Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009
Από τα μεσάνυχτα νέα απεργιακή κινητοποίηση στο μεγάλο λιμάνι
48ωρη απεργιακή κινητοποίηση για τις 3 & 4 Νοεμβρίου αποφάσισε σήμερα το μεσημέρι η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) μετά από συζήτηση με την 'Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ για το γνωστό θέμα της Σύμβασης Παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά από τον ΟΛΠ στον ΣΕΠ (COSCO).
Οι συνδικαλιστές έχουν την πολιτική κάλυψη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της Νομαρχίας Πειραιά η οποία πριν λίγες ημέρες με απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου επιβεβαίωσε την πάγια θέση του νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα για ακύρωση της συμφωνίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι η συνέντευξη τύπου που παραχωρεί ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, με την παρουσία των βουλευτών Πειραιά του κόμματος, Παναγιώτη Λαφαζάνη και Θοδωρή Δρίτσα, θα λάβει χώρα αύριο Τρίτη στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου της νομαρχίας Πειραιά.
Σύμφωνα με δελτίο τύπου των συνδικαλιστών του λιμανιού:
"Η απόφαση αυτή λήφθηκε, επειδή κατά τη συνάντηση με την Υπουργό Οικονομίας, Ναυτιλίας & Ανταγωνισμού δεν υπήρξε καμία δέσμευση επί των θεμάτων και των συνεπειών της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ.
Ιδιαίτερα δεν υπήρξε καμία δέσμευση για τα θέματα του Δημόσιου Ελέγχου και της κατοχύρωσης των εργασιακών σχέσεων."
Την Τετάρτη 4/11/2009 θα συνεδριάσουν εκ νέου τα Δ.Σ της ΟΜ.Υ.Λ.Ε και της Ένωσης Λιμενεργατών.
Σήμερα το πρωί ενημερώθηκαν επίσημα οι βουλευτές Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ από την αρμόδια υπουργό Λούκα Κατσέλη.
Στη συνέχεια προχώρησαν σε δηλώσεις.
Το περιεχόμενό τους δείχνει ότι έχει υπάρξει κάποια συγκροτημένη στρατηγική ανάδειξης του θέματος με συγκεκριμένα επιχειρήματα που θα προβάλλουν όλα τα προβληματικά σημεία της συμφωνίας που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την καταγγελία και ακύρωσή της.
Συγκεκριμένα ο Παναγιώτης Λαφαζάνης μεταξύ άλλων τόνισε ότι η παράδοση του λιμανιού του Πειραιά στα κινέζικα συμφέροντα συνιστά ένα μεγάλο εθνικό, οικονομικό, κοινωνικό, εργασιακό και περιβαλλοντικό έγκλημα.
(5 σημεία δηλαδή)
Υπογράμμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά καταγγελία της σύμβασης και ακύρωσή της.
Ο Θοδωρής Δρίτσας ερωτηθείς για τις διευκρινήσεις που οφείλει να δώσει η Ελληνική Κυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με το φοροαπαλλακτικό καθεστώς της σύμβασης είπε ότι οι αποφάσεις των υπηρεσιών και των οργάνων της Ε.Ε. θα καθοριστούν σε μεγάλο βαθμό από τις απαντήσεις που θα δώσει η κυβέρνηση.
Από την πλευρά της κυβέρνησης η υπουργός ανακοίνωσε ήδη το πλαίσιο διαλόγου αναφορικά με το λιμάνι που επανέλαβε σήμερα στη Αίθουσα Τύπου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής.
Τα κεφάλαια συζήτησης είναι η ανάπτυξη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, το ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο, αλλά και τα εργασιακά ζητήματα "τα οποία είναι σημαντικά για μας", είπε.
Δεν υπάρχουν όμως διευκρινίσεις για τα συγκεκριμένα θέματα, της όχι πια διαπραγμάτευσης ή του διαλόγου με την COSCO αλλά της διαβούλευσης για τον καθορισμό ενός θεσμικού πλαισίου που θα μπορέσει να στηρίξει τη συμφωνία αλλά και τις άλλες που θα επακολουθήσουν.
Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν μπόρεσε καν να καθορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού που θα είναι συμβατοί με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία ώστε η σχετική σύμβαση με την COSCO να είναι πιλότος για περαιτέρω ανάπτυξη των λιμανιών.
Από την πλευρά του υπουργείου έχει αναλάβει ειδική επιτροπή και έχει εμπλακεί σύμφωνα με το ράδιο αρβύλα του φορέα και πάλι κάποιος ειδικός σύμβουλος.
Μιλάμε λοιπόν για επαναδιαπραγμάτευση αλλά από την άλλη μεριά δηλαδή ισχυροποίησης της συμφωνίας και όχι ακύρωσής της και κατάργησης της γενικότερης εθνικής και ευρωπαϊκής πολιτικής για τα λιμάνια και τα δίκτυα μεταφορών πράγμα ασφαλώς που ειδικά με δεδομένη την οικονομική κατάσταση της χώρας δεν είναι δυνατό να γίνει.
Κακώς όμως διαμαρτύρονται οι συνδικαλιστές και αν υποθέσουμε ακόμη ότι έχουν δίκιο σε κάθε απαίτησή τους.
Όταν βολεύονταν στους παχυλούς μισθούς δεν ανησυχούσαν για το "μεγάλο εθνικό, οικονομικό, κοινωνικό, εργασιακό και περιβαλλοντικό έγκλημα."
Αρκούνταν τότε όπως και σήμερα σε στείρες κινητοποιήσεις και κομματικές αγκαλιές και χτυπήματα στην πλάτη, χωρίς να λάβουν όλα τα κατάλληλα μέτρα ώστε να μην επιλεγεί αυτή η πολιτική της παραχώρησης αλλά κάποια άλλη που θα ήταν προς το συμφέρον όλων και όχι μόνο κάποιων.
Τώρα είναι στραμμένοι με το κεφάλι στο τοίχο και πάλι περιμένουν θεατές τις εξελίξεις.
Μέχρι τις 3 μ.μ. μπορούσε να δει κάποιος στο Ικόνιο δύο καράβια ανατολικά στον προβλήτα ΙΙ να φορτοεκφορτώνουν γεγονός που δείχνει ότι η απεργιακή κινητοποίηση αποφασίστηκε την τελευταία στιγμή.
Από το απόγευμα άρχισε να δημιουργείται ένας μικρός πανικός από τις νταλίκες που έσπευδαν να βγάλουν εμπορεύματα από το ΣΕΜΠΟ πριν την έναρξη της απεργίας σήμερα τα μεσάνυκτα.
* Η φωτογραφία σήμερα το βράδυ από την πλευρά του Car Terminal προς την ανατολική πλευρά του προβλήτα ΙΙ εκεί που κανονικά θα έπρεπε να είναι δεμένο καράβι και να εκτελούνται εργασίες φορτοεκφόρτωσης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου