Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2009

Η αληθινή ιστορία της Σύμβασης ΟΛΠ - COSCO συνεχίζεται





Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Κανονικά συνεχίζεται το πρόγραμμα των φορτοεκφορώσεων στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ στο Ικόνιο.

Η απεργία ανεστάλη τη Δευτέρα 19.10.2009 από τους συνδικαλιστές του λιμανιού καθώς:

"Η πρόταση, η οποία υποβλήθηκε από την αρμόδια Υπουργό κ Λ. Κατσέλη προς την ΟΜ.Υ.Λ.Ε και την Ένωση Λιμενεργατών, ουσιαστικά αναστέλλει τη λειτουργία της ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ), αφού η έκδοση των παραστατικών – τιμολογίων θα γίνεται στο όνομα της ΟΛΠ ΑΕ μέχρι την 2/11/2009."


Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Η νέα υπουργός Λούκα Κατσέλη είχε προχωρήσει άμεσα σε δήλωση στις 17.10.2009 όταν ανακοινώθηκε η απόφαση των λιμενεργατών για αναστολή της απεργίας.

Σε εκείνη τη δήλωσή της ευχαριστούσε σχεδόν όλους στο λιμάνι αλλά και την Κινεζική Κυβέρνηση.

Με αυτές τις δηλώσεις και σε συνδυασμό με άλλη ανακοίνωση της υπουργού ότι ο Πειραιάς θα γίνει "διεθνές ναυτιλιακό κέντρο" με "ενίσχυση της ναυτιλιακής διπλωματίας" έχουμε ήδη πειστεί για το τι θα ακολουθήσει.

Η κα Κατσέλη θα είναι από τους πρώτους υπουργούς που θα αναδομηθεί του χρόνου περίπου τέτοιο καιρό όταν πάλι δε θα βγαίνουν τα κουκιά.

Είτε η κα υπουργός δεν έχει κατανοήσει τα "καλά παιδιά" του Πειραιά που την περιβάλλουν, είτε θεωρεί ότι μπορεί να πορευθεί με τακτικές του παρελθόντος που δεν είναι δυνατόν πλέον να περάσουν ασχολίαστες, είτε και τα δύο μαζί.

Τα στελέχη και οι σύμβουλοι μόνιμοι και μη που υπάρχουν ήδη κυρίως στα υπουργεία και προτείνουν τις εύκολες λύσεις από τα προβλήματα, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν τους φακέλους με τα μεγαλεπήβολα προγράμματα που εκκρεμούν και βρίσκονται προς υλοποίηση είναι οι πρώτοι που πρέπει να "αποκεφαλιστούν" άμεσα για λόγους που μάλλον δεν μπορούμε να δημοσιεύσουμε.

Θυμίζουμε ότι ειδικά το λιμάνι "έφαγε" και "χώνεψε" δύο σκληρούς της Νέας Δημοκρατίας, το Μανώλη Κεφαλογιάννη και τον Γιώργο Βουλγαράκη, ενώ χρειάστηκε να τοποθετηθεί ο Αναστάσης Παπαληγούρας ΥΕΝ ώστε με τάκτ και ευγένεια να συνεχισθεί η συνκυβέρνηση του Πειραιά με τους κάθε λογής φορείς και τα παγιωμένα αλλά και νεόφερτα ιδιωτικά συμφέροντα.

Παραδοσιακά καρτέλ που δρουν στον Πειραιά είναι εκείνα της Κρήτης, της Χίου και του Λονδίνου σε συνδυασμό με αυτά των ελεγχόμενων λαϊκών συνδικαλιστών με άκρες στα επιμελητήρια και την αυτοδιοίκηση.

Συνεχίζουμε με τα άλλα της ακτοπλοΐας και του Χρηματιστηρίου όπου εκεί η παραγορά λειτουργεί με ρίσκο.

Καταλήγουμε σε εκείνα της Δικαιοσύνης με όλα τα πλοκάμια της καθώς ο Κορυδαλλός ανήκει διοικητικά στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και τελειώνουμε με τις κλειστές οργανώσεις θρησκευτικού και παραθρησκευτικού τύπου.

Καλά να είμαστε, έχουμε απ΄όλα.


Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση πληροφορήθηκα την απόφαση της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ για τη λήξη της απεργίας, την άμεση επαναλειτουργία του λιμανιού από Δευτέρα και την τροφοδοσία της αγοράς.

Θέλω να ευχαριστήσω την κυβέρνηση της Κίνας, και τον πρέσβη κ. Luo Linquan, τους εργαζόμενους, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ κ. Αναστασόπουλο, τον εκπρόσωπο της ΣΕΠ A.E. Captain Li, για την ουσιαστική συνεργασία και την θετική τους συμβολή στην εξεύρεση κοινώς αποδεκτής λύσης. Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους συνεργάτες που δούλεψαν ακούραστα για την επίλυση σύνθετων νομικών και τεχνικών ζητημάτων.

[Καταλαβαίνετε για τι πράγμα μιλάμε;]

Προσβλέπω στη συνεχή εποικοδομητική συνεργασία του Υπουργείου με τους εργαζόμενους και σε αυτό το πνεύμα ζήτησα από τα συνδικαλιστικά τους όργανα να μου καταθέσουν τις προτάσεις τους ενόψει του διαλόγου που ξεκινάει μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ για τα ζητήματα της Σύμβασης Παραχώρησης.

Η θετική αυτή έκβαση αποδεικνύει ότι με ουσιαστικό διάλογο, πνεύμα συνεργασίας, συνεχή προσπάθεια και επιμονή, μπορούμε να επιλύουμε ακόμα και σύνθετα προβλήματα προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.

Αποδεικνύει επίσης ότι πιστή στις εξαγγελίες της, η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και του Γιώργου Παπανδρέου κάνει τις δεσμεύσεις της πράξη», είπε η κα Κατσέλη.


Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Στις 30.9.2009 υπεγράφη μεταξύ ΟΛΠ και Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) ΑΕ (θυγατρική της COSCO, αντισυμβαλλόμενη με τον ΟΛΠ) συμφωνία που υπαγορευόταν από τη γενική Σύμβαση ανάμεσα στον ΟΛΠ και τον ΣΕΠ και αφορούσε την παροχή υπηρεσιών προσωπικού από τον ΟΛΠ στον ΣΕΠ για μια αρχική περίοδο 6 μηνών στο πλαίσιο της διαδικασίας αρχικής εγκατάστασης του ΣΕΠ που έχει ήδη ξεκινήσει ("Rendering of Personnel Services Agreement").

Για να υπάρξει κάτι νέο γραπτώς και να μπορέσει να δωθεί επιχείρημα στους πιεζόμενους από παντού συνδικαλιστές ώστε να σταματήσουν την απεργιακή κινητοποίηση και την κατάληψη των εγκαταστάσεων του ΟΛΠ, αλλά παράλληλα για να βρεθεί μια επικοινωνιακή διέξοδος της υπουργού κάποιος σκαρφίστηκε να υπάρξει μια νέα ειδική συμφωνία ("Provision of Services Agreement") που θα τοποθετηθεί ως προσάρτημα ("Αddendum") σε εκείνη που υπογράφηκε στις 30.9.2009 και θα ορίζει ότι ο ΟΛΠ θα αναλάβει ατελώς μέχρι και την 2α Νοεμβρίου 2009 να παρέχει υπηρεσίες έκδοσης παραστατικών για τις φορτωτικές που θα διακινεί ο ΣΕΠ.

Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν έχει σταματήσει η διαδικασία που ορίζεται στη Σύμβαση της COSCO ενώ ο ΟΛΠ ανέλαβε και νέα υποχρέωση παροχής υπηρεσιών και μάλιστα χωρίς αντάλλαγμα.

Μέχρι στιγμής λοιπόν η επαναδιαπραγμάτευση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της υπουργού κας Κατσέλη έχει αποβεί σε βάρος μας.

Θυμίζουμε ότι τρια είναι τα κύρια σημεία στα οποία έχουν εστιαστεί οι συνδικαλιστές αλλά και όσοι στο παρελθόν αντιτάχθηκαν στη συμφωνία.

1- Ότι παραβιάζονται τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων

2- Ότι έχουν δωθεί με το σχετικό κυρωτικό νόμο σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές και προνόμια στην COSCO και

3- Ότι το τίμημα που λαμβάνει τελικά ο ΟΛΠ δεν είναι αυτό που έχει δημοσιοποιηθεί αλλά πολύ μικρότερο.


Ως προς το πρώτο μέρος έχει αποδειχθεί ότι οι συνδικαλιστές και όλοι οι άλλοι όσοι διαμαρτύρονται το κάνουν καταχρηστικά καθώς κανένα βασικό εργασιακό δικαίωμα δεν έχει παραβιαστεί ενώ αντίθετα συνεχίζεται και με τη νέα σύμβαση η διακριτική προνομιακή μεταχείριση των εργαζομένων με μάλιστα αντισυνταγματικό τρόπο καθώς αντιμετωπίζονται διαφορετικά από όλους τους άλλους Έλληνες εργαζόμενους από το γεγονός και μόνο ότι εργάζονται στον ΟΛΠ.

Βέβαια τα δωροχρονομίσθια των 80 και 100 χιλιάδων ευρώ το χρόνο χωρίς αντίστοιχη παροχή εργασίας πάνε επιτέλους "περίπατο" όσο και αν είχαν κάνει σχέδια για μεγάλες επενδύσεις οι "εργάτες" του λιμανιού.

Αναφορικά με το δεύτερο αλλά και το τρίτο πιο πάνω ζήτημα θα αναφερθούμε σε νεότερη ανάρτηση που θα αποκαλύπτει τις πολιτικές αναλήθειες των προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ αλλά και των διοικήσεων του ΟΛΠ με συγκεκριμένες πραγματικές επισημάνσεις της Σύμβασης Παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επικοινωνία: