Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Μια άλλη γνώμη για το λιμάνι




Προσκαλέσαμε κάποιο φίλο "δικό μας άνθρωπο" να έρθει επί τόπου στον Πειραιά και να μας πει δυο λόγια για το λιμάνι. Ας πούμε ότι είναι ειδικός σε θέματα στρατηγικής ανάπτυξης δικτύων υποδομών.

Δεν ήταν δυνατό από μια τέτοια συνάντηση παρά να προκύψουν κάποια πολύ γενικά συμπεράσματα ωστόσο προσπαθήσαμε να δώσουμε όσο το δυνατό περισσότερη πληροφόρηση και να επισκεφτούμε μαζί τα σημεία κλειδιά του λιμανιού.

Ειδικά για τον Εμπορευματικό Σταθμό (ΣΕΜΠΟ) που απασχολεί την επικαιρότητα τον τελευταίο καιρό μας είπε ότι βρίσκεται σε πάρα πολύ καλό επίπεδο όσον αφορά τις βασικές του υποδομές και σε προνομιακό σημείο σε σχέση με το γεωφυσικό περιβάλλον της περιοχής.

Του άρεσε ότι βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση υπηρεσίες υποστήριξης που ουσιαστικά αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο με το λιμάνι στην περιοχή.

Μόλις είδαμε τον προβλήτα ΙΙ από ψηλά μας είπε ότι είναι φανερό ότι υπολειτουργεί σε σχέση με τις δυνατότητές του ενώ θα μπορούσε άμεσα να τριπλασιάσει την παραγωγή του αν κρίνει μόνο και μόνο από αυτά που παρατηρεί στο έδαφος.

Σχετικά με τον προβλήτα Ι είπε ότι δεν καταλαβαίνει τη σκοπιμότητα περαιτέρω ανάπτυξής του αφού πολύ πιθανό να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού.

Ρώτησε που βρίσκεται η γραμμή του σιδηροδρόμου και ο άξονας αυτοκινητοδρόμων. Μόλις πήρε την απάντηση για τα μελλοντικά σχέδια μας είπε: "Ξέχασέ το!"

Γενικά πρότεινε μια αναδιάταξη των χρήσεων με μια κύρια δραστηριότητα ανά λιμάνι με τέτοιες δυνατότητες όμως για παροχή πολλαπλών υπηρεσιών αν παραστεί ανάγκη.

Πρότεινε, υπό τις παρούσες συνθήκες:

1. Mεταφορά του Σταθμού Αυτοκινήτων (Car Terminal) από το Κερατσίνι στην Ελευσίνα και χρησιμοποίηση των χώρων στο Ικόνιο για εμπορευματοκιβώτια (containers) με εγκατάσταση εκεί των γερανογεφυρών που περιμένουν τον προβλήτα Ι.

2. Σχεδιασμό για ανάπτυξη της Ελευσίνας ως το κύριο εμπορικό λιμάνι για τα επόμενα χρόνια και δέσμευση μεγάλων χερσαίων ελεύθερων χώρων για το σκοπό αυτό αλλά και για άλλες συμπληρωματικές χρήσεις.

3. Ανάπτυξη επιβατικού λιμένα στο Φάληρο.

Μόλις επισκεφτήκαμε την περίφημη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα διαπίστωσε ότι πρέπει να γίνουν σημαντικές βελτιώσεις αλλά αφού έστω και έτσι γίνεται δουλειά έχει καλώς αν πρόκειται μόνο για μικρά έργα.

Για την COSCO είπε ότι το θέμα έχει υπερτιμηθεί και ως κίνηση, άμεσα, ο Πειραιάς δεν έχει ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την Κίνα παρά ως αντιστάθμισμα κινδύνου για άλλες στρατηγικές επιλογές.


4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ενδιαφερουσα αποψη αλλα η ανωνυμια του φιλου σας αποδυναμωνει τα επιχειρηματα του.
προσωπικα θα ηθελα να γινει ενα φορουμ ειδικων οπως ο φιλος σας στο πειραια ενδεχομενως με την υποστηριξη του παν/μιου του πειραια οπου θα παρουσιαστουν διαφορες αποψεις για τις προοπτικες αναπτυξης του λιμανιου
ακομα και τωρα που οι συμφωνιες μοιαζουν τετελεσμενα γεγονοτα εξακολουθω να πιστευω σε μια τετοια πρωτοβουλια ,οπου καποιοι θα "υποχρεωθουν" να δειξουν το ποσο αδειοι και γυμνοι από οραμα ειναι,ποσο κοντοφθαλμοι και καποιοι αλλοι θ ακουστουν καλυτερα και επωνυμα.

αν εχει γινει κατι τετοιο στο παρελθον θα μ ενδιεφερε να το μαθω και το τι αποτελεσματα εφερε

Michael Angelopoulos είπε...

Ας ξεφύγουμε από το "ποιός" το πρότεινε και να πάμε στο "τι" πρότεινε.

Έχει αξία η πρόταση αυτή; Έχει βάση; Είναι εφικτή;

Όσον αφορά τα διάφορα fora τα think tanks και τα παρόμοια, είμαστε αντίθετοι.

Ο διάλογος να γίνει δημόσια και η νέα τεχνολογία βοηθά.

Δεν μας λείπουν πάντως οι "απόψεις" αλλά οι ιδέες με όραμα και οι ηγέτες που θα τις κάνουν πραγματικότητα.


Ανώνυμος είπε...

απο μια αποψη δεν εχει σημασια το ονομα,σωστα, αλλα δεν μπορώ ν'απαξιωσω τα fora, τα think tanks κλπ τοσο αβιαστα οσο εσεις!στο κατω κατω και ο φίλος σας που σχηματισε αυτη την πολυ ενδιαφερουσα γνωμη για το λιμανι του πειραια, σιγουρα έχει περάσει απο κάποιο σχολιό, συμμετείχε σε συνεδρια και ανήκει κάπου προσφεροντας το δικο του think tank με αμοιβή, εκτός αν είναι περιστασιακα ανεργος...

προσωπικα θεωρώ απολύτως αξιολογη την καταγραφη του αλλα δεν ειμαι ειδικος στο τομεα απλα με αφορμη το μπαχαλο στο λιμανι ψαχτηκα με το θεμα και θελησα να γραψω ενα σχολιο σε κυριακατικη εφημεριδα, το οποιο δεν ξερω αν και ποτε θα δημοσιευτει... στο σχολιο μου γινεται αναφορα του αξιολογου blog σας και του συγκεκριμενου κειμενου με ημερομηνια ωστε να μπορει να το βρει οποιος θελει. δυστυχως δεν μπορουσα να παραθεσω το ιδιο το κειμενο λογω ελλειψης χωρου. Ειναι αυτο ενταξει για σας? με εκτιμηση (εχετε ηδη το μειλ και το τηλ. μου στο προσωπικο σας μειλ)

Michael Angelopoulos είπε...

Ευχαρίστως δημοσιεύουμε κείμενα αναγνωστών για οποιοδήποτε θέμα αρκεί να μην στρέφονται κατά των βασικών πυρήνων των ανθρώπινων ατομικών δικαιωμάτων.

Όποιος ενδιαφέρεται ας κοπιάσει... (κυριολεκτικά).

Όσον αφορά τα δικά μας κείμενα και τις φωτογραφίες μας, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για κάθε νόμιμη χρήση, όπως εσείς επιθυμείτε, ακόμη και χωρίς αναφορά στην πηγή, ακόμη και για εμπορικούς λόγους.

Δεν γράφουμε για εμάς, για σας γράφουμε.

Αν μας πληροφορήσετε όμως σχετικά, θα δημοσιεύσουμε παραπομπή στις σελίδες μας για την ενημέρωση των αναγνωστών μας.

Όσον αφορά τα σχολεία και τα συναφή,

Στο σχολείο πηγαίνουμε:

1. Για να μάθουμε γραμματική και συντακτικό είτε είναι της γλώσσας, είτε είναι των επιστημών (μαθηματικά, λογική, κλπ) ώστε να μπορούμε να επικοινωνούμε μεταξύ μας.

2. Να παραδειγματιστούμε από την έτοιμη γνώση και την ιστορία.

Όλα αυτά γίνονται για να έχουμε τη δυνατότητα να λειτουργούμε και να συναλλασσόμαστε στην κοινωνία γενικά, να συμμετέχουμε στους κοινωνικούς πυρήνες.

Εκεί γίνονται οι ζυμώσεις.

Ας ξεφύγουμε από το κουτάκι μας και θα πετύχουμε πολύ περισσότερα.


Επικοινωνία: