Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Αυτό το έργο ποιός θα το πάρει;




"Τρέχουν" στη Νομαρχία Πειραιά οι διαδικασίες ανάδειξης αναδόχου για το έργο που αφορά τις "Εργασίες Συντήρησης - Βελτίωσης του Οδικού Άξονα Επιβατικό Λιμάνι Πειραιά (Α. Κονδύλη) - Δραπετσώνα - Λιμάνι Κερατσινίου - Σχιστός".

Η σχετική διακήρυξη δημοσιεύτηκε επίσημα στις 10 Φεβρουαρίου 2010 και οι προσφορές προγραμματίστηκε να αποσφραγιστούν στις 2 Μαρτίου 2010.

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των 230.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και των πιθανών αναθεωρήσεων.

Είναι να απορεί όμως κάποιος για το λόγο προκήρυξης αυτού του έργου καθώς το περιγραφόμενο οδόστρωμα θα έπρεπε να είναι σε άριστη κατάσταση.

Και εξηγούμαστε.

Πέρυσι είχε κατακυρωθεί το ίδιο ακριβώς έργο στην εταιρεία ΕΔΕ Στ. Μπονάτου. Το έργο είχε τότε προϋπολογισμό 660.000 ευρώ.

Καθώς όμως είχε γίνει παρέμβαση από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την κατασκευή των γνωστών σηράγγων είχε ασφαλτοστρωθεί και ο νέος παρακαμπτήριος αυτοκινητόδρομος που συνδέει τον Πειραιά με το Ικόνιο.

Κατά συνέπεια το έργο των 660.000 ευρώ δεν είχε πλέον ουσιαστικό αντικείμενο καθώς είχε αλλάξει η χάραξη του δρόμου και περιοριζόταν σε ένα πολύ μικρό κομμάτι του αυτοκινητόδρομου κυρίως από τη Λεωφόρο Δημοκρατίας στο Κερατσίνι μέχρι τη διασταύρωση Σχιστού μια απόσταση δηλαδή περίπου χιλίων μέτρων.

Ερωτηματικά επίσης προκαλεί σε ποιές πραγματικές ανάγκες βασίστηκε η σχετική μελέτη της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Πειραιά αφού είχε αναλάβει το έργο το ΥΠΕΧΩΔΕ.





Δεν είναι γνωστό πόσα τελικά χρήματα από τον προϋπολογισμό του έργου εκταμιεύτηκαν, αν όχι όλα, και πως δικαιολογήθηκαν αφού ουσιαστικό αντικείμενο μάλλον δεν υπήρχε.


ΖΗΤΗΣΕ ΝΕΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ

Παραμονή πρωτοχρονιάς του νέου έτους 2010 και συγκεκριμένα στις 30.12.2009 με πρωτοβουλία του προέδρου της Παύλου Τριανταφύλλου συνεδρίασε η νομαρχιακή επιτροπή υποδομών στη 48η συνεδρίασή της με αντικείμενο, μετά από εισήγηση του προέδρου, την έγκριση παράτασης προθεσμίας του έργου «Συντήρηση Βελτίωση του Οδικού Άξονα Επιβατικό Λιμάνι Πειραιά (Α. Κονδύλη)- Δραπετσώνα - Λιμάνι Κερατσινίου - Σχιστός», προϋπολογισμού μελέτης 660.000,00 € με ΦΠΑ, αναδόχου Εταιρίας, όπως αναφέραμε, ΕΔΕ Στ. Μπονάτου.

Με την με αριθμό 123/9.7.2009 απόφαση όμως είχε εγκριθεί στο παρελθόν από την ίδια νομαρχιακή επιτροπή υποδομών η παράταση του έργου κατά έξι (6) μήνες δηλαδή μέχρι 10.1.2010.





Η εισήγηση του αντινομάρχη Παύλου Τριανταφύλλου βασίστηκε, όπως γίνεται νόμιμα σε αυτές τις περιπτώσεις, ώστε όλοι να είναι ανευθυνο-υπεύθυνοι και να μην κινδυνεύουν από διώξεις, σε άλλη εισήγηση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Πειραιά.


ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΕΣ

Με το με αριθμό Πρωτοκόλλου 39490/23.12.2009 έγγραφό της η εν λόγω Δ/νση επικαλείται ότι:

1) Η παρούσα εργολαβία αποτελεί έργο συντήρησης και οι εργασίες εκτελούνται σύμφωνα με τις ανάγκες που προκύπτουν κατά την διάρκεια του έργου.

2) Για το νέο έργο συντήρησης στην εν λόγω οδό, η υπηρεσία εκπονεί μελέτη η οποία πρόκειται να ολοκληρωθεί σύντομα.

3) Η Νομαρχία Πειραιά δεν έχει άλλη δυνατότητα εκτέλεσης εργασιών συντήρησης, όπως καθαρισμοί φρεατίων, εργασίες αποκατάστασης βλαβών αγωγών ομβρίων, επούλωσης λακούβων, εργασίες αποκατάστασης βλαβών ηλεκτροφωτισμού κ.λ.π.

4) Επειδή διανύεται η χειμερινή περίοδος κρίνεται αναγκαία η ύπαρξη εγκατεστημένου εργολάβου στην εν λόγω οδό προκειμένου να αποκαθίστανται βλάβες που έχουν αιτία έντονα καιρικά φαινόμενα.

5) Το οικονομικό αντικείμενο του έργου δεν έχει ακόμη εξαντληθεί καθώς υπάρχουν ποσότητες των ως άνω εργασιών οι οποίες δεν έχουν ακόμη εκτελεστεί λόγω των μειωμένων απαιτήσεων γιά συντήρηση.

Πουθενά όμως δεν αναφέρεται ότι το έργο δεν έχει ουσιαστικό αντικείμενο καθώς έχει αλλάξει το μεγαλύτερο μέρος της περιγραφόμενης διαδρομής με χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου που κατασκευάστηκε με επιστασία του ΥΠΕΧΩΔΕ.






ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΣΤΡΑΠΗ

Μάτι επίσης βγάζει το γεγονός ότι η ανάδοχος εταιρεία ΕΔΕ Στ. Μπονάτου κατέθεσε την αίτησή της για νέα παράταση προθεσμίας στη Νομαρχία Πειραιά στις 23.12.2009 και η αρμόδια Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών απάντησε θετικά αυθημερόν και αιτιολογημένα μάλιστα επικαλούμενη πολλούς και διαφορετικούς λόγους.

Το έγγραφο άμεσα προωθήθηκε στον πρόεδρο της Νομαρχιακής Επιτροπής Υποδομών Παύλο Τριανταφύλλου και αστραπή εκείνος, την επομένη, με το με αριθμό Πρωτοκόλλου 1872/24.12.2009 προκάλεσε τη συνεδρίαση της επιτροπής που προεδρεύει, για τα σχετικά.

Τόσο γρήγορη διαδικασία δεν υπάρχει στο δημόσιο πουθενά, απ' όσο γνωρίζω. Εκτός και αν τα έγγραφα πηγαίνουν χέρι με χέρι.

Κάποιοι μάλιστα λένε ότι μόνο με το λεγόμενο "γρηγορόσημο" γίνονται αυτά.






Πράγματι, όπως θα περίμενε κανείς, η επιτροπή αποφάσισε με το χέρι στην καρδιά και ενέκρινε την παράταση που ζητούσε ο εργολάβος μέχρι τις 10.5.2010.

Πριν λήξει όμως αυτή η προθεσμία βγήκε στον αέρα νέα προκήρυξη για το ίδιο έργο, βασισμένη άραγε σε ποιές ανάγκες;

Σήμερα ο δρόμος παρουσιάζει φθορές μόνο στο σημείο που το "χέρι" του έβαλε ο κος Μπονάτος δηλαδή στο σημείο έξω από το κατάστημα του ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ που οδηγεί στη διασταύρωση Σχιστού.

Με δυό λόγια:

Που πήγαν αυτά τα 660.000 ευρώ; Αν δαπανήθηκαν όλα, που δαπανήθηκαν αφού αυτόν και μόνο το σκοπό φαίνεται να είχαν οι παρατάσεις που δόθηκαν στις προθεσμίες.

Γιατί βγήκε νέα διακήρυξη με επιπλέον 230.000 ευρώ αφού είναι εμφανές ότι ο δρόμος είναι καινούργιος και μόνο από κακοτεχνίες μπορεί να χρειάζεται συντήρηση;





Για να δουμε... Το έργο και αυτή τη φορά θα το πάρει ο κος Μπονάτος;

Αυτά δεν προσβάλλουν το νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα ή και πάλι δεν γνωρίζει σχετικά;


* Διαβάστε επίσης: Κερατσίνι: Στην Παναγή Τσαλδάρη μια φορά

Επικοινωνία: