Σε προηγούμενες αναρτήσεις μας,
(βλ. Νομαρχιακά κους-κους για την Κόσκο (COSCO) και Νομαρχιακά κους-κους για την Κόσκο (COSCO) - Μέρος Β' )
Είχαμε αναφερθεί στο μικροκομματικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από ορισμένους η συμφωνία ΟΛΠ - COSCO για την παραχώρηση δικαιωμάτων στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο λιμάνι του Πειραιά.
Παρά τις όποιες ειδικές αντιρρήσεις και ενστάσεις που κάποιος θα μπορούσε δικαιολογημένα να εκφράσει δεν υπάρχει καμία σοβαρή άποψη που να αντιτίθεται στη συμφωνία εκτός από την κύρια θεσμική και πολλές φορές εντελώς θεωρητική συζήτηση και αντιπαλότητα μεταξύ εκείνων που υποστηρίζουν την ανάγκη για περισσότερη δράση ιδιωτών σε χώρους κρατικού μονοπωλίου και εκείνων που υπερασπίζονται τη διατήρηση της δεσπόζουσας θέσης των κρατικοδίαιτων κομματικών αρχόντων και στελεχών.
Πρόκειται δηλαδή στην ουσία για πόλεμο μεταξύ δύο κοινωνικών καστών που υπερασπίζονται τα συμφέροντά τους αναπολώντας κάποιο σημείο στο παρελθόν, ζώντας το παρόν και ατενίζοντας το μέλλον αφήνοντας όλους τους άλλους, εμάς, το κοινωνικό δηλαδή συμφέρον απ' έξω.
Μιλάμε δηλαδή τελικά για αντιπαράθεση ιδιωτών που νέμονται ή επιθυμούν να διαχειριστούν προς το συμφέρον τους δημόσια αγαθά.
Χωρίς να έχουμε άλλη επιλογή, αν και έχουμε την αριθμητική πλειοψηφία, ως μειονότητα όμως στην πραγματική διαχείριση της εξουσίας από το υπάρχον δημο-τρομοκρατικό σύστημα νομιμοποίησης, είμαστε υποχρεωμένοι να προσχωρήσουμε στη μια ή την άλλη άποψη που δυστυχώς καμία δεν μας αφορά πραγματικά.
Όπως και να έχει πάντως η συμφωνία με την COSCO (China Ocean Shipping Company - Group of Companies) είναι ίσως το πιο σημαντικό γεγονός στην Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια και συγκρίνεται μάλλον μόνο με παρόμοιες συμφωνίες που προσπάθησε να κάνει πράξη ο Αριστοτέλης Ωνάσης.
Υπάρχουν και άλλα σημαντικά ντίλς που έγιναν και αφορούν Ελληνικά συμφέροντα αλλά εκείνα δεν μπορούν να διεκδικήσουν έναν πανεθνικό χαρακτήρα αλλαγής πορείας και να σηματοδοτήσουν ενδεχόμενες νέες εξελίξεις.
Οι υπογραφές εξάλλου αυτών των συμβάσεων "έπεσαν" στο εξωτερικό. Λονδίνο κυρίως αλλά και αλλού.
Η αναφορά στον Ωνάση δεν είναι τυχαία.
Για όσους γνωρίζουν, τότε υπήρχε κρατική παρέμβαση από την κυβέρνηση και τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ ώστε να ακυρωθεί στην πράξη η συμφωνία με τους Άραβες.
Για το λόγο αυτό είχαν οργανωθεί απεργίες στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία με σκοπό να μην μπορέσει εκ των πραγμάτων ο Έλληνας εφοπλιστής να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.
Το 2008 πραγματοποιήθηκαν πολύμηνες απεργιακές κινητοποιήσεις και "λευκές απεργίες" στο λιμάνι του Πειραιά προκαλώντας τη δυσαρέσκεια όλων των ναυτιλιακών εταιρειών και άλλων εμπλεκομένων δημιουργώντας κατάλληλο κλίμα για υπαναχώρηση της κυβέρνησης αλλά και των κινέζων από τη συμφωνία.
Θυμίζουμε ότι τα καράβια της COSCO (CVs) είχαν αναστείλει επ' αόριστον τα δρομολόγια τους προς τον Πειραιά και έδεναν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου.
Τα πράγματα δηλαδή μπορεί να μην είναι πάντα όπως φαίνονται γιατί πολύ απλά τα συμφέροντα είναι πολύ μεγάλα.
Το καράβι της φωτογραφίας δεν είναι η βαρκούλα που πάει κάποιος για ψάρεμα, ούτε βέβαια το γιώτ (καραβάκι) κάποιου μικροεφοπλιστή.
Το που θα κοιτάξει η πλώρη του COSCO HELLAS αφορά εκατομμύρια ανθρώπους.
H COSCO έχει δραστηριοποιηθεί ενεργητικά και παίρνει θέσεις σε λιμάνια παγκοσμίως.
Συμμετέχει με 10% στη συνεργασία AP Moeller-Maersk και Hutchison Whampoa για αγορά και ανάπτυξη της δεύτερης φάσης του λιμανιού της Σανγκάι Shanghai's Yangshan.
Το Δεκέμβριο του 2005 αγόρασε το 20% του ΣΕΜΠΟ στο Κανάλι του Σουέζ (Suez Canal Container Terminal - Egypt) την πρώτη της σημαντική επένδυση στη Μέση Ανατολή.
Τον Ιανουάριο του 2006 προγραμματίστηκε, όχι τυχαία, η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή τον οποίο συνόδευσε και ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης.
Το ενδιαφέρον του Κώστα Καραμανλή για διεθνές "άνοιγμα" της χώρας ήταν γνωστό και ο πρόεδρος της COSCO Wei Jiafu σε συνομιλία που είχε με τον πρωθυπουργό κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Πεκίνο εκδήλωσε άμεσα το ενδιαφέρον του για επενδύσεις στα Ελληνικά λιμάνια.
Με τον ορίζοντα αυτό δρομολογήθηκε και η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Μια άλλη εταιρεία, η China Shipping Group (CSG), δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας, ενδιαφέρεται για επενδύσεις σε εγκαταστάσεις λιμανιού της Κρήτης.
Επιβάλλεται επίσης μια παρένθεση για να θυμίσουμε ότι:
Το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το Cosco Hellas (στη φωτογραφία), το οποίο μεταφέρει 9.500 κοντέινερ ανήκει στον όμιλο ναυτιλιακών επιχειρήσεων του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, Costamare, που διευθύνων σύμβουλος είναι ο γιος του Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος.
Το πλοίο αυτό ήρθε στις 27 Ιουλίου 2006 στο λιμάνι του Πειραιά και στην τελετή ονοματοδοσίας του σε COSCO HELLAS, με την Ελληνική πλέον σημαία, παρέστη επίσημα και ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής.
Από την πλευρά της κινέζικης εταιρείας Cosco παρεβρέθηκαν ο πρόεδρός της καπετάνιος (captain) Wei Jiafu και όλο το διευθυντικό επιτελείο της.
Το πλοίο Cosco Hellas έχει ναυλωθεί από την οικογένεια Κωνσταντακόπουλου στην κινέζικη εταιρεία με μακροχρόνιο συμβόλαιο.
Άλλο ένα πλοίο είχε υψώσει ήδη την ελληνική σημαία. Είναι υγραεριοφόρο και ονομάζεται «Σμέισα» και ανήκει στην μικτή εταιρεία του Γ. Αγγελικούση και Αράβων επιχειρηματιών με πλοιοκτήτρια εταιρεία την Maran Gas.
Δικαίως λοιπόν μαυρίζουμε με τα γραφόμενά μας το νομάρχη Γιάννη Μίχα καταγγέλοντας δημόσια συμπεριφορές που πηγάζουν από τη νομαρχία Πειραιά και ελπίζουμε, το λέμε ξεκάθαρα, κάποτε να απαλλαγούμε.
Δεν είναι επίσης πολιτικά τίμιο να προσπαθεί κάποιος να μας πουλάει αέρα και ενώ "συλλαμβάνεται" επ' αυτοφόρω αρκετές φορές να το επιχειρεί ξανά και ξανά.
Όταν αυτή η κατάχρηση εξουσίας γίνεται σε επίπεδο λαϊκής αγοράς και αγροτικών προϊόντων από την Κρήτη τότε μπορεί κάποιος να βάλει νερό στο κρασί του.
Όταν όμως έχει να κάνει με πολύ σοβαρά θέματα με τα οποία ο νομάρχης όπως είναι φανερό δεν έχει κάνει τον κόπο να ασχοληθεί σοβαρά τότε τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα.
Ο νομάρχης Πειραιά λοιπόν εμφανίζεται ότι αντιτίθεται στη συμφωνία ΟΛΠ - COSCO λόγω επιπτώσεων στο περιβάλλον και στην απασχόληση.
Από τον καναπέ της νομαρχίας, που σύμφωνα με δηλώσεις του είχαν καλομάθει οι κομματικοί νομαρχιακοί τα τελευταία χρόνια, στέλνει και επιστολές για να δείξει, σε αυτούς τους πολλούς που δεν γνωρίζουν τα γεγονότα, ότι αντιδρά σθεναρά στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά.
Τα αβάσιμα αλλά και τα ευτράπελα του νομάρχη Πειραιά σχετικά με το θέμα τα έχουμε αναδείξει ήδη με στοιχεία στις αναρτήσεις που αναφέρουμε πιο πάνω. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.
Διαβάστε λοιπόν την Έκθεση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής που αναφέρεται στο σχέδιο νόμου κύρωσης της συμφωνίας παραχώρησης ΟΛΠ - COSCO.
Σύμφωνα με το άρθρο 38, παρ. 2 του Κανονισμού της Βουλής ο νομάρχης Πειραιά μπορούσε να παραστεί ενώπιον του καθ' ύλην αρμοδίου οργάνου της και να εκθέσει τις απόψεις του.
Δεν το έκανε όμως. Όπως δεν άσκησε κανένα διοικητικό ή δικαστικό μέτρο κατά της συμφωνίας.
Η Έκθεση έχει ως εξής:
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΒ' - ΣΥΝΟΔΟΣ Β'
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΕΚΘΕΣΗ
Της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής "Κύρωση της Σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της ανώνυμης εταιρείας "Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε." (Ο.Λ.Π. Α.Ε.) και ρύθμιση συναφών θεμάτων".
ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου συνήλθε στις 18 και 19 Φεβρουαρίου 2009, σε τρεις (3) συνεδριάσεις, υπό της προεδρία του Προέδρου αυτής, κ. Γεωργίου Σαλαγκούδη, με αντικείμενο την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εμπορικής ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής "Κύρωση της Σύμβασης παραχώρησης των λιμενικών εγκαταστάσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της ανώνυμης εταιρείας "Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε." (Ο.Λ.Π. Α.Ε.) και ρύθμιση συναφών θεμάτων".
Στις συνεδριάσεις παρέστησαν ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Αναστάσης Παπαληγούρας, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης το λόγο έλαβαν,
ο Εισηγητής της Πλειοψηφίας, κ. Συμεών Κεδίκογλου,
ο Εισηγητής της Μειοψηφίας, κ. Ιωάννης Διαμαντίδης,
η Ειδική Αγορήτρια του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, κυρία Βαρβάρα Νικολαΐδου,
ο Ειδικός Αγορητής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Θεόδωρος Δρίτσας,
ο Ειδικός Αγορητής του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Ηλίας Πολατίδης,
καθώς και οι Βουλευτές κ.κ.
Εμμανουήλ Στρατάκης,
Νικόλαος Ζωίδης,
Ελπίδα Τσουρή,
Κωνσταντίνος Μπαντουβάς,
Ευαγγελία Αμμανατίδου - Πασχαλίδου,
Αντώνιος Καρπούζας,
Ευάγγελος Αργύρης,
Γρηγόριος Ψαριανός,
Νικόλαος Τσιαρτσιώνης,
Γεώργιος Νικητιάδης και
Αναστάσιος Καραμάριος.
Επίσης, προσήλθαν και εξέθεσαν τις απόψεις τους, σύμφωνα με το άρθρο 38, παρ. 2, του Κανονισμού της Βουλής, οι κ.κ.
Γεώργιος Νουχουτίδης, πρόεδρος της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ο.Λ.Π. Α.Ε.,
Γεώργιος Γεωργακόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.),
Βασίλειος Κορκίδης, Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς,
Γεώργιος Κασσιμάτης, Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.),
Ιωάννης Γλύκας, Δήμαρχος Περάματος,
Παναγιώτης Φασούλας, Δήμαρχος Πειραιώς,
Νικόλαος Αναστασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Π. Α.Ε. και
Γεώργιος Γράτσος, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου.
[ Που ήταν ο νομάρχης Πειραιά και συντονιστής ανασυγκρότησης του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μίχας; ]
Ο Εισηγητής της Πλειοψηφίας εισηγήθηκε την ψήφιση του σχεδίου νόμου, ενώ ο Εισηγητής της Μειοψηφίας, η Ειδική Αγορήτρια του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, ο Ειδικός Αγορητής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς και ο Ειδικός αγορητής του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, το καταψήφισαν.
Η Επιτροπή, αφού έλαβε υπόψη τις αγορεύσεις των Εισηγητών, των Ειδικών Αγορητών, καθώς και των μελών της, αποδέχθηκε, κατά πλειοψηφία, το ως άνω σχέδιο νόμου, κατ' αρχήν, κατ' άρθρο και στο σύνολό του και εισηγείται την ψήφισή του από τη Βουλή, ως έχει.
Αθήνα, 20 Φεβρουαρίου 2009
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ - Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΑΛΑΓΚΟΥΔΗΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου