψη των εγκαταστάσεων του λιμανιού.

Η απεργία και κατάληψη των λιμενεργατών δεν μπορεί να αποδοθεί σε υπαιτιότητα του ΟΛΠ ενώ, από την άλλη μεριά, η ΣΕΠ ΑΕ γνώριζε τις αντιδράσεις των λιμενεργατών που είχαν εκδηλωθεί με τις πολύμηνες κινητοποιήσεις τους τα περασμένα χρόνια και αποδέχθηκε πλήρως το ενδεχόμενο μιας νέας απεργιακής κινητοποίησης με την υπογραφή και αποδοχή των όρων της σύμβασης.

Ως εκ τούτου, υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας καθώς στο άρθρο 26 της Σύμβασης Παραχώρησης ορίζεται ότι:

"

26.1 ΑΝΩΤΕΡΑ ΒΙΑ

Για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης Παραχώρησης ο όρος "Γεγονός Ανωτέρας Βίας" θα θεωρείται ότι σημαίνει τόσο α) όλα εκείνα τα γεγονότα ή περιστατικά τα οποία είναι αναπότρεπτα, ευρίσκονται εκτός της σφαίρας ελέγχου ή επιρροής των μερών και τα οποία δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί ακόμα και με καταβολή ιδιαίτερης επιμέλειας εκ μέρους των μερών, όσο και β) όλα τα γεγονότα ή περιστατικά, για τα οποία δεν ευθύνεται κανένα από τα μέρη, τα οποία εμποδίζουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεων ενός ή αμφοτέρων των συμβαλλομένων μερών, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά μεταξύ άλλων, θεομηνιών, πραξικοπημάτων, εξεγέρσεων, πολέμων, απεργιών οι οποίες αποφασίζονται από αναγνωρισμένες, σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους, συνδικαλιστικές οργανώσεις, κλπ.

"

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν γίνονται οι συνομιλίες με την Κινεζική πλευρά καθώς στην επόμενη παράγραφο 26.2 ορίζεται η Διαδικασία Επίκλησης ανωτέρας βίας και η από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν.

Δεν υπάρχει δηλαδή κανένα θέμα ύψιστης εθνικής σημασίας ως προς το γράμμα της σύμβασης και τις σχέσεις μας με την Κίνα, αν και είναι από όλους αποδεκτό ότι τέτοια γεγονότα παγώνουν τις αγορές ως προς τη στάση που θα κρατούν επιχειρησιακά απέναντι στη χώρα μας.

Πρόβλημα ίσως να δημιουργείται από τη μη δικαστική προσφυγή του ΟΛΠ ώστε να κηρυχθεί η απεργία ως παράνομη και καταχρηστική αλλά και από τη μη ανάληψη κάθε άλλης νόμιμης ενέργειας ώστε να απελευθερωθεί το λιμάνι, γεγονός που σημείωσε και η Κινεζική πλευρά αναφέροντας το σεβασμό της νομιμότητας.

Σήμερα ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), Κωνσταντίνος Μίχαλος κατέθεσε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με την οποία ζητά μεταξύ άλλων να αναγνωριστεί η απεργία των λιμενεργατών ως παράνομη και καταχρηστική.

Έκανε δηλαδή η Αθήνα αυτό που έπρεπε από την πρώτη στιγμή να κάνουν οι πάντες στον Πειραιά και γίναμε για μια ακόμη φορά δαχτυλοδειχτούμενοι (με την κακή έννοια).

Τι θα έπρεπε να γίνει:

1- Λειτουργία εναλλακτικών λιμανιών για την απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς βάσει του υπάρχοντος σχεδίου δράσης στο πρώην Υπουργείο Ναυτιλίας.

2- Κατάθεση αγωγής από τον ΟΛΠ (αυτό που έκανε το ΕΒΕΑ).

3- Κατάθεση Μηνυτήριας Αναφοράς κατά παντός υπευθύνου στην Εισαγγελία Πειραιά.

4- Δημοσιοποίηση των αιτημάτων των απεργών αλλά και των μισθοδοτικών τους καταστάσεων (με προστασία όμως των προσωπικών τους δεδομένων) και

5- Να μην φθείρεται η υπουργός σε συνομιλίες με τους λιμενεργάτες αλλά να ορίσει ειδικό που θα αναλάβει τη διαπραγμάτευση και γενικά το όλο θέμα εισηγούμενος λύση.


Η κατάσταση στο λιμάνι απασχόλησε χθες σε μεγάλο βαθμό την ενημέρωση του κυβερνητικού εκπροσώπου προς τους δημοσιογράφους των ΜΜΕ οι οποίοι έθεσαν ερωτήσεις και πήραν τις ακόλουθες απαντήσεις από τον κο Πεταλωτή:


ΓΑΡΓΑΛΑΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, βλέπουμε ότι ο δρόμος που έχει επιλέξει η κυβέρνηση, της πειθούς, δεν πείθει απ` ό,τι φαίνεται και τους εργαζόμενους που απεργούν στο λιμάνι και ήδη η αξιωματική αντιπολίτευση σας ασκεί κριτική για το πώς διαχειρίζεστε την όλη υπόθεση και το θέμα είναι, εάν έχετε κάτι νεότερο που να οδηγεί σε επίλυση του ζητήματος, καθότι και η αγορά στενάζει.

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Όλες αυτές τις παραμέτρους εμείς τις λαμβάνουμε υπόψη μας. Όσον αφορά στην αξιωματική αντιπολίτευση, οφείλουμε να θυμηθούμε ότι εμείς παραλάβαμε μια πραγματικότητα, μια κατάσταση με μια σύμβαση για την οποία είχαμε διατυπώσει πολλές επιφυλάξεις. Συνεπώς, χρέος της κυβέρνησης –και πιστεύω ότι το κάνει με επιτυχία μέχρι στιγμής- είναι να διαχειριστεί όλη αυτή την κατάσταση η οποία προέκυψε. Και η επιτυχία την οποία ισχυρίζομαι ότι έχει η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή, συνίσταται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει εν εξελίξει μια κινητικότητα, ένας διάλογος ανάμεσα στους εργαζόμενους, στη ΣΕΠ στην παραχωρησιούχο εταιρεία και τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, έτσι ώστε να βγούμε από την κατάσταση που υπάρχει σήμερα.

ΜΙΧΑΗΛ: Έχω δύο ερωτήσεις για το θέμα: Η πρώτη ερώτηση αφορά στο ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα κάνετε από δω και πέρα, αν θα υπάρχει δηλαδή νέα συνάντηση με τους εργαζόμενους, εάν θα γίνουν άλλου είδους επαφές, π.χ. με τον Πρωθυπουργό, ενδεχομένως, για να βγούμε από το αδιέξοδο και να τελειώσει η απεργία.

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Όπως γνωρίζετε, η αρμόδια Υπουργός Οικονομίας ήδη έχει συναντηθεί με τους εργαζόμενους, και έχει ζητήσει εγγράφως τις προτάσεις τους, έτσι ώστε να μελετηθούν και προκειμένου να γίνει μια πιο διερευνητική συζήτηση.

ΜΙΧΑΗΛ: Τι συγκεκριμένα ζητήματα συζητήθηκαν στη σύσκεψη που υπήρχε υπό την κ. Κατσέλη στη Βουλή, σήμερα, την ώρα της ψηφοφορίας, με τον κ. Πετσάλνικο και τι αντικείμενο έχει η συνάντηση που έχει η κινεζική αντιπροσωπεία, αυτή την ώρα, στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ και με ποιον συναντάται;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Εγώ σας ενημερώνω σε σχέση με όσα γνωρίζω. Δεν γνωρίζω για συνάντηση που γίνεται αυτή τη στιγμή στο ΠΑΣΟΚ. Μπορώ, όμως, να μάθω και να σας ενημερώσω. Συζητήσεις που γίνονται στη Βουλή, μεταξύ Υπουργών, και της Υπουργού και του κ. Πετσάλνικου, είναι μια συζήτηση –υποθέτω- ιδιωτική.

ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω, χθες, στην επαφή που είχε η κ. Κατσέλη με τον Κινέζο πρέσβη, τέθηκε από την κινεζική πλευρά κάποιο τελεσίγραφο για να ανοίξουν τα λιμάνια;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Δεν έχω κάτι τέτοιο υπόψη μου. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι συζητήθηκαν γενικώς οι σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα, αλλά και το συγκεκριμένο ζήτημα και όλες οι παράμετροι, έτσι ώστε να ενημερωθεί και η κινεζική αντιπροσωπεία για τις εξελίξεις σε αυτό το θέμα.

ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Μια διευκρίνιση: Οι πληροφορίες λένε -εσείς δεν το επιβεβαιώνετε- ότι οι Κινέζοι, αν δεν ανοίξουν την 1η του μηνός τα λιμάνια, θα ζητήσουν τη ρήτρα και θα ακυρώσουν τη σύμβαση. Η κυβέρνηση το έχει υπόψη της αυτό;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Οι νομικές δεσμεύσεις, οι οποίες περιλαμβάνονται μέσα στη σύμβαση, είναι γνωστές στην κυβέρνηση. Από κει και πέρα, χρέος της κυβέρνησης είναι να εργάζεται για την επίλυση του ζητήματος αυτού.

ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Και κάτι άλλο: Η κυβέρνηση σκέφτεται να θέσει διορία στους εργαζόμενους για να ανοίξουν τα λιμάνια, να λήξει η απεργία τους, δηλαδή; Γιατί βλέπουμε ένα αδιέξοδο.

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Εμείς σαφώς και θέλουμε να λήξει η απεργία για το καλό και της αγοράς και της ανταγωνιστικότητας και βέβαια για το καλό των εργαζομένων, με την επιτυχία κάποιων αιτημάτων τους.

ΧΑΣΑΠΟΠΟΥΛΟΣ: Με συγχωρείτε, διορία θα δώσετε στους εργαζόμενους για να λήξουν την απεργία;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Όχι, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Θέλουμε το συντομότερο δυνατό να επιλυθεί η κατάσταση.

ΣΙΔΕΡΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, χαρακτηρίσατε επιτυχία απλά και μόνο ότι κάνετε διάλογο. Εντάξει, ο διάλογος είναι η πεμπτουσία της Δημοκρατίας, αλλά αυτός ο διάλογος με τη μια πλευρά αδιάλλακτη, είναι καρικατούρα. Τώρα μόλις είπατε ότι δεν θα δώσετε διορία. Τι νόημα έχει τότε ο διάλογος, εάν οι άλλοι δεν πειστούν; Η κυβέρνηση εξελέγη για να κυβερνήσει. Τι θα κάνετε;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Η κυβέρνηση εξελέγη για να κυβερνήσει και κυβερνά και διαπραγματεύεται με τον καλύτερο τρόπο. Εγώ χαρακτήρισα ως επιτυχία το διάλογο, γιατί το σημαντικό στοιχείο είναι ότι η ΣΕΠ, η εταιρεία δηλαδή, ήδη δέχθηκε την επαναδιαπραγμάτευση με τους εργαζόμενους. Άρα νομίζω ότι αυτό και από μόνο του…

ΣΙΔΕΡΗΣ: Αναφέρομαι στους εργαζόμενους που δεν θέλουν να χάσουν τα προνόμιά τους και γι` αυτό σκοπεύουν να είναι αδιάλλακτοι.

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Εφόσον υπάρχει διάλογος εν εξελίξει, νομίζω ότι δεν υπάρχει αδιαλλαξία απόλυτη.

ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ: Και κάτι ακόμη, σε σχέση με το λιμάνι: Για να καταλάβουμε, επειδή ακούσαμε και κάποιους βουλευτές χθες, αν δεν κάνω λάθος και τον κ. Λιντζέρη από τον Πειραιά, η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύεται την επανάκτηση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού; Γιατί αυτό άφησε να εννοηθεί ο συγκεκριμένος βουλευτής, επικαλούμενος μάλιστα και τις συζητήσεις που κάνει με την κ. Κατσέλη.

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Εγώ το μόνο που έχω να σας μεταφέρω σε αυτή την ενημέρωση, είναι η συνολικότερη θέση της κυβέρνησης. Εμείς από την αρχή λέμε ότι κάποιες πτυχές της συμφωνίας θα πρέπει να τις ξανασυζητήσουμε και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε.

ΜΟΣΧΟΒΑΣ: Εφόσον εκπροσωπείτε την κυβέρνηση, θα ξέρετε συγκεκριμένα ποιες είναι αυτές οι πτυχές, είναι το ένα ερώτημα. Μπορείτε να μας τις πείτε;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Αυτή τη στιγμή όχι, γιατί η διαπραγμάτευση συνεχίζεται και είναι και σε εξέλιξη, που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να μπούμε σε λεπτομέρειες, oι οποίες προκύπτουν κατά τη συζήτηση.

ΜΟΣΧΟΒΑΣ: Όχι, θέλω να πω ότι από πριν εσείς είχατε κάποια δεδομένα υπόψη σας ως αξιωματική αντιπολίτευση. Ασκούσατε κριτική στην κυβέρνηση για συγκεκριμένους τομείς. Μπορείτε να μας πείτε ποιοι είναι αυτοί και πού προσανατολίζεστε ώστε να αλλάξουν κάποια πράγματα; Το καθεστώς φορολόγησης, φοροαπαλλαγών, τι;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Αυτό θα το δούμε όταν ξεκινήσει ο ουσιαστικός διάλογος με την εταιρεία και νομίζω ότι θα προκύψει απ` το αποτέλεσμα.

ΜΟΣΧΟΒΑΣ: Αν μου επιτρέπετε να συνεχίσω, το δεύτερο ερώτημα είναι το εξής: Η κ. Κατσέλη μίλησε για διαπραγμάτευση από μηδενική βάση, εάν δεν απατώμαι, σε συνεντεύξεις της κτλ. Δεν σας προβληματίζει η εικόνα που δίνει η χώρα σε ξένους επενδυτές οι οποίοι θεωρούν το ελληνικό κράτος και το κάθε κράτος, ως συνέχεια ανεξαρτήτου κυβερνήσεως; Δεν σας προβληματίζει οι ξένοι επενδυτές, αν πετύχει αυτό που λέτε, η επαναδιαπραγμάτευση, μια συμφωνία να αλλάζει πλήρως ή να αναδομείται, να προβληματιστούν σε σχέση με το αν θα επαναεπενδύσουν στην Ελλάδα;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Γι` αυτό προηγουμένως δήλωσα, ότι θεωρούμε επιτυχία ότι η ΣΕΠ, η εταιρεία αυτή δηλαδή, έρχεται και δέχθηκε να επαναδιαπραγματευτεί.

ΚΟΥΤΡΑΣ: Υπάρχει από τη μια πλευρά η επιτυχία που λέτε, για την επαναδιαπραγμάτευση και από την άλλη πλευρά η αποτυχία για τη συνέχιση της απεργίας. Υπάρχει ένας εμπορικός κόσμος που περιμένει να ακούσει πότε θα λήξει η απεργία. Αυτό είναι το πρώτο για το οποίο θέλω ένα σχόλιο και το δεύτερο είναι, αν θεωρείτε πως η απεργία στο λιμάνι είναι κομματικά κατευθυνόμενη.

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Χαρακτηρισμό σε μια απεργία δεν μου επιτρέπεται να δώσω, αλλά σας είπα και προηγουμένως και επανειλημμένως, ότι η κυβέρνηση κινείται με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και ό,τι συμπεριλαμβάνει αυτό: Εργασιακά δικαιώματα, ανταγωνιστικότητα, δυναμική της αγοράς. Και βεβαίως μας ενδιαφέρει να απεγκλωβιστεί αυτή η κατάσταση, έτσι ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί εύρυθμα η αγορά.

ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Υπάρχουν σήμερα δημοσιεύματα που λένε ότι στις σκέψεις και τις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία στο λιμάνι. Θα ήθελα το σχόλιό σας.

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Δεν υπάρχει τέτοια σκέψη. Γι` αυτό ακριβώς, εμείς ακολουθούμε μια πορεία επίλυσης του ζητήματος αυτού, μέσω του διαλόγου.

ΝΑΝΟΣ: Το Λαύριο ή η Ελευσίνα είναι εναλλακτικές προτάσεις;

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Εξετάζουμε συνολικά το ζήτημα. Ας μείνουμε εκεί.

ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Στα πλαίσια της επαναδιαπραγμάτευσης για το λιμάνι του Πειραιά είναι να δώσετε και την Προβλήτα 1 που θα είναι και στον ΟΛΠ; Γιατί κάτι τέτοιο φάνηκε χθες από τις δηλώσεις της κ. Κατσέλη.

ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ: Όχι. Κατηγορηματικά λέμε ότι δεν υπάρχει θέμα για Προβλήτα 1.

ΣΧΟΛΙΟ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ

Κερασάκι στην τούρτα για το θέμα του λιμανιού, η παρέμβαση του πρώην υφυπουργού Ναυτιλίας της κυβέρνησης του -10%, Πάνου Καμμένου.

Εμφανίστηκε στα τηλεοπτικά κανάλια ο πρώην υφυπουργός και έδωσε συμβουλές στη σημερινή Κυβέρνηση ξεχνώντας ότι στην πρόσφατη τελετή παράδοσης παραλαβής στο πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στις 7.10.2009 ευχαριστούσε όλο τον κόσμο για τη συνεργασία, μαζί και τους λιμενεργάτες που είχαν προκαλέσει ανέξοδα πολύμηνο έμφραγμα στο εμπορικό λιμάνι τον προηγούμενο χρόνο με χαλαρή αντιμετώπιση και από τον κο Καμμένο.

"Θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω φεύγοντας από το υπουργείο όλους τους
ναυτικούς μας, παράλληλα μαζί με αυτούς να ευχαριστήσω τους λιμενεργάτες
του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς και των άλλων λιμανιών μας, τους
εργαζόμενους στη ζώνη του Περάματος.

Και θέλω κύριοι συνάδελφοι να σας πω ότι αυτή είναι η μεγάλη μας ελπίδα για το αύριο, η ανάπτυξη της ζώνης του Περάματος."

Αποδεικνύεται και πάλι ότι τις καλύτερες ειδήσεις για το τέλος βγάζουν οι κομματικοί του σκληρού πυρήνα των κομμάτων της παρακμής.

Καλά να πάθουμε.

Επικοινωνία: